بیماری پنجم، یک بیماری ویروسی ناشی از پاروویروس است که بیشتر در کودکان مدرسه‌ای دیده می‌شود و با لکه‌های قرمز روی گونه‌ها مشخص می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنانی که نوشابه‌های گازدار و سایر نوشیدنی‌های شیرین می‌نوشند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان کبد و بیماری مزمن کبدی هستند.
مطالعات قبلی نشان داده‌اند که زنانی که دچار حمله قلبی می‌شوند، زمانی که شریان اصلی وارد شده به قلب به طور کامل مسدود می‌شود و اصطلاحا انفارکتوس میوکارد (STEMI) رخ می‌دهد، تشخیص و درمان مناسبی در طول بستری در بیمارستان در مقایسه با مردان دریافت نمی‌کنند.
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، گرگرفتگی می‌تواند زنان را در معرض خطر بیشتر بیماری‌های قلبی و دیابت قرار دهد.
روزنامه جوان: تصویر زنان با موهای باز و سرهای برهنه رفته‌رفته در سطح شهر بیشتر نمود می‌یابد. زنان و دخترانی که اگر چه تعدادشان به نسبت بانوانی که حجاب شان را رعایت می‌کنند بسیار کمتر است، اما نوعی از بی‌قانونی و عصیانگری را به نمایش می‌گذارند.
پوست زنان به‌دلیل تفاوت‌های هورمونی و زیست‌شناختی، اساسا روند پیری متفاوتی نسبت به پوست مردان دارد. پوست زنان ذاتا نازک‌تر است، قابلیت ارتجاعی یا کشسانی کمتری دارد و درنتیجه بیشتر در معرض ابتلا به چین‌وچروک‌های پوستی و افتادگی پوست قرار می‌گیرد.
در حالی که زوال فکر می‌تواند یکی از علائم رایج بیماری ام اس در زنان باشد، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خواب یا کمبود آن می‌تواند شرایط را بدتر کند.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد در حالی که زنان مسن‌تر بیشتر از مردان مسن به خاطر زمین خوردن درمان می‌شوند، مردان بیشتر در معرض شکستگی جمجمه قرار می‌گیرند.
پروفسور «جین آلتی»(Jane Alty) و «آیدان بیندف»(Aidan Bindoff) از «مرکز پژوهش و آموزش زوال عقل ویکینگ»(Wicking Dementia Research and Education Center) دانشگاه تاسمانی، سرپرستی یک گروه پژوهشی را بر عهده گرفتند تا بفهمند که آیا ذخیره شناختی شامل تحصیلات و بهره هوشی، کاهش شناختی مرتبط با سن را به طور مساوی در مردان و زنان کاهش می‌دهد یا خیر.
وقتی صحبت از کاهش خطر سکته مغزی در میان زنان می‌شود، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که هر چه یک زن در طول زندگی اش بیشتر در معرض استروژن قرار گیرد، بهتر است.
بدن زنان متنوع و پیچیده است، اما در اکثر موارد نیاز‌های تغذیه‌ای یکسانی دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که خانم‌ها بیشتر در معرض تغییرات هورمون‌های خود بوده و بیشتر از همتایان مرد خود در معرض اضطراب هستند.
زنان کمتر از مردان از اولین حمله قلبی جان سالم به در می‌برند. این ممکن است به این دلیل باشد که علائم بین جنس‌ها متفاوت است. زنان بیشتر در معرض حمله قلبی «بی صدا» یا علائم غیرعادی هستند.
مطالعه مؤسسه تحقیقاتی نوآوری تغذیه و سلامت دانشگاه ادیت کوان استرالیا نشان داد زنانی که بیش از ۱۰۰ میکروگرم ویتامین K ۱ مصرف کردند (معادل حدود ۱۲۵ گرم سبزیجات با برگ تیره یا یک تا دو وعده سبزیجات) در مقایسه با شرکت کنندگانی که کمتر از ۶۰ میکروگرم در روز از این ویتامین مصرف می‌کردند، ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر شکستگی قرار داشتند. دستورالعمل فعلی مصرف کافی ویتامین K در استرالیا برای زنان ۶۰ میکروگرم در روز است.
رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: وقتی زخمی باز باشد، پیش آمدن چنین مشکلاتی عجیب نیست. مدیریت کشور باید با حساسیت بیشتری پیگیر مطالبات اجتماعی زنان باشد و این مطالبات را روی میز حکمرانی قرار دهد.
به گفته محققان، زنان تقریباً دو برابر مردان در معرض ابتلاء به بیماری آلزایمر هستند، اما درک کمی از علت این بیماری وجود دارد.
کارشناسان هشدار می‌دهند که استرس می‌تواند منجر به افزایش چربی شکم شود. زنانی که چربی شکمی بیش تری داشتند خلق و خوی منفی‌تر و سطح استرس زندگی بالاتری داشتند. قرار گرفتن بیش‌تر در معرض استرس زندگی یا آسیب پذیری روانی در برابر استرس ممکن است افزایش واکنش کورتیزول آنان را توضیح دهد.
از زمان اعلام بسیح عمومی توسط پوتین دست کم ۱۳۰۰ معترض به جنگ اوکراین بازداشت شده‌اند. با این وجود، بدتر از آن ملی گرایان راستگرا آشکارا از دولت روسیه انتقاد می‌کنند که این جنگ را با غیرت، نیروی انسانی و قدرت آتش بیش‌تر پیگیری نمی‌کند.
یکی از رزیدنت‌های معترض با بیان این که هر سال سؤالات آزمون‌های وزارت بهداشت به نحوی به بیرون درز پیدا می‌کند می‌گوید: برخی سال‌ها این موضوع پیگیری می‌شود و کار به دیوان عدالت می‌کشد. از رزیدنت‌ها خواسته می‌شود بیشتر از زمان استاندارد، در بخش حضور داشته باشند و حتی کشیک بدهند و به دنبال آن اساتید برای جبران فرصت کم مطالعه رزیدنت‌ها و ارتقاء وجهه بالینی و علمی گروه دستیاری خود در مقابل سایر گروه‌های دانشگاه‌های کشور در امتحانات سراسری و کشوری، برخی سؤالات آزمون را به شیوه‌های مختلف برای آن‌ها فاش می‌کنند!
یک دیپلمات کشورمان اظهار کرد: اتحادیه اروپا از تکرار موارد بی‌اساس و اتخاذ مواضع سیاسی خودداری کند چون با این اقدامات بیشتر در معرض انتقاد و بی‌اعتمادی طرف ایرانی قرار می‌گیرد.
ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس در روز‌های گذشته درباره جزئیات این طرح صحبتی کرده بود که در بخشی از آن اشاره کرده بود: در قانون جدید تا ۱۴ سکه معاف از حق ثبت شده است و تا صد سکه از یک و یک‌دهم درصد و از صد تا ۲۰۰ سکه را دو درصد و از ۲۰۰ به بالا را ۱۵ درصد مالیات در قانون دیده شده است. یعنی افرادی که می‌خواهند سند ازدواج خود را دریافت کنند، باید مبلغی را به حساب دولت واریز کنند تا بتوانند سند ازدواج خود را دریافت کنند.
«سارا جکسون»، محقق بخش انستیتوی ملی سرطان آمریکا، گفت: «پس از کنترل عواملی مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل، رژیم غذایی، فعالیت بدنی و مشکلات پزشکی رایج که خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد، سوگیری جنسیتی در اکثر سرطان‌ها وجود داشت.»
محققان پی بردند زنان میانسالی که هرگز گوشت نمی‌خورند ممکن است بیشتر از زنانی که به طور منظم گوشت یا ماهی مصرف می‌کنند دچار شکستگی لگن شوند.
بر اساس نتایج مطالعه جدید، رابطه معکوس بین خطر ابتلاء به سرطان سینه و دریافت اسید‌های چرب غیراشباع، به ویژه در زنان یائسه که چاقی دارند، وجود دارد. اسید‌های چرب امگا ۳، چربی‌های سالمی هستند که به خاطر فواید سلامتی شأن شناخته شده هستند.
بر اساس این تحقیق، یک مرد می‌تواند با انجام کارهای خاصی، شانس‌ خود را برای داشتن عمر طولانی‌تر افزایش دهد. از جمله اینکه محققان دریافتند مردانی که دارای مدرک دانشگاهی بودند، شانس خود را برای داشتن عمر بیشتر ۴۳ درصد افزایش داده‌اند، در حالی که این رقم برای مردانی که فقط دیپلم داشتند تنها ۳۹ درصد بوده است.
ستاد حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اعلام کرد کرامت انسانی، امروزه بیشتر از هر زمان دیگری در معرض تهدید و نقض قرار گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ