فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه سامانه باور ۳۷۳ طی یک کار علمی و شبانه‌روزی ساخته شد، گفت: ما توانستیم طی یک کار فوق‌العاده در مدت زمان ۱۶ ماه، بُرد ۱۵۰ کیلومتری سامانه باور ۳۷۳ را به بیش از ۳۰۰ کیلومتر ارتقاء دهیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در شب اول فصل جدید لالیگا، رایو وایکانو بالاتر از آلمریا، سویا و والنسیا، صدرجدول را از آن خود کرد.
سرمربی استقلال می گوید که باور دارد با وجود اشتباهات بزرگ علیه تیمش، می تواند قهرمان لیگ شود.
مهاجم تراکتور پاسخ‌های جالبی به سوالات پیرامون پنالتی جنجالی داد.
یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ برگ زرینی در صنعت دفاعی کشورمان رقم خورد و به همت و تلاش متخصصان وزارت دفاع موشک صیاد ۴B رونمایی شد.آزمون سامانه ارتقایافته باور ۳۷۳ علیه اهداف دور ایستا با موشک برد بلند صیاد ۴B با موفقیت انجام شد.
آشتیانی در پاسخ به سوالی درباره خرید سامانه پدافمدی اس ۴۰۰ نیز اظهار داشت: روسیه از کشور‌هایی است که روابط سطح بالایی با آن داریم. با این حال، ما در بحث سلاح پدافندی به خودکفایی رسیده ایم، اما اگر لازم باشد سلاحی تهیه کنیم انجام می‌دهیم، ولی فعلا نیازی به سلاح دیگری نداریم و خیلی از کشور‌ها دنبال باور ۳۷۳ ما هستند.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به قدرت پدافندی ایران اسلامی گفت: سامانه‌های پدافندی متعددی داریم که کاملا بومی هم هستند، به عنوان مثال سامانه باور ۳۷۳ برابر با اس ۴۰۰ روس‌ها است.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: زمان جنگ ما در سامانه پدافند هوایی فقط سامانه موشکی زمین به هوای هاگ و توپ ۲۳ میلی‌متری داشتیم، اما امروز در رزمایش‌هایی که برگزار می‌کنیم، واقعا نمی‌دانیم از کدام سامانه پدافندی استفاده کنیم؛ چون سامانه‌های پدافندی متعددی داریم که کاملا بومی هم هستند، به عنوان مثال سامانه باور ۳۷۳ برابر با اس ۴۰۰ روس‌ها است.
اینفوگرافیک: ویژگی‌های سامانه پدافندی باور ۳۷۳
مراسم آئین شکرگزاری ارتقای سامانه بومی پدافند هوایی باور ۳۷۳ با حضور امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، امیر عزیز نصیرزاده فرمانده جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء برگزار شد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، ایجاد دست برتر در مقابله با هرگونه تهدید هوایی و برد بلند و مقابله با مهمات دورایستا را از دلایل ارتقاء سامانه باور۳۷۳ دانست.
نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس گفت: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره قائم ۱۰۰ و شلیک موفق پدافند باور ۳۷۳ اقتدار آفرین و باعث افتخار ملی بود.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در یک برنامه تلویزیونی درباره ویژگی‌هایی سامانه تقویت شده باور-۳۷۳ توضیح داد.
امیر صباحی فرد گفت: ما در آزمایش اخیر موفق شدیم در برد ۳۰۴ کیلومتری، پهپاد را هدف قرار دهیم. در واقع این سامانه، کوچک‌ترین پهپاد با سطح مقطع راداری بسیار کم را کشف کرده و مرود هدف قرار می‌دهد.
آزمون سامانه ارتقاء یافته باور ۳۷۳ علیه اهداف دور ایستا با موشک برد بلند صیاد ۴B با موفقیت انجام شد.
لحظه‌ی شلیک موفقیت‌آمیز موشک صیاد ۴B و سامانه باور ۳۷۳ که امروز رونمایی شد را در این فیلم مشاهده می‌‎کنید.
موشک صیاد ۴B صبح امروز با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و جمعی از متخصصان صنعت دفاعی رونمایی شد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تجهیزاتی که اکنون در پدافند هوایی وجود دارد که گل سرسبد آن باور ۳۷۳ است به فناوری و تجهیزات به روز دنیا مجهز است و دنیا نیز از آن مطلع است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برد درگیری سامانه باور ۳۷۳ در ابتدا ۲۰۰ کیلومتر بود و امروز به ۳۰۵ کیلومتر افزایش پیدا کرد.
در آزمون تست سامانه باور ۳۷۳ برد بلند هدف دورایستا در برد بیش از ۴۵۰ کیلومتر توسط رادار بهینه شده سامانه باور ۳۷۳ کشف شد و در برد حدود ۴۰۵ کیلومتر ردگیری و در برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر مورد اصابت و انهدام قرار گرفت.
آزمون تست سامانه ارتقایافته باور ۳۷۳ با موشک صیاد ۴B با موفقیت انجام شد.
تحریم اگر چه برای کشور و صنعت دفاعی مشکلاتی را ایجاد کرد اما عامل بسیار مهمی شد تا توسعه فناوری‌های دفاعی با شدت بیشتری انجام شود و سامانه موشکی باور ۳۷۳ نماد باور به دانش ایرانی است.
فرمانده نیروی پدافند هوایی از انجام تست‌های اولیه سامانه پدافندی باور ۳۷۳ در برد ۳۰۰ کیلومتری خبر داد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش درباره سامانه باور ۳۷۳ گفت: همه سامانه‌های پدافندی ما در لبه فناوری دنیا هستند و باور ۳۷۳ گل سرسبد آن‌هاست که اکنون در مدار قرار دارد. پس از تست نیز مجدداً با تغییرات اساسی و پیشرفته‌تر از تهدیدات روز وارد شبکه پدافند هوایی می‌شود.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت:  تست نهایی باور ۳۷۳ روزهای آینده انجام می‌شود و برد این سامانه به بالای ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ