مغز انسان محدودیت دارد. ما با خطا‌های شناختی، توهم‌های دیداری و کوریِ بی‌توجهی نسبت به چیز‌هایی که انتظار دیدن‌شان را نداریم، منحرف می‌شویم. یک پرسش اساسی در زمینه تحقیق درباره وجود حیات در کرات دیگر، آن است که آیا ما می‌توانیم در صورت مواجه شدن با نوعی از حیات که شباهتی به حیات روی کره زمین ندارد، آن را تشخیص بدهیم؟ ما باید بیاموزیم تا «از چیز‌های بدیهی، آشنازدایی کنیم.» به‌این‌ترتیب، ما یاد می‌گیریم که حیات در مکان‌های دیگر را با شرایط خودمان ننگریم بلکه با شرایطِ آن مخلوقات بنگریم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نرخ مشارکت زنان در بازار کار ایران کمتر از یک چهارم نرخ مشارکت زنان در اقتصاد‌های توسعه یافته و کمتر از نصف نرخ مشارکت زنان ترکیه‌ای است و برآورد‌ها نشان می‌دهد نرخ بیکاری زنان در ایران هفتاد درصد بالاتر از مردان است.
بررسی بازار خودرو نشان می دهد که قیمت خودروهای داخلی نسبت به یکم تیر ماه بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان افزایش و قیمت خودروهای مونتاژی بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.
سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: طی سه ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ به نسبت مدت مشابه سال قبل وقوع جرایم خشن مانند قتل، آدم ربایی و ... در استان ۱۰ درصد کاهش یافته است.
ارومیه - معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: بیشتر تبادلات اقتصادی ایران بعد از چین با عراق است و امسال میزان تبادلات ۱۰ درصد افزایش یافته است.
نیوزویک با استناد به اسناد طبقه‌بندی شده‌ای که به دست این نشریه رسیده است، با اعلام خبر «زمان آغاز ضدحمله کی‌یف» گزارش داد: توانایی کمک به اوکراین در ۱۰ کشور اروپایی کاهش یافته است.
رئیس سازمان فضایی ایران و دبیر شورای عالی فضایی گفت: بخش خصوصی صنعت فضایی ما رشد یافته و بالغ شده نیست. اما در ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته شرکت‌های خوبی شکل گرفته و حوزه دولتی از آن استفاده می‌کند.
اختراعات بزرگ گاهی آغاز ساده‌ای دارند. در سال‌های اخیر، سرویس‌های پخش زنده محبوبیت زیادی یافته اند، به علاوه‌ی برنامه‌هایی که به ما کمک می‌کنند با هر کسی در هر نقطه از دنیا ارتباط برقرار کنیم. اما شاید تعجب کنید اگر بدانید که فناوری وب‌کم برای نظارت بر یک قهوه جوش به وجود آمد.
وزیر نفت گفت: درآمدهای حاصل از فروش نفت، میعانات گازی، خالص گاز صادراتی و فروش فرآورده‌های نفتی طی ۱۰ ماهه گذشته در مقایسه با ۱۰ ماهه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۵ میلیون و ۳۷۷ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از صد تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی‌شان بستری هستند و حال ۲۲۸ تن از ایشان وخیم است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۰ درصد درخواست صدور پروانه برای بافت فرسوده افزایش یافته است.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۵ میلیون و ۱۲۱ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از صد تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی‌شان بستری هستند و حال ۹۰ تن از ایشان وخیم است.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۵ میلیون و ۷۰ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از صد تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۷۵ تن از ایشان وخیم است.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۴ میلیون و ۹۸۲ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از ۲۰۰ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۲۶ تن از ایشان وخیم است.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۴ میلیون و ۸۲۶ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۴۱ تن از ایشان وخیم است.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۴ میلیون و ۸۰۷ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۴۴ تن از ایشان وخیم است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام گفت: اکنون قیمت انواع روغن‌های خوراکی ۱۰ درصد و روغن‌های صنف و صنعت ۱۵ درصد کاهش یافته است.
رئیس شورای شهر تهران گفت: در گذشته حدود ۵۰ درصد اتوبوس‌های تخصیصی از سوی وزارت کشور به شهر تهران اختصاص یافته بود اما امروز به ۱۰ درصد رسیده است.
گوجه فرنگی بنفشی که آنتی اکسیدان آن افزایش یافته بالاخره پس از یک دهه از سوی وزارت کشاورزی آمریکا تایید شد. آنتی اکسیدان این گوجه فرنگی ۱۰ بار بیشتر از نمونه های فعلی است.
سخنگوی فراجا بیان کرد: سرقت یک آسیب اجتماعی است و برخی افراد برای امرار معاش چاره‌ای جز سرقت ندارد به عنوان مثال معتادان متجاهر چاره‌ای جز سرقت ندارند و از این رو سرقت‌های خرد افزایش یافته و این موضوع باعث تنش‌های اجتماعی و کاهش احساس امنیت می‌شود.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۴ میلیون و ۱۵۸ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از ۲ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۰۸۲ تن از ایشان وخیم است.
نماینده مردم علی آباد در مجلس گفت: در حالی که تورم ۵۰ درصد افزایش یافته، افزایش ۱۰ درصدی حقوق، زندگی را برای قشر کارمند سخت کرده است.
وزیر ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگاران توضیحاتی درباره حضورش در یک برنامه تلویزیونی و سوالات مجری درمورد پرونده ویلموتس ارائه کرد.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۲ میلیون و ۹۷۹ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۰ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۱۰۱ تن از ایشان وخیم است.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۳ میلیون و ۲۶۳ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش حدود ۱۰ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۲۷۱ تن از ایشان وخیم است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ