در حالی که زوال فکر می‌تواند یکی از علائم رایج بیماری ام اس در زنان باشد، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خواب یا کمبود آن می‌تواند شرایط را بدتر کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پژوهشگران پژوهشگاه رویان بر روی اثر کوئرستین روی التهاب، پارامترهای هورمونی و نتیجه بارداری زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک تحقیق کردند.
یک دادگاه صهیونیستی با آزادی ولید دقه اسیر فلسطینی مبتلا به سرطان از زندان مخالفت کرد.
سخنگوی قوه قضائیه درباره حسن فریدون گفت: دی در سال ۱۳۹۸ وارد زندان اوین شد و محکوم به تحمل ۵ سال حبس شد و ۱۵۵ میلیارد ریال و جریمه و انفصال از خدمت دارد، اما وی به بیماری مبتلا شده و در اردیبشهت ۱۴۰۲ با تشخیص پزشک با مرکز درمانی خارج از زندان اعزام شد و بستری و در حال درمان است.
پزشکان توصیه می‌کنند که بیماران دیابتی به عنوان روشی برای مدیریت سطح گلوکز خون خود، در فعالیت بدنی منظم شرکت کنند. افزایش سطح گلوکز خون می‌تواند افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را در معرض خطر بیماری قلبی، اختلال بینایی و بیماری کلیوی قرار دهد.
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، گرگرفتگی می‌تواند زنان را در معرض خطر بیشتر بیماری‌های قلبی و دیابت قرار دهد.
داشتن فیبروم رحم یا اندومتریوز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان افزایش دهد، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هیسترکتومی می‌تواند این خطر را برای زنان مبتلا به فیبروم کاهش دهد.
میگرن نوعی بیماری مزمن و ناتوان کننده است که شیوع بالایی در جهان دارد و در زنان سه برابر بیشتر از مردان دیده می‌شود. افراد مبتلا به میگرن دارای نوعی سردرد ضربان دار هستند که به طور معمول در یک طرف سر ظاهر می‌شود و اغلب با حالت تهوع یا حساسیت به نور همراه است.
بر اساس یک مطالعه جدید در ایالات متحده، زنان باردار مبتلا به لوپوس با عوارض احتمالی از جمله خطر زایمان زودرس روبرو هستند.
زنانی که از ریزش مو رنج می‌برند ممکن است بیماری‌هایی از جمله دیابت، آکنه و سرطان پستان نیز مبتلا باشند.
سالانه تقریبا نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند؛ آماری که سالی حدود پنج درصد هم افزایش می‌یابد.
روانپزشک و فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، "حواس‌پرتی" را در دانش‌آموزانی که مبتلا به اختلال تمرکز و یادگیری هستند، یکی از مشکلات آموزش‌های مجازی عنوان کرد و راهکار‌هایی برای مدیریت آن ارائه داد.
روانپزشک و فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، "حواس‌پرتی" را در دانش‌آموزانی که مبتلا به اختلال تمرکز و یادگیری هستند، یکی از مشکلات آموزش‌های مجازی عنوان کرد و راهکار‌هایی برای مدیریت آن ارائه داد.
از لکنت زبان کودک به عنوان یک اختلال گفتاری یاد می‌شود، این اختلال معمولا در کودکانی که صحبت کردن را به تازگی شروع کرده‌اند امری طبیعی است، اما گاهی وقفه افتادن بین کلمات و گیر کردن کلمات هنگام صحبت کردن منجر به نگرانی خانواده‌ها می‌شود.
"مارتینا ناوراتیلووا" قهرمان افسانه ای تنیس زنان جهان در دهه 80 میلادی هم به سرطان گلو و هم سرطان سینه مبتلا شده است.
«ناصر ابوحمید» اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی که در یک سال اخیر مبتلا به سرطان شده بوده، در اثر کوتاهی رژیم صهیونیستی در رسیدگی به وضعیت وی به شهادت رسید.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: براساس آمار تخمین زده شده تعداد مبتلایان به بیماری اچ. آی. وی بالغ بر حدود ۵۵ هزار نفر در کشور است، اما آمار ثبت شده بالغ بر حدود ۲۳ هزار نفر فرد زنده است و این اختلاف موجود حاکی از آنست که افرادی مبتلا به این بیماری هستند، اما از بیماری خود بی خبر هستند!
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، "حجاب" را مساله اصلی اعتراضات ندانست، بلکه آن را نماد این اعتراضات خواند و گفت: روزی که مسائل زنان سیاسی شد، ما به امروز مبتلا شدیم‌.
لکنت یک اختلال گفتاری است که بر جریان گفتار تأثیر می‌گذارد و از مهم‌ترین و متداول‌ترین اختلالات تکلمی نیز است. لکنت می‌تواند برقراری ارتباط با دیگران را سخت کند و ممکن است باعث ایجاد ناامیدی در افراد مبتلا به آن شود.
به گفته محققان، زنان تقریباً دو برابر مردان در معرض ابتلاء به بیماری آلزایمر هستند، اما درک کمی از علت این بیماری وجود دارد.
بیماران مبتلا به کووید طولانی هنگام انجام وظایف مرتبط با شغل خود با دشواری‌هایی روبرو می‌شوند. نتیجه بررسی آنان در مرکز اختلالات عملکرد مغز در دانشگاه وندربیلت پس از گذشت چندین ماه از ابتلای اولیه‌شان به کووید وجود نقص‌های عمیق در حافظه را نشان داد.
«سمانه» یکی از زن‌ها که بی‌خبر از ابتلای همسرش، بعد از آزادی او از زندان به اچ‌آی‌وی مبتلا شد، می‌گوید: «همه ما یک سؤال مشترک در سرمان داشتیم؛ چرا من؟! اما بالاخره با این موضوع کنار آمدیم. تازه بعد از کنار آمدن خودمان با این ویروس و بیماری، باید با این مسئله کنار می‌آمدیم که اطرافیان و خانواده را چطور از این بیماری آگاه کنیم؟ آیا اصلا این کار درستی است؟ پاسخ به این سؤال برای هر فردی با دیگری متفاوت است و بستگی به سطح فرهنگ و میزان پذیرش خانواده‌ها دارد. اغلب ما حتی از فرزندان خودمان هم این موضوع را پنهان کرده‌ایم.»
آن کاترین برگر، دروازه‌بان تیم ملی زنان آلمان، بار دیگر به سرطان مبتلا شده است.
«رعایت نشدن بهداشت فردی از سوی زنان و مردان در تماس‌های جنسی مهم‌ترین عامل آلودگی به عفونت HPV است که می‌تواند سبب انتقال عفونت شود. اخیرا برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد آلودگی به HPV حتی در بین کسانی هم که روابط پرخطر جنسی ندارند، ممکن است به وجود بیاید؛ مثلا درخصوص استخر یا آب‌های آلوده هم این احتمال مطرح شده که افراد از این طریق به عفونت مبتلا شوند؛ هرچند این احتمال چندان قوی نیست.»
رئیس اداره مدیریت سرطان وزارت بهداشت گفت: از زمان ورود HPV به بدن تا بروز سرطان حدود دو دهه زمان می‌برد؛ اما این به آن معنا نیست که تمام افرادی که به عفونت HPV مبتلا شوند قرار است با سرطان دست و پنجه نرم کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ