پرتقال منبع مهمی از ویتامین C است که وجود این ویتامین محرک تولید کلاژن خواهد بود. به همین دلیل پرتقال را میوه‌ای مفید برای پوست می‌دانند. همچنین وجود اسید سیتریک در این میوه برای رفع تیرگی‌های پوستی، جای جوش و آکنه و لک‌های پوستی سودمند خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیب سبز یکی از میوه‌های خوشمزه و مفید برای سلامت بدن است. این میوه حاوی مقدار فراوانی فیبرهای حل‌شدنی به‌خصوص پکتین است که به تنظیم قند خون و بهبود گوارش کمک می‌کند.
مواد قندی، باکتری‌های بد را جذب می‌کند و pH دهان را کاهش می‌دهد. شیرینی‌جات مانند آهنربا برای باکتری‌های بد هستند. خوردن غذا‌های شیرین یا نشاسته‌ای باعث می‌شود تا باکتری‌های پوسیدگی‌زا (حفره زا) داخل دهان شما از این قند‌ها تغذیه کنند و از آن‌ها برای رشد و تکثیر استفاده نمایند. این باکتری‌ها می‌توانند باعث پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال شوند. میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل، پنیر، گوشت، ماهی و غلات کامل گزینه‌های بهتری هستند.
میوه‌ها خواص مختلفی برای بدن دارند، زیرا مواد مغذی مورد نیاز را فراهم کرده و مانع از ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شوند. یکی از خواص مورد توجه میوه‌ها کمک به حفظ سلامت پوست است که موجب طراوت و شادابی سلول‌های پوستی می‌شوند.
نیویورک‌پست با استناد به این مطالعه گزارش می‌دهد رژیم غذایی یادشده که به اختصار پیور نامیده می‌شود، نشان می‌دهد که مصرف شش گروه غذایی میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، مغزها، ماهی و لبنیات پرچرب خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. در رژیم غذایی سالم، برای غلات کامل و گوشت فراوری نشده (مانند گوشت گاو به جای بیکن یا سالامی) هم جایی درنظر گرفته شده است.
آووکادو به طور کلی در گروه میوه‌ها قرار می‌گیرد و در هر ۱۰۰ گرم از آن، فقط ۱.۴ گرم قند وجود دارد. اگرچه آووکادو‌ها مقدار نسبتاً زیادی چربی دارند، اما این‌ها اسید‌های چرب غیراشباع هستند. ویتامین‌های A، E و B ۶ نیز در آووکادو یافت می‌شود.
رژیم‌های غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند با تأمین مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند.
در این مطلب اینفوگرافی راهکار‌هایی که برای سلامت روده مفیدن را مشاهده می‌کنید. میوه ها، سبزیجات، لوبیاها، چای و قهوه سرشار از فلاونوئید‌های تقویت کننده روده هستند. لوبیا، نخود فرنگی، غلات کامل، آجیل ها، دانه‌ها و میوه‌ها سرشار از فیبر هستند، که به از بین بردن سموم کمک می‌کنند.
سیب منبع عالی فیبر است و در حفظ سلامت روده و قلب نقش بسزایی دارد. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۲۰ نشان داد که خوردن دو عدد سیب در روز به مدت ۸ هفته باعث کاهش کلسترول بد، تری گلیسیرید و سایر نشانگر‌های بیماری قلبی در افراد می‌شود.
اساساً میوه‌های خشک سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، مواد معدنی، فسفر، کلسیم و آهن و ویتامین هستند. محتوای بالای مواد مغذی سلامت فرد را تضمین می‌کند و با خستگی و سایر مشکلات سلامتی مبارزه می‌کند.
از آنجا که در تهیه ترشی از میوه‌ها و سبزیجات مختلف استفاده می‌شود، نمی‌توان آن را به طور کل بد و مضر دانست. می‌دانیم که میوه و سبزی علاوه بر خواص فوق العاده‌ای که دارند، حاوی فیبر هستند. فیبر‌ها منابع غذایی بسیار ارزشمندی به شمار می‌روند که عمل سوخت و ساز را در بدن بهبود می‌بخشند و از قبل آن منافع زیادی متوجه سلامتی می‌شود.
تغذیه با شیر مادر به خصوص در هفته‌های اول می‌تواند چالش برانگیز باشد. بسیاری از والدین آنقدر احساس غمگینی می‌کنند که فراموش می‌کنند غذا بخورند. برخی دیگر ممکن است نگران باشند که وقت گذاشتن برای خود به معنای گرفتن وقت از کودک است. والدین نباید فراموش کنند که سلامت نوزاد اغلب به رفاه و سلامت مراقبین آن بستگی دارد.
کیسه صفرا اندامی در بدن شماست که صفرا را ذخیره و آزاد می‌کند. صفرا به فرآیند گوارش کمک می‌کند. اگرچه یک اندام کوچک است، اما مشکلات کیسه صفرا می‌تواند دردناک باشد. در حالی که هیچ غذای خاصی وجود ندارد که کیسه صفرا شما را سالم نگه دارد و عملکرد آن را حفظ کند، یک سبک زندگی سالم و یک رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات برای سلامت کیسه صفرا توصیه می‌شود.
کلید حفظ سلامت تیروئید، مصرف مواد مغذی مورد نیاز تیروئید است. شما می توانید این مواد را از غذاهایی مانند میوه ها برای کم کاری تیروئید که در بالا ذکر شد مصرف کنید.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای سرشار از غذاهای گیاهی مانند سبزیجات، میوه‌ها و غلات است و به طور کلی محصولات حیوانی کمی را در خود دارد؛ هرچند شهروندان هر کشوری بنا به عادات غذایی رایج خود به شکلی متنوع از آن بهره می‌گیرند.
موز سرشار از پتاسیم است و در هر موز متوسط حدود ۴۲۲ میلی گرم پتاسیم دارد. در نتیجه، اگر این میوه یک غذای اصلی روزانه برای افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی باشد، حفظ مصرف روزانه پتاسیم کمتر از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی گرم ممکن است دشوار باشد.
میوه‌ها به‌طور طبیعی شیرین هستند و نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارند. یکی از بهترین جایگزین‌های دسر‌های آماده، میوه‌ها هستند که می‌توان کمی از میوه‌های مختلف را تهیه کرد. البته بهتر است در مصرف میوه‌های خیلی شیرین مانند انگور افراط نشود.
شما می‌توانید بسیاری از غذا‌های فرآوری‌شده از جمله سبزیجات کنسرو شده، میوه‌های یخ‌زده و محصولات لبنی پاستوریزه را به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم مصرف کنید. با این حال، برخی از اقلام بسیار فرآوری‌شده مملو از نمک، شکر، مواد افزودنی و مواد نگهدارنده هستند که می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند.
در فصل زمستان بدن ما غذا‌های غنی نیاز دارد که در همین راستا مصرف میوه‌های خشک، آجیل و دانه‌های روغنی (دانه کنجد) توصیه می‌شود.
اگر به دنبال درمان مشکلات تنفسی و پوستی و سلامت اعضای بدن تان هستید از نوشیدن آب طبیعی این میوه‌ها غافل نشوید.
مرکبات حاوی چندین نوع آنتی‌اکسیدان هستند که احتمالا می‌توانند ریسک سکته مغزی ایسکمی مغزی (سکته ناشی از انسداد رگ بر اثر لختگی خون یا چربی) را کاهش داده، باعث ثبات فشار خون شده و از سلامت قلب محافظت کنند. میوه‌ها و سبزی‌ها حاوی بیش از ۶ هزار آنتی‌اکسیدان «فلاونوئید» هستند و به گزارش پژوهشگران برزیلی، با استفاده از نتایج این مطالعه، در آینده می‌توان با استفاده از فلاونوئید‌های موجود در مرکبات، از بیماری‌های قلبی و عروقی ناشی از چاقی انسان، پیشگیری کرد.
غذایی که می‌خوریم، علاوه بر حفظ سلامتی بدن، تأثیر زیادی در حفظ زیبایی ما دارد. خوردن انواع گوناگون میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس‌دار، یک مجموعه کامل از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی را داراست که در حفظ سلامت پوست، چشم‌ها، لثه‌ها، ناخن‌ها و مو‌ها در وضعیت خوب نقش کلیدی دارند.
بسیاری از غذا‌های کم فرآوری شده و کامل مانند ماست، دانه‌های سبوس‌دار، میوه‌ها، سبزیجات، لوبیا، آجیل و ماهی‌های چرب مقدار قند کمتری در مقایسه با غذا‌های فرآوری شده دارند که می‌توانند بیماری‌های التهابی روده را کاهش دهند. بر این اساس به عنوان یک میان وعده صبح یا بعد از ظهر میوه‌ها و آجیل را به ماست اضافه کنید.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به کمبود برخی میوه‌ها گفت: وظیفه سازمان میادین میوه و تره بار واردات و خرید کالا نیست و باید عرضه کننده و تسهیل گر باشد.
یکی از دلایلی که ممکن است برخی از خوردن برخی میوه‌ها اجتناب کنند این است که می‌ترسند قند موجود در میوه بر سلامت آنان تاثیر منفی بگذارد. برخلاف شکر اضافه شده در غذا‌های بسیار فرآوری شده، قند موجود در میوه‌ها به طور طبیعی وجود دارد و دلیلی برای وسواس در مورد آن وجود ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ