مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: هدف اصلی در درمان شخصی شده را روی سرطان معده منعطف کردیم که عوارض کمتری برای بیمار داشته باشد و بتواند در درمان و بهبودی تقریباً کامل تر و بهتر باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پژوهشگران پژوهشگاه رویان بر روی اثر کوئرستین روی التهاب، پارامترهای هورمونی و نتیجه بارداری زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک تحقیق کردند.
دانشمندان در پژوهش‌های قبلی فهمیده بودند که قدیمی‌ترین زنبور‌ها از زنبور‌های وحشی بی‌عسل به‌وجود آمده‌اند، و به‌جای شکار به گردآوری شهد و گرده روی آورده‌اند. اکنون این تحقیق جدید می‌گوید این تغییر در اوایل دوره کرتاسه در مناطق خشک گوندوانای غربی رخ داده است.
علی پروین در گفت‌وگویی در تجمجید از لیونل مسی گفت: بعد از مرگ مسی باید مغزش را در بیاورند و روی آن تحقیق کنند ببینند داخلش چه چیزی است.
وقتی مرد درختی در سطح جهان معروف شد، پزشکان زیادی تمایل نشان دادند تا او را برای درمان به کشورشان ببرند. پزشکان آمریکایی جزو این گروه بودند که سعی داشتند تحقیقاتی وسیع روی مرد درختی انجام دهند. آنها به دولت اندونزی پیشنهاد دادند ددی را به آمریکا ببرند و رویش تحقیق کنند و راه درمانی برای این بیماری عجیب پیدا کنند اما در کمال تعجب، مسوولان کشور اندونزی با رفتن ددی مخالفت کردند.
اداره فدرال هوانوردی آمریکا مشغول تحقیق درباره انفجار موشک استارشیپ در ۲۰ آوریل است که به بارش زباله بر خانه ها و محیط زیست منجر شده و اجازه پرتاب جدید به شرکت نداده است.
پژوهشی که بر روی بیش از ۷۰۰ هزار زن در ایالات متحده و اروپا انجام شد، نشان داد در افرادی که تابع رژیم غذایی مدیترانه‌ای هستند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ۲۵ درصد کمتر است.
به گفته ناسا، آکسیوم اسپیس، شرکتی است که برای ساخت لباس‌های ماموریت آرتمیس ۳ به کره ماه، بر اساس سال‌ها تحقیق و تخصص ناسا انتخاب شد. انتظار می‌رود آرتمیس ۳ پس از دو ماموریت آزمایشی آرتمیس، فضانوردانی از جمله اولین زن را روی ماه فرود آورد.
رییس مجلس و نمایندگان مجلس از افتحاری سخن می‌گویند که این افتخار نفعی برای مردم نداشته است! مجلس وظیفه نظارتی بر عهده دارد، بیشترین نظارت را هم می‌تواند روی دولت داشته باشد و همه وزرا زیر تیغ استیضاح مجلس هستند.
رییس مجلس و نمایندگان مجلس از افتحاری سخن می‌گوید که این افتخار نفعی برای مردم نداشته است! مجلس وظیفه نظارتی بر عهده دارد، بیشترین نظارت را هم می‌تواند بر روی دولت داشته باشد و همه وزرا زیر تیغ استیضاخ مجلس هستند
مغز انسان محدودیت دارد. ما با خطا‌های شناختی، توهم‌های دیداری و کوریِ بی‌توجهی نسبت به چیز‌هایی که انتظار دیدن‌شان را نداریم، منحرف می‌شویم. یک پرسش اساسی در زمینه تحقیق درباره وجود حیات در کرات دیگر، آن است که آیا ما می‌توانیم در صورت مواجه شدن با نوعی از حیات که شباهتی به حیات روی کره زمین ندارد، آن را تشخیص بدهیم؟ ما باید بیاموزیم تا «از چیز‌های بدیهی، آشنازدایی کنیم.» به‌این‌ترتیب، ما یاد می‌گیریم که حیات در مکان‌های دیگر را با شرایط خودمان ننگریم بلکه با شرایطِ آن مخلوقات بنگریم.
محققان دانشگاه تگزاس در این باره روی حیوانات تحقیق کرده اند؛ فرقی نداشت که این حیوانات چقدر گرسنه بودند، در هر صورت رژیم غذایی با کالری محدود در زمان‌های خاصی به آن‌ها داده شد. متوجه شدند حیواناتی که در طول روز غذا می‌خورند، ۲۰ درصد طول عمر بیشتری نسبت به حیواناتی دارند که هر زمان از روز و هر جا که دل شان بخواهد، بدون برنانه غذا می‌خورند؛ یعنی برنامه ریزی دقیقی ندارند.
دارپا روی تحقیق و توسعه دارو‌های مختلفی تاکنون سرمایه گذاری کرده است. پیشتر این آژانس تحقیقاتی، بودجه‌ای را برای توسعه داروی ضد سرماخوردگی درنظر گرفته بود و حالا می‌خواهد به شکل متمرکزتری روی تولید دارویی که بتواند افراد را در مقابل سرمای شدید مقاوم کند، کار کند.
او با اشاره به اولین دیدارش با حاج قاسم سلیمانی برای نمایش فیلم «بادیگارد» بیان کرد: در این فیلم می‌خواستم ارادتم را به نوعی به ایشان نشان دهم یعنی آشکارا عکس ایشان را برای خودمان گذاشتیم و گریمور ما کاملا بر اساس آن روی چهره بازیگر اصلی (پرویز پرستویی) کار کرد. البته اینطور نبود که این شخصیت فیلم همان حاج قاسم باشد و فقط میخواستم کمی به او نزدیک شود. در دیداری هم که داشتیم (در دفتر شهید سیلمانی) فیلم را دید و پسندید و خیلی محبت کرد. بعد من هم سوژه فیلم «به وقت شام» را مطرح کردم و می‌خواستم اجازه داده شود که تحقیق کنم. شکایت کردم که من می‌خواهم منطقه را ببینم و در جریان فضا باشم اما راه نمی‌دادند و سخت می‌گرفتند. هرچند علت آن را از جهت مسائل امنیتی و اینکه اسم و رسمی داشتیم و مشکلاتی ممکن بود پیش آید، می‌فهمیدم ولی دیگر التماس کردم و در آن اولین جلسه که ایشان را دیدم خیلی صریح اعتراض کردم. ایشان با تحمل گوش داد و گفتم به جای اینکه مرا تشویق کنید، من باید التماس کنم و به هر دری بزنم که چرا راه جلوی من باز نیست؟ در نهایت اجازه داد و حتی یکی از بزرگترین افرادی که داشتند و در منطقه هم خیلی موثر بود کنار من گذاشت و او از مبنای شکل‌گیری اتفاقات در سوریه با تمام جزئیات برایم گفت. اتفاقی که در آنجا افتاد و من بابتش تکان خوردم این بود که ناگهان دیدم بچه‌هایی که می‌شناختم و جز در فیلم‌های روایت فتح دیگر ندیدم، آنجا هستند. انگار زمان پس و پیش شده بود و این برایم خیلی جالب بود که متوجه شدم این‌ها تمام نشده‌اند و راه هنوز ادامه دارد.
پارلمان فرانسه با تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران خواستار اعمال فشار روی ایران برای تحقیق در خصوص مرگ مهسا امینی شدند.
همزمان با روی کارآمدن احزاب تندرو صهیونیستی، آمریکا تحقیقات درباره قتل شیرین ابوعاقله را آغاز می کند.
همزمان با روی کارآمدن احزاب تندرو صهیونیستی، آمریکا تحقیقات درباره قتل شیرین ابوعاقله را آغاز می کند.
معاون وزیر کشور گفت: مقرر شد دستگاه‌های مرتبط با این موضوع، ظرف دو هفته ضمن اعلام آخرین اقدامات صورت گرفته؛ ارزیابی‌های دقیق و کارشناسی در زمینه موانع پیش روی این قانون به عمل آورند.
کمیسر حقوق بشر روسیه از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست تا درباره وقایع روی داده در کوپیانسک و فیلم‌های منتشره توسط فرمانده اسبق گردان «آزوف»، تحقیقاتی را انجام دهد.
نتایج حاصل از یک تحقیق جدید که مطالعه‌ای روی ۴۱ زن کره‌ای بود و همه آنان فشار خون بسیار بالایی داشتند، نشان داد بالا رفتن از پله‌ها فشار خون را کاهش و قدرت پا را افزایش می‌دهد. نیمی از افراد شرکت‌کننده چهار بار در هفته بین ۲ تا پنج بار در روز از پله‌ها بالا رفتند.
تحقیق بر روی صخره‌های مریخ، نحوه تکامل و تاریخچه آن‌ها به محققان کمک می‌کند متوجه شوند چگونه ممکن است حیات در مریخ به وجود آمده باشد. آن‌ها می‌تواند این موضوع را با زندگی اولیه و شرایط در زمین باستان مقایسه کنند.
تحقیق بر روی صخره‌های مریخ، نحوه تکامل و تاریخچه آن‌ها به محققان کمک می‌کند متوجه شوند چگونه ممکن است حیات در مریخ به وجود آمده باشد. آن‌ها می‌تواند این موضوع را با زندگی اولیه و شرایط در زمین باستان مقایسه کنند.
تحقیق بر روی صخره‌های مریخ، نحوه تکامل و تاریخچه آن‌ها به محققان کمک می‌کند متوجه شوند چگونه ممکن است حیات در مریخ به وجود آمده باشد. آن‌ها می‌تواند این موضوع را با زندگی اولیه و شرایط در زمین باستان مقایسه کنند.
براساس جدیدترین تحقیق انجام شده روی نمونه های سیارک ریوگو، احتمالا منشا آب روی زمین سیارک های خارج از منظومه شمسی است.
امروز بیستم اردیبهشت ماه، مصادف با «سه‌شنبه‌های نظارتی» مجلس که قرار است نمایندگان در صحن علنی مجلس طبق روال، موارد نظارتی ازجمله سوال از وزرا و تحقیق و تفحص را در دستور کار خود قرار دهند با حضور وزیر امور خارجه و پاسخگویی وی در پشت تریبون مجلس درباره موضوعاتی همچون سدسازی ترکیه روی رودخانه‌های دجله و ارس آغاز به کار کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ