وقتی مورچه‌ها جایزه را پیدا می‌کنند، ارتباطی بین جایزه خوراکی و بوی سلول سرطانی برایشان شکل می‌گیرد و یاد می‌گیرند این بو را تشخیص بدهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس مقاله جدیدی که با دانش بومی نیز مطابقت دارد، مورچه‌های عسل استرالیایی، یک ماده قندی ایجاد و ذخیره می‌کنند که توانایی از بین بردن میکروب‌ها را دارد.
پستاندارانی که دانشمندان موسسه روچستر آمریکا آن‌ها را کشف کرده‌اند، شامل یک موش جیبی با وزنی کمتر از یک لامپ، یک بیدستر کوهی در اندازه موش‌ها و یک نیای موش‌های کانگورویی است.
مطالعه جدید که در نشریه Cell منتشر شده است، نشان می‌دهد تنها چند ناحیه خاص دستگاه بویایی در پاسخ به فرومون‌های هشدار دهنده فعال می‌شوند. فرومون‌ها پیام‌های خطری هستند که باعث وحشت و تخلیه لانه می‌شوند. این نتایج پرسش‌هایی را در مورد نحوه پردازش اطلاعات حسی در مغز مورچه و همچنین احتمالات وسوسه‌انگیزی را برای آشکار ساختن صد‌ها گیرنده بوی دیگر مطرح می‌کند.
رابینسون گفت: «ما نشان داده‌ایم که این سم مورچه‌ها سلول‌های عصبی ارسال کننده سیگنال‌های درد را هدف قرار می‌دهند. به طور معمول، کانال‌های سدیم در پاسخ به یک محرک فقط برای مدت کوتاهی باز می‌شوند. ما کشف کردیم که سموم مورچه‌ها به کانال‌های سدیم متصل شده و باعث می‌شوند آن‌ها راحت‌تر باز و فعال بمانند، که باعث درد طولانی می‌شود.»
دانشمندان برای بررسی محل زندگی مورچه‌ها، ۱۰ تن سیمان را در مدت سه روز داخل یک کلونی متروکه تزریق می‌کنند تا ساختار پیچیده‌ی آن را مشاهده کنند. منبع: آخرین خبر
موجودی عجیب که در زیر زمین زندگی می‌کند و از مورچه‌های برگ‌خوار می‌خواهد برایش برگ بیاورند. در عوض او هم به مورچه‌ها غذای دلخواهشان را می‌دهد.
موجودی عجیب که در زیر زمین زندگی می‌کند و از مورچه‌های برگ‌خوار می‌خواهد برایش برگ بیاورند. در عوض او هم به مورچه‌های غذای دلخواهشان را می‌دهد.
هیچ یک از ما نمی‌خواهیم مورچه‌ها در خانه‌های مان باشند. با این وجود، اگر سعی کنید مورچه‌های خانگی را به روش اشتباهی از بین ببرید در واقع تنها کاری که کرده اید تقسیم کلنی آنان و بدتر کردن مشکل است.
تمارض آن‌ها عالی بود. وقتی ما جعبه آشیانه را باز کردیم، به یک کلونی از مورچه‌های مرده برخوردیم؛ ولی ناگهان یکی از این مورچه‌ها کمی حرکت کرد. این نوع بی‌حرکتی دفاعی، تنها در میان چند گونه مورچه (آن هم در قالب یک یا چند مورچه و نه در قالب یک کلونی) دیده شده بود و تا به حال ندیده بودیم که یک کلونی از مورچه‌ها، همگی تمارض به مردن بکنند.
تمامی معلمان، آموزگاران و اساتید دانشگاه روز ۱۲ اردیبهشت‌ با ارائه کارت شناسایی می‌توانند از موزه‌ها و کاخ موزه‌های کل کشور به صورت رایگان بازدید کنند.
"دایره مرگ" یک پدیده طبیعی عجیب است که در آن کلونی مورچه ها اساساً با دنبال کردن یکدیگر در یک دایره بی پایان خودکشی می‌کنند.
در دنیای دیوانه‌وار مورچه‌ها، حتی قبل از این کشف تازه هم مورچه‌زرد‌های دیوانه به طور عجیبی با بقیه فرق داشتند. این گونه یکی از بدترین حشرات مهاجم است که در اکوسیستم‌های مختلف از جزیره هاوایی تا زنگبار در آفریقا حضور دارند. سوپرکلونی‌های این حشرات دیوانه، برای تحت کنترل درآوردن طعمه اسیدی از خودشان اسپری می‌کنند – مثال بارز آن هم حمله دست جمعی به خرچنگ‌های قرمز در جزیره کریسمس در اقیانوس هند است.
متیو نلسن، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «وقتی امروز به سراسر جهان نگاه می‌کنید، می‌توانید مورچه‌ها را در تقریبا هر قاره‌ای ببینید که تمام این زیستگاه‌های مختلف و حتی ابعاد مختلف آن زیستگاه‌ها را اشغال کرده‌اند: برخی از مورچه‌ها در زیر زمین زندگی می‌کنند و برخی در سایه‌سار درختان. ما در تلاشیم تا بفهمیم چگونه آن‌ها توانستند از یک نیای مشترک به این همه تنوع برسند.»
در اینجا تصاویری بزرگنمایی‌شده و حیرت‌انگیز از انواع مختلف مورچه‌ها را ملاحظه می‌کنید؛ عکس‌هایی که این جانوران کوچک را به موجوداتی هیولاوار شبیه کرده‌اند.
شگفت اینکه این مورچه‌های غول‌پیکر بزرگترین مورچه‌های نیستند که در تاریخ طبیعی کره زمین وجود داشتند. فسیل‌هایی از یک مورچه غول‌پیکر در آلمان پیدا شده است که ملکه‌اش به بزرگی یک الیکایی (پرنده‌ای کوچک از راسته گنجشک‌سانان) بوده. سربازان چنین ملکه احتمالا هر چیزی سر راهشان بوده شکار می‌کردند از مارمولک گرفته تا پرندگان و پستانداران.
اگر تصور می کنید موفقیت و صدرنشینی تیم سپاهان در لیگ برتر تنها به خاطر گلزنی شهریار مغانلو است، سخت در اشتباه هستید.
برای پی‌بردن به عظمت کار ساختن مدلی سه بعدی از این لانه زیرزمینی لازم است و برای این کار آلومینیوم مذاب را درون لانه متروکه مورچه‌های آتشین ریخته‌اند و نتیجه‌اش به زیبایی پیچیدگی کار مورچه‌ها و هنرشان در ایجاد یک ساختار پیچیده را به نمایش می‌گذارد.
شما می‌توانید نان را به شکل‌های مختلف بپچید و یک نان مقوی و سالم آماده کنید. شما می‌توانید این نان را به عنوان صبحانه یا عصرانه و یا تغذیه بچه‌ها برای مدرسه‌ها تهیه کنید.
محققان امیدوارند که مورچه‌ها به لطف شاخک‌هایشان این توانایی را داشته باشند که به اندازه دستگاه‌های تشخیص زیستی سرطان، کارآمد عمل کنند؛ چرا که گزینه به مراتب ارزان قیمت‌تری هم هستند.»
زنبورها ستون فقرات اکوسیستم‌های پر رونق هستند. بدون تلاش آن‌ها برای بارور کردن گل‌ها، بسیاری از گونه‌های گیاهی رو به کاهش خواهند گذاشت و در نهایت ناپدید خواهند شد. در این چرخه فقط زنبورهای عسل و پروانه‌های محبوب حضور ندارند؛ زنبورهای عادی، سوسک‌ها، مگس‌ها و مورچه‌ها نیز بخشی کلیدی از این فرآیند حیاتی محسوب می‌شوند.
تمام شهر‌های ایران تهران را به خیابان ولیعصر (عج) می‌شناسند و کمتر تهرانی را می‌توان دید که از این خیابان خاطره نداشته باشد. به تئاتر‌ها موزه‌ها و پارک‌هایش نرفته و در کوچه‌های با صفایش قدم نزده باشد.
زمین پر از مورچه است، اما آنان تهدیدی برای سیاره زمین نیستند. انسان‌ها می‌توانند نکات زیادی را از مورچه‌ها بیاموزند.
به‌صورت تقریبی می‌توانیم برآورد کنیم که کره زمین حدود ۲۰ کوادریلیون (برابر با عدد ۲۰ و ۱۵ صفر در جلوی آن) مورچه را در خود جای داده است! این عدد معدل ۲۰ هزار میلیون میلیون است یا به شکل عددی آن ۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: لانه مربوط به مورچه‌گان که در محدوده بستر دریاچه احداث شده بود دارای مشخصات فنی و منحصر بفردی بود که شکل ساخت آن بصورت قلعه و با رعایت نکات ویژه و خاص آنهم هم متمایز از بقیه لانه مورچه‌ها است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ