«سارا جکسون»، محقق بخش انستیتوی ملی سرطان آمریکا، گفت: «پس از کنترل عواملی مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل، رژیم غذایی، فعالیت بدنی و مشکلات پزشکی رایج که خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد، سوگیری جنسیتی در اکثر سرطان‌ها وجود داشت.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یافته‌های باستان‌شناسان نشان می‌دهد زنان ایرانی از حدود پنج هزار سال پیش و شاید بیشتر از آن، از زیورآلات استفاده می‌کردند. در مقاطعی از تاریخ ایران نیز، مردان والامرتبه به مصرف‌کنندگان زیورآلات پیوسته‌اند، از طوق‌ها و دستبند‌های زرین گرفته تا عصا و شمشیر‌های جواهرنشان.
مطالعات قبلی نشان داده‌اند که زنانی که دچار حمله قلبی می‌شوند، زمانی که شریان اصلی وارد شده به قلب به طور کامل مسدود می‌شود و اصطلاحا انفارکتوس میوکارد (STEMI) رخ می‌دهد، تشخیص و درمان مناسبی در طول بستری در بیمارستان در مقایسه با مردان دریافت نمی‌کنند.
احتمال ابتلای زنان به بیماری آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل، دو برابر مردان است. امید به زندگی بیشتر زنان عامل اصلی است، اما طول عمر به تنهایی نمی‌تواند تفاوت فاحش در خطر را توضیح دهد. هورمون ها، ژنتیک و عوامل سبک زندگی همگی توضیح‌های ممکن هستند.
رئیس جامعه اورولوژی ایران گفت: ابتلا به سرطان مثانه در مردان به دلیل مصرف سیگار ۲.۵ برابر بیشتر است، اما این نوع سرطان در میان زنان به دلیل گرایش به استفاده از قلیان شیوع فراوان دارد.
میگرن نوعی بیماری مزمن و ناتوان کننده است که شیوع بالایی در جهان دارد و در زنان سه برابر بیشتر از مردان دیده می‌شود. افراد مبتلا به میگرن دارای نوعی سردرد ضربان دار هستند که به طور معمول در یک طرف سر ظاهر می‌شود و اغلب با حالت تهوع یا حساسیت به نور همراه است.
یک فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان گفت: بیماری هموفیلی سرشتی (مادرزادی) است که وابسته به جنس بوده؛ یعنی ژن این بیماری روی کروموزوم X است. وقتی چنین شکل است، عمدتا این بیماری در مردان بروز می‌کند و در زنان بسیار نادر است.
پوست زنان به‌دلیل تفاوت‌های هورمونی و زیست‌شناختی، اساسا روند پیری متفاوتی نسبت به پوست مردان دارد. پوست زنان ذاتا نازک‌تر است، قابلیت ارتجاعی یا کشسانی کمتری دارد و درنتیجه بیشتر در معرض ابتلا به چین‌وچروک‌های پوستی و افتادگی پوست قرار می‌گیرد.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد در حالی که زنان مسن‌تر بیشتر از مردان مسن به خاطر زمین خوردن درمان می‌شوند، مردان بیشتر در معرض شکستگی جمجمه قرار می‌گیرند.
آخرین آمار سازمان ملل نشان می‌دهد که ۷۰ تا ۸۰درصد جمعیت مهاجران اقلیمی، زنان هستند. در یک نمونه در سال ۱۹۹۱ طوفان گورکی باعث مرگ ۱۴۰هزار نفر در کشور بنگلادش شد. تعداد مرگ و میر زنان با نسبت ۱۴ به ۱ از مرگ مردان بیشتر بود. تحقیقات در مورد سونامی اندونزی که سال ۲۰۱۱ منتشر شد نیز نتیجه مهمی داشت. نرخ مرگ، رده سنی بالای ۴۵ سال (۳۸ درصد زن و ۲۹ درصد مرد) و کم‌تر از ۴۵ سال و بالاتر از ۱۵ سال (۳۰ درصد دختر، ۲۷ درصد پسر) بودند.
بر اساس یک مطالعه جدید بزرگ، زنان بیشتر از مردان پس از جراحی بای پس عروق کرونر قلب جان خود را از دست می‌دهند.
پروفسور «جین آلتی»(Jane Alty) و «آیدان بیندف»(Aidan Bindoff) از «مرکز پژوهش و آموزش زوال عقل ویکینگ»(Wicking Dementia Research and Education Center) دانشگاه تاسمانی، سرپرستی یک گروه پژوهشی را بر عهده گرفتند تا بفهمند که آیا ذخیره شناختی شامل تحصیلات و بهره هوشی، کاهش شناختی مرتبط با سن را به طور مساوی در مردان و زنان کاهش می‌دهد یا خیر.
با توجه به تحقیقات انجام شده زنان بیشتر از مردان در خطر ابتلا به بیماری روحی روانی هستند.
کرامپ دست (گرفتگی دست) و اسپاسم عضلانی در مردان بسیار بیشتر از زنان است. حرفه‌ای‌ها ممکن است بیشتر مستعد گرفتگی دست باشند زیرا آن‌ها با شدت بالاتر، مدت طولانی‌تر و قطعات پیچیده‌تر بازی می‌کنند. بنابراین، آن‌ها ممکن است چرخه‌های حرکتی بیشتری داشته باشند که عصب دست را تحریک می‌کند.
جمیله علم الهدی در کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار: اگر ما می‌خواهیم عدالت جنسیتی برقرار کنیم نمی‌توانیم نزاع را بیشتر کنیم. ما نزاع با مردان نداریم. برعکس همه ما می‌دانیم اگر حمایت آقایان نباشد ما هم نمی‌توانیم به خواسته‌های خودمان برسیم. تاکید ما بر وحدت، همدلی و اتحاد است. ما یک استاندارد نداریم نمی‌توانیم همه یک جور رفتار کنیم، ولی ما می‌توانیم روی ارزش‌های مشترک خود تاکید کنیم.
زنان کمتر از مردان از اولین حمله قلبی جان سالم به در می‌برند. این ممکن است به این دلیل باشد که علائم بین جنس‌ها متفاوت است. زنان بیشتر در معرض حمله قلبی «بی صدا» یا علائم غیرعادی هستند.
مینا می‌گوید، مقاومت زنان برای احیای قلبی مردان بیمار، خیلی کمتر است: «زنان رهگذر همکاری بیشتر و کنترل بیشتری بر هیجان‌شان دارند. معمولا تصور این است که زنان نمی‌توانند هیجان‌شان را کنترل کنند، اما جالب است که خیلی بهتر همکاری می‌کنند درحالی‌که مردان بیشتر دچار هیجان و ترس می‌شوند و مدام اصرار می‌کنند زودتر کارشناس بفرستیم؛ چون نمی‌خواهند به زن بیمار دست بزنند.»
جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: واقعا نمی‌توان گفت که کدامیک رانندگی بهتری دارد. همانطور که ممکن است در بین مردان تخلفاتی رخ دهد در بین زنان هم چنین چیزی وجود دارد، اما بطورکلی می‌توان گفت که زن‌ها در رانندگی؛ محتاط‌تر و منضبط‌تر هستند و به سبب همین منضبط‌تر بودن نیز بیشتر قوانین رانندگی را رعایت می‌کنند.
مدیر تیم های وزنه‌برداری وزنه برداری توضیحاتی را در مورد عملکرد تیم زنان و مردان ایران در قهرمانی جهان 2022 بیان کرد و گفت: ما محکوم هستیم در هر مسابقه بهتر باشیم.
مردان و زنان زیادی از حدود دو ماه پیش و با بیشتر شدن بازداشتی‌ها، هر روز از هرجا که هستند خودشان را به شمال شهر تهران می‌رسانند تا سراغی از زندانی‌شان بگیرند. پاسخ به همه، اما یکی است: «انتظار.» انتظار، فصل مشترک صورت‌های غمگینی است که «زندان» تا پیش از این، جایی دور و دیر و رازی مگو برای‌شان بوده.
عکس‌های جدیدی از روز سقوط بازار سهام در سال ۱۹۲۹ منتشر شده است که نشان می‌دهد مردان و زنان وحشت‌زده به این واقعیت دست پیدا کرده‌اند که بیشتر پولی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند دیگر از بین رفته است.
به گفته محققان، زنان تقریباً دو برابر مردان در معرض ابتلاء به بیماری آلزایمر هستند، اما درک کمی از علت این بیماری وجود دارد.
افسردگی و گیاه‌خواری ممکن است هر دو نتیجه یک عامل سوم باشند، نه اینکه یکی از آن‌ها مستقیماً عامل دیگری باشد. این عامل ممکن است تعدادی از ویژگی‌ها یا تجربیاتی باشد که هم با افسردگی و هم با گیاه‌خواری مرتبط است. برای مثال، زنان بیشتر از مردان گیاه‌خوار می‌شوند و افسردگی را نیز بیشتر تجربه می‌کنند. با این حال، این مطالعه جدید، جنسیت را در نظر گرفت و این عامل را رد کرد.
نتایج یک مطالعه جدید و کوچک ادعا می‌کند که تنفس دود ناشی از اگزوز گازوئیل ممکن است برای زنان بیشتر از مردان مضر باشد.
بر اساس این تحقیق، یک مرد می‌تواند با انجام کارهای خاصی، شانس‌ خود را برای داشتن عمر طولانی‌تر افزایش دهد. از جمله اینکه محققان دریافتند مردانی که دارای مدرک دانشگاهی بودند، شانس خود را برای داشتن عمر بیشتر ۴۳ درصد افزایش داده‌اند، در حالی که این رقم برای مردانی که فقط دیپلم داشتند تنها ۳۹ درصد بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ