سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی به دلیل سرعت تقسیم بالا در شرایط آزمایشگاهی و سهولت استفاده، منبع مناسبی از سلول ها برای سلول درمانی و پزشکی بازساختی محسوب می شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
لایحه ساماندهی اهدای جنین در مراکز درمان ناباروری با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلولهای بنیادی معاونت علمی بررسی شد.
کلینیک‌های سرکش که درمان‌های سلول‌های بنیادی را می‌فروشند در همه جا ظاهر می‌شوند. هزاران کلینیک از این دست در سراسر جهان وجود دارند و مدعی هستند که می‌توانند تمام بیماری‌ها از اوتیسم گرفته تا فلج مغزی را درمان کنند.
مشکلات و چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی در نشستی با حضور دبیر و مدیران ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی بررسی شد.
در سیصد و شصت و سومین جلسه شورای اجرایی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، موضوع بازنگری سند ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
محققان ایرانی در تحقیقاتی موفق شدند برای جلوگیری از ابتلا به بیماری «پریودنتیت» از شایع ترین بیمای های دندانی روشی جدید را معرفی کنند.
محققان اعلام کردند یک مرد مبتلا به ایدز پس از دریافت سلول های بنیادی پیوندی به طور کامل درمان شده است.
انجام طرح پژوهشی پیوند سلول‌های پیش ساز دوپامینرژیک مغز میانی مشتق شده از سلول های بنیادی جنینی انسانی به مدل بیماری پارکینسون در میمون از نتایج تلاش های پژوهشگران پژوهشگاه رویان است.
دبیر ستاد تقشه جامع علمی کشور گفت: گردش مالی که برای آن در سال ۲۰۲۹ پیش بینی می شود، ۱۵۳ بیلیون دلار است
این اندام واره‌ها می‌توانند به مطالعه تعاملات مغز و چشم در طول رشد جنینی، مدل‌سازی اختلالات مادرزادی شبکیه و تولید انواع سلول‌های شبکیه شخصی سازی شده برای آزمایش‌های دارویی و پیوند عضو کمک کنند.
استادیار گروه بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراحل آزمایشگاهی ساخت سلولهای بنیادین شبه کبد و شبه پانکراس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اتمام رسیده است
محققان راهکاری برای درمان ضایعات تارهای صوتی با سلول درمانی ارائه کردند که می تواند روند درمان را در آینده تسهیل کند.
محققان روشی برای توسعه بافت چشم از سلول های بنیادی با کمک چاپ ۳ بعدی یافته اند. به گفته آنها این روش به دستاوردهای نوینی در درمان طیف وسیعی از بیماری های دژنراتیو چشم کمک می کند.
وزیکول های خارج سلولی استخراج شده از کره های سلولی متشکل از سلول های بنیادی مزانشیمی و سلول های غضروفی اثر درمانی بیشتری بر مدل حیوانی استئوآرتریت دارند.
محققان طی پژوهشی نشان دادند ژن های جای گرفته روی کروموزوم Y احتمالاً در تکوین سلول های پیش ساز عصبی از سلول های بنیادی جنینی انسان مؤثر هستند.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگر ایرانی یک واکسن نانودیسک برای مقابله با سلول های بنیادی سرطانی ابداع کردند که با متاستاز و عود کردن بیماری مقابله می کند.
رئیس بانک خون بند ناف گفت: بنا داریم تا پایان سال شرایط نگهداری و ذخیره سلول‌های بنیادی ریشه دندان عقل و شیری را در این بانک فراهم سازیم.
برای نخستین بار بیماران انسانی سلول های خونی تزریقی دریافت کردند که از سلول های بنیادی کشت شده در آزمایشگاه تولید شده بودند.
تحقیقات محققان نشان داد مهار پروتئین کیناز p۳۸ پتانسیل تمایزی سلول های بنیادی پرتوان جنینی به اندودرم را افزایش می دهد.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید کیت های متفاوت در حوزه های درمانی شدند.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید کیت های متفاوت در حوزه های درمانی شدند.
رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی از تاسیس مرکز معظم درمانهای نوین سرطان و پیوند سلولهای بنیادی در کربلای معلی خبر داد.
محققان کشور موفق شدند روشی درمانی با استفاده از سلول بنیادی برای کاهش تعداد دوره های افزایش قند خون را در مبتلایان به دیابت کشف کنند.
محققان کشور اثر سمی سلول های بنیادی مزانشیمی کشت داده شده به روش کلونی بر دریافت کننده پیوند را در یک مطالعه استاندارد پیش بالینی بررسی کردند که نشان داد تاثیری در دریافت کننده سلول ندارد.
دارندگان مدالهای طلا و نقره کشوری و جهانی المپیاد در رشته های سلول های بنیادی، زیست شناسی و شیمی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گردهم آمدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ