نیاسین می‌تواند در پیشگیری از برخی سرطان‌های پوست کمک کند. نیاسین امید به عنوان یک عامل پیشگیرانه در بیمارانی که در معرض خطر بالای ابتلا به کراتوز‌های اکتینیک پیش‌سرطانی و همچنین سرطان‌های پوستی مانند کارسینوم سلول بازال و سلول سنگفرشی هستند استفاده می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این سبزی برگ‌دار به عنوان یکی از مغذی‌ترین سبزیجات در صدر جدول قرار دارد؛ به این دلیل که هر ۳۰ گرم اسفناج خام، نیاز روزانه بدن به ویتامین A و K را تا حد قابل توجهی فراهم می‌کند. اسفناج هم‌چنین دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را کم می‌کنند. سبزی‌های برگ‌دار مانند اسفناج حاوی بتاکاروتن و لوتئین (دو آنتی‌اکسیدان با خاصیت کاهش خطر ابتلا به سرطان) هستند. هم‌چنین اسفناج ضمن کاهش فشار خون، برای سلامت قلب هم مفید است.
مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C باعث تقویت قوای بینایی، حفظ کیفیت یا به اصطلاح شادابی پوست، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود که به هرکدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.
پرتقال دارای طبع معتدل است و ترکیباتی نظیر روغن فرار،نشاسته ،چربی ، قند نوعی ماده تلخ ، فلاونوییدها و ویتامین های A وBوC را دارد همچنین املاح معدنی به ویژه سدیم که در پرتقال رسیده به وفور یافت می شود.
«حائل پوست» از سلول‌های پوست و سیستم مرتبط پروتئین‌ها و لیپیدهایی ساخته شده است که سلول‌ها را احاطه و به‌هم متصل می‌کنند. این دیواره اولین خط دفاعی در برابر تهدیدهای بیرونی است – چه محرک‌هایی مانند سم‌ها باشند و چه عوامل عفونت‌زا مانند باکتری‌ها.
گاهی بدن انسان بنا به دلایل مختلف نمی‌تواند مواد مغزی را با تغذیه جذب کند، در این شرایط برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها و ضعف سیستم ایمنی بدن مصرف برخی مکمل‌ها یا ویتامین‌ها توصیه می‌شود.
تحقیقات گسترده نشان می‌دهد که هندوانه می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات پوستی، آسم، فشار خون بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد. برخلاف باورها، این میوه قند زیادی ندارد، اما مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، مواد مغذی و الکترولیت‌ها از جمله ویتامین C، لیکوپن، کولین، پتاسیم، منیزیم، فیبر، آهن و حتی کلسیم است. هندوانه به دلیل محتوای بالای آب آن که غلظت کلی قند را رقیق می‌کند، میوه‌ای با کربوهیدرات پایین محسوب می‌شود.
ویتامین ای (E) یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است. این ویتامین خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و از بافت‌های بدن در مقابل اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد برخی از ترکیب‌های شیمیایی محافظت می‌کند.
توت سفید، توت قرمز، شاه‌توت، توت فرنگی و زغال اخته خانواده توت‌ها را تشکیل می‌دهند. توت‌ها را به عنوان نیروگاه‌های مغذی کم کالری می‌شناسند. به عنوان مثال یک فنجان زغال اخته تنها ۴۰ کالری دارد، اما سرشار از ویتامین C و ویتامین K و منگنز می‌باشد؛ و یا توت فرنگی نیز به عنوان یک منبع کم کالری و سرشار از فیبر و انواع ویتامین‌ها و منگنز می‌باشد و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ها خاصیت ضد سرطانی دارد. علاوه بر این، خوردن انواع توت‌ها به کاهش سطح کلسترول خون، کاهش فشار خون و کاهش التهاب کمک می‌کند و برای افرادی که اضافه وزن دارند، بسیار مفید است.
اما در بسیاری از مکمل‌ها و ویتامین‌ها با دوز بالا ادعا می‌شود که این ترکیبات انرژی را افزایش می‌دهند و مزایای اثبات نشده دیگری هم دارند. براسکی از دانشکده پزشکی اوهایو می‌گوید: "این بازاریابی است نه علم"
ویتامین D یک ریز مغذی است که به سلامت استخوان و متابولیسم کلسیم کمک می‌کند.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که درمان سطوح پایین ویتامین D با مکمل‌ها ممکن است برای برخی افراد با کاهش خطر اقدام به خودکشی همراه باشد.
«داده‌های مربوط به اینکه آیا مکمل ویتامین D می‌تواند از شکستگی‌ها جلوگیری کند یا نه، متناقض است. آخرین یافته‌ها به وضوح نشان می‌دهد که دادن مکمل‌های ویتامین D به افرادی که قبلاً به اندازه کافی از این ماده مغذی دریافت می‌کنند، در نهایت خطر شکستگی بیمار را کاهش نمی‌دهد.»
ویتامین‌های گروه B از هشت نوع ویتامین محلول در آب تشکیل شده‌اند که هرکدام از آن‌ها نقشی اساسی‌ای به‌ویژه در سلامت دارند.
تاکنون مطالعات وسیعی روی ترکیبات شیمیایی جینسینگ صورت گرفته است و آنچه تا به حال گزارش شده، این است که این گیاه دارای گلوکوزید‌های استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، اسانس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول‌ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ است.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کلسیتریول همچنین می‌تواند بر سلامت قلب و عروق از طریق تأثیراتش بر سایر سیستم‌های از جمله سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد. در این تحقیق، به نظر می‌رسد شرکت کنندگان با سطوح پایین ویتامین D، در معرض خطر ابتلا به فشار خون و بیماری قلبی بالاتری بودند.
در مواقعی ممکن است ریزش مو نه به دلیل خارجی، بلکه به دلیل رژیم غذایی اشتباه ایجاد شود؛ پس باید توجه داشته باشید اگر مو‌های شما بدون هیچ دلیلی در حال ریزش هستند، این نشان می‌دهد بدن شما از نظر برخی مواد مغذی دچار سوء تغذیه شدید شده است؛ بنابراین باید ویتامین و غذا‌های ضد ریزش مو را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از ریزش مو جلوگیری کنید.
برخی از پزشکان مکمل‌های ویتامین D را برای کاهش درد‌های عضلانی بیماران مصرف کننده استاتین توصیه کرده اند، اما مطالعه جدید محققان دانشگاه نورث وسترن، دانشگاه هاروارد و دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد این ویتامین تأثیر قابل توجهی ندارد.
خرمالو برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا: بسیاری از مشکلات التهابی، عفونت، سرماخوردگی و آنفولانزا را می‌توان با مصرف منظم خرمالو پیشگیری کرد. به خاطر این است که میوه خرمالو شامل مقدار غنی ویتامین ث است که بدن را برای مبارزه با این عفونت‌ها مصون می‌کند.
کیوی یکی از میوه‌های سرشار از ویتامین C است که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد. این میوه همچنین، آنتی‌اکسیدان فراوانی دارد که مصرف منظم آن در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی و بعضی سرطان‌ها نقش دارد.
پرتقال دارای طبع معتدل است و ترکیباتی نظیر روغن فرار،نشاسته ،چربی ، قند نوعی ماده تلخ ، فلاونوییدها و ویتامین های A وBوC را دارد همچنین املاح معدنی به ویژه سدیم که در پرتقال رسیده به وفور یافت می شود.
کارشناسان تغذیه بر این عقیده هستند که انار ویتامینی دارد که در پیشگیری از کم خونی و فقر آهن افراد و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و پیشگیری از آلزایمر و کاهش فشار خون بسیار موثر است.
ویتامین C و آنتی‌اکسیدان فراوان در انار می‌تواند جلوی فرآیند اکسید شدن چربی‌ها به خصوص کلسترول در دیواره عروق را گرفته و از آسیب دیدن دیواره رگ‌ها، که آغازگر بیماری تصلب شرایین، بالا رفتن فشارخون و شروع بیماری‌های قلبی عروقی هستند، جلوگیری کند.
به‌طور کلی، سطوح پایین اسید فولیک با افزایش خطر نقص مادرزادی، بیماری قلبی و سکته مرتبط است. این ویتامین که به عنوان ویتامین B ۹ نیز شناخته می‌شود، برای شرایط متعددی ازجمله بیماری سلول داسی شکل، بارداری‌های پرخطر همچنین برای افرادی که دارو‌های ضد تشنج مصرف می‌کنند، تجویز می‌شود.
ثابت شده که ویتامین ث برای حمایت از سیستم ایمنی و تولید کلاژن ضروری است. هم چنین، ویتامین ث دارای خواصی است که می‌تواند به چندین بیماری بدن مانند کاهش خطر بیماری مزمن، مدیریت فشار خون بالا، کاهش خطر بیماری قلبی و موارد دیگر کمک کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ