معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به قدرت پدافندی ایران اسلامی گفت: سامانه‌های پدافندی متعددی داریم که کاملا بومی هم هستند، به عنوان مثال سامانه باور ۳۷۳ برابر با اس ۴۰۰ روس‌ها است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق سناریوی این ویدئوی شبیه سازی شده، هدف اصلی پهپاد‌های ایرانی، سایت رادار پاتریوت است. در تصاویری جذاب که با اضافه کردن افکت‌های صدا و موسیقی فضایی دراماتیک پیدا کرده، شاهد اوج گرفتن و پرواز پهپاد‌ها هستیم.
امیر دریادار شهرام ایرانی درباره سامانه ها و تجهیزات ناوشکن دماوند که به زودی رونمایی می شود، گفت: با برنامه ریزی انجام شده این تجهیزات به‌روز، در همه ناوشکن‌ها نصب می‌شود. ناوشکن دماوند ۲ هم به موشک‌ های پدافندی و هم به موشک‌ های تهاجمی مجهز خواهد بود.
لایحه برنامه هفتم توسعه ماده‌ای را ارائه داده که بر اساس آن تمام پایگاه‌های دارای داده، به صورت برخط موظف به ارسال اطلاعات کاربران ایرانی به سامانه رصد سبک زندگی مردم می‌شوند. به عبارتی با تصویب این لایحه، همه اطلاعات کابران ایرانی در سامانه‌ای زیر ذره‌بین می‌رود و کنترل می‌شود.
اوکراین مدعی شد: حملاتی با استفاده از ۳۵ فروند پهپاد ایرانی شاهد انجام شد که ۳۲ فروند آن از سوی سامانه موشکی و ضدهوایی اوکراین ساقط شد.
فرمانده انتظامی مازندران گفت: مالکان ۱۷۰ دستگاه خودرو تاکنون تذکر دریافت کردند و در اولین مرحله تذکر از طریق سامانه پیامکی انجام می‌شود و مطابق با قانون در صورت تکرار توقیف به صورت سیستمی و برای بار سوم توقیف به صورت فیزیکی انجام می‌شود.
معاریو در پایان نوشت: «موشک خیبر با برد 2000 کیلومتر و سرجنگی به وزن 1500 کیلوگرم است و از ویژگی‌های بارز این موشک، سامانه تغییر جهت و کنترل آن به هنگام حرکت در خارج از جو زمین است که موشک را در برابر حملات جنگ الکترونیکی مصون می‌سازد.»
این سامانه در سال ۱۳۹۶ معرفی شد و تعداد قابل توجهی از به نیروی زمینی سپاه پاسداران تحویل شد. سامانه پیروز علاوه بر اهداف زمینی قابلیت شکار بالگرد‌ها در ارتفاع پست نیز دارد.
ایرانسل که سال گذشته، برای نخستین بار در صنعت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات ایران، «گزارش پایداری» کسب‌وکار را منتشر کرده بود، امسال نیز برای دومین سال متوالی، گزارش پایداری سالانه خود را منتشر کرد.
سامانه خودرو متصل ایرانسل در هفتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی که با هدف توسعه اقتصاد ملی و حمایت از نوآوری‌های داخلی برگزار شد، لوح زرین و گواهینامه «نوآوری برتر ایرانی» سال 1401 را دریافت کرد.
نخستین سامانه بومی شبیه‌ساز هواپیمای اف ۱۴، روز دوشنبه با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، در پایگاه هشتم شکاری (شهید بابایی) اصفهان رونمایی شد.
آشتیانی در پاسخ به سوالی درباره خرید سامانه پدافمدی اس ۴۰۰ نیز اظهار داشت: روسیه از کشور‌هایی است که روابط سطح بالایی با آن داریم. با این حال، ما در بحث سلاح پدافندی به خودکفایی رسیده ایم، اما اگر لازم باشد سلاحی تهیه کنیم انجام می‌دهیم، ولی فعلا نیازی به سلاح دیگری نداریم و خیلی از کشور‌ها دنبال باور ۳۷۳ ما هستند.
سامانه پایش حرکات پوسته زمین توسط متخصصان کشورمان طراحی و در اختیار کاربران دولتی و خصوصی قرار گرفت.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: زمان جنگ ما در سامانه پدافند هوایی فقط سامانه موشکی زمین به هوای هاگ و توپ ۲۳ میلی‌متری داشتیم، اما امروز در رزمایش‌هایی که برگزار می‌کنیم، واقعا نمی‌دانیم از کدام سامانه پدافندی استفاده کنیم؛ چون سامانه‌های پدافندی متعددی داریم که کاملا بومی هم هستند، به عنوان مثال سامانه باور ۳۷۳ برابر با اس ۴۰۰ روس‌ها است.
محققان یک شرکت دانش بنیان با استفاده از سامانه پردازش پلاسمایی تحت خلاء امکان ایجاد خاصیت ضدآب را در قطعات الکترونیکی فراهم کردند.
مجموع تعداد ثبت نام‌ها در سامانه سجام از ۴۲ میلیون سهامدار عبور کرد.
سامان قدوس در بازی سوم برای اولین بار در جام جهانی قطر مورد استفاده کارلوس کی‌روش قرار گرفت‌.
سامانه تطبیق چهره و تشخیص هویت، محصولی بومی است که امکان تشخیص نفرات ناشناس و ثبت تردد آنها را میسر می کند.
در راستای تحقق اهداف گروه صنعتی ایران خودرو در تولید خودروهای متصل و هوشمندسازی صنعت خودرو، شرکت دانش‌بنیان تام ایران خودرو برای نخستین بار، بعد از طراحی و نمونه‌سازی سامانه الکترونیکی خودروهای متصل، قرارداد صنعتی‌سازی آن را برای ساخت و تولید به امضا رساند.
در راستای تحقق اهداف گروه صنعتی ایران خودرو در تولید خودروهای متصل و هوشمندسازی صنعت خودرو، شرکت دانش‌بنیان تام ایران خودرو برای نخستین بار، بعد از طراحی و نمونه‌سازی سامانه الکترونیکی خودروهای متصل، قرارداد صنعتی‌سازی آن را برای ساخت و تولید به امضا رساند.
تحریم اگر چه برای کشور و صنعت دفاعی مشکلاتی را ایجاد کرد اما عامل بسیار مهمی شد تا توسعه فناوری‌های دفاعی با شدت بیشتری انجام شود و سامانه موشکی باور ۳۷۳ نماد باور به دانش ایرانی است.
نظامیان اوکراینی می‌گویند چنین مدلی در سامانه تسلیحات روسیه ثبت نشده و پهپاد سرنگون شده، با توجه به مختصات آن، مدل شاهد ایرانی است.
ارتش رژیم صهیونیستی چند روز پیش برای اولین بار به یک شبکه فارسی زبان اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران که بر اساس برخی از ادعاهای رسانه ای، توسط عربستان سعودی حمایت مالی می شود، اجازه داد از پایگاه سامانه پدافندی گنبد آهنین فیلمبرداری کند، اقدامی که به گفته برخی از ناظران بین‌الملل به منظور ارسال پیام از سوی رژیم صهیونیستی به ایران انجام شده است.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس در این شرکت گفت: تولیدکنندگان داخلی ظرفیت نوسازی ناوگان را دارند، اما جریان هایی به دنبال واردات خودروهای دست دوم به کشور است و با این اقدام نه تنها نوسازی اتفاق نخواهد افتاد، بلکه باری اضافی بر دوش دولت بوده و این به صلاح کشور نیست.
دکتر سیدمحمد علوی شامگاه سه شنبه در بخش خبر سیمای خوزستان با بیان اینکه فرد مبتلا به بیماری آبله میمونی با تلاش همکاران بهداشتی سامانه مراقبت بیماری‌ها در اهواز شناسایی شد اظهار داشت: از آنجا که تایید بیماری وی نیاز به آزمایش‌های پیچیده داشت نمونه‌ها به انستیتو پاستور تهران ارسال و پس از تایید تشخیص صورت گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ