گروهی از پژوهشگران در یک مقاله مروری، چشم‌انداز آینده درمان‌های مبتنی بر سلول‌های شبه‌هپاتوسیتی مشتق از سلول‌های بنیادی پرتوان را برای درمان بیماری‌های کبدی مورد بررسی قرار دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قابل توجه‌ترین تمایز در یک سلول مغزی به نام الیگودندروسیت (oligodendrocyte) بود که گونه‌ای از سلول‌های گلیال است. این سلول به سلول‌های عصبی کمک می‌کند و نقش اساسی در تنظیم فعالیت مغز دارد. هنگامی که سلول در معرض استرس مزمن قرار گرفت، کل ساختار و بیان الیگودندروسیت در مردان تغییر کرد و بر تعامل آن با سلول‌های عصبی مجاور تاثیر گذاشت. در مقابل، الیگودندروسیت‌های ماده هیچ تغییر قابل‌توجهی نشان ندادند که نشان‌دهنده عدم حساسیت آن‌ها به استرس است.
دانشمندان دریافته‌اند افرادی که دارو‌های تجویزی برای رفلاکس اسید معده را طی چندین سال مصرف می‌کنند، ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار گیرند.
آزادسازی منابع ارزی همراه با افزایش تبادلات ارزی ایران با کشورهای مختلف شرق و غرب دنیا می‌تواند ثبات را به اقتصاد ایران بازگرداند.
عضو اتاق ایران با اشاره به جذب ۶ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده گفت: این کار خوبی است اما ما می توانستیم در شرایط اقتصادی بهتری باشیم.
هرچه بیشتر درباره اهمیت سلامت روده مطالعه و تحقیق می‌کنیم از تاثیر آن بر سایر اندام‌ها و بافت‌های بدن بیشتر آگاه می‌شویم.
محققان دانشگاه ورونا ایتالیا دریافتند که ترکیبات موجود در قهوه اسپرسو می‌تواند به مهار پروتئین کلیدی مؤثر در ابتلاء به آلزایمر کمک کند.
ابهامی که در‌این‌بین وجود دارد، این است که اگر حمید سجادی کسالت جسمانی داشت، چطور این خبر را بار‌ها تکذیب کرد و حتی وزارتخانه مطبوع او افرادی که چنین اخباری را منتشر کرده، تهدید به شکایت کرد. بدیهی است که حمید سجادی و افراد نزدیکش در وزارت ورزش بیش از بقیه از وضعیت جسمانی او باخبر بوده‌اند و بعید است او به دلیل وضعیت جسمانی‌اش مجبور شده باشد استعفا دهد.
قیمت نفت امروز (5 مرداد 1401) به‌رغم افزایش نرخ بهره آمریکا روندی صعودی داشت و با 0.7 دلار افزایش با نرخ 83.33 دلار در هر بشکه معامله شد. باید دید دلیل عدم تاثیرگذاری افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت امروز طلای سیاه چیست؟
توفان و بارندگی شدید در سئول باعث شد تا دیدار دوستانه سیتی-اتلتیکو مادرید با تاخیر 45 دقیقه‌ای شروع شود.
سرمربی تیم ملی واترپلو تاکید دارد که اردوی مشترک با تیم دوم صربستان بیش از هر مسئله‌ای باعث شد تا نگاهش به نقطه ضعف‌ها، بزرگ‌تر و شفاف‌تر شود.
عراقچی تصریح کرد: «سیاست همسایگی دولت درست است، از قبل هم بوده است، در اینکه ایران به لحاظ راهبردی باید در محیط پیرامونی خودش از ایجاد تنش جلوگیری کند و روابط مسالمت‌آمیز مثبت با همسایگانش داشته باشد، کسی تردید ندارد. خوشحالم روابط ایران و عربستان که یکی از دو قدرت بزرگ منطقه است را شاهدیم. ما از این قضیه عبور کردیم. تنش میان دو کشور به نفع دو کشور و صلح منطقه نیست. سیاست منطقه‌ای و همسایگی به خوبی پیش می‌رود، اما دشمنان و آفاتی دارد که باید مراقبت کرد.»
تاثیر لبنیات بر گرمایش جهانی
متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ملی بزرگداشت دو هزار و چهل و چهار شهید سبزوار و همچنین دست اندرکاران کنگره ملی دو هزار و چهارصد و نود و هشت شهید نیشابور و جمعی از خانواده‌های شهدای این دو شهر، که در تاریخ سه‌شنبه  ۹ خرداد ۱۴۰۲ برگزار شده بود، در محل برگزاری همایش در سبزوار منتشر شد.
متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ملی بزرگداشت دو هزار و چهل و چهار شهید سبزوار و همچنین دست اندرکاران کنگره ملی دو هزار و چهارصد و نود و هشت شهید نیشابور و جمعی از خانواده‌های شهدای این دو شهر، که در تاریخ سه‌شنبه  ۹ خرداد ۱۴۰۲ برگزار شده بود، در محل برگزاری همایش در سبزوار منتشر شد.
بلوبری حاوی مقادیر زیادی فیبر است که سبب می‌شود شما برای مدت طولانی تری سیر بمانید. این میوه هم چنین در مقایسه با سایر میوه‌ها و سبزیجات بالاترین محتوای آنتی اکسیدانی را در خود جای داده است. آنتی اکسیدان‌ها از آسیب سلولی جلوگیری کرده یا آن را به تاخیر می‌اندازند.
در حالی که همه میوه‌ها سالم هستند، یک متخصص تغذیه، میوه‌ای پر از مواد مغذی را توصیه می‌کند؛ بلوبری وحشی. بلوبری حاوی مقدار زیادی فیبر است که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می‌دارد. بلوبری همچنین در میان میوه‌ها و سبزیجات بیشترین میزان آنتی اکسیدان را دارد. آنتی اکسیدان‌ها از آسیب سلولی جلوگیری کرده یا آن را به تاخیر می‌اندازند.
یک مطالعه منتشر شده در نشریه «شیمی غذا و کشاورزی» توسط جامعه شیمی آمریکا (ACS) کشف کرده است که دو قارچ‌کُش (fungicides) مورد استفاده گسترده برای پرورش توت فرنگی می‌توانند بر مکانیزم‌های سلولی تاثیر بگذارند و در نتیجه موجب کاهش طعم و مزه و ارزش غذایی توت فرنگی بشوند.
رتینول با افزایش تکثیر سلول‌های پوست، چرخه سلولی و تولید کلاژن را تقویت می‌کند و به این ترتیب خطوط سبک و چین‌های کم‌عمق پوست را صاف می‌کند و به پوست حجم می‌دهد.
پژوهشگران در یک مطالعه با بررسی عصاره‌های زعفران گناباد، نجف‌آباد اصفهان، سروآباد، قائن و کوهدشت لرستان، تاثیر ضد سرطانی آن‌ها را بر دو نوع سلول سرطان پستان بررسی کردند.
محققان  کرم های گرد را طوری اصلاح کرده اند که بتوانند نور خورشید را به سلول انرژی تبدیل و عمرشان را طولانی کنند. این پیشرفت نشان دهنده  تاثیر نور در بر مکانیسم های سالمندی است.
محققان طی پژوهشی نشان دادند ژن های جای گرفته روی کروموزوم Y احتمالاً در تکوین سلول های پیش ساز عصبی از سلول های بنیادی جنینی انسان مؤثر هستند.
محققان با پژوهش روی وزیکول های خارج سلولی استخراج شده از لیشمانیا تارنتولا، به نتیجه رسیدند که می توان از آن برای کنترل ابتلای ماکروفاژهای انسان به نوع بیماری زا و انتقال دارو بهره برد.
پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که ویروس‌ها از اطلاعات محیط خود استفاده می‌کنند تا تصمیم بگیرند که چه زمانی در بدن میزبان خود محکم بنشینند، چه زمانی تکثیر شوند، چه زمانی منفجر شوند و سلول میزبان را بکشند.
محققان کشور اثر سمی سلول های بنیادی مزانشیمی کشت داده شده به روش کلونی بر دریافت کننده پیوند را در یک مطالعه استاندارد پیش بالینی بررسی کردند که نشان داد تاثیری در دریافت کننده سلول ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ