یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول با وجود سختی کار مقابل رئال مادرید امیدوار است که تیمش بتواند یک صعود تاریخی رقم بزند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با بررسی مهم‌ترین فاکتور قهرمانی در لیگ برتر ایران، شاید بتواند از همین حالا، تیمی که بیشترین شانس قهرمانی را دارد، معرفی کرد. در ادوار گذشته لیگ برتر، عنوان قهرمانی در ۹۹ درصد اوقات به تیمی رسیده که خط دفاعی خوبی داشته است. این موضوع تقریبا تبدیل به یک قانون نانوشته شده؛ تیمی می‌تواند قهرمان لیگ برتر ایران شود که گل خورده کمتری در مقایسه با رقبا داشته باشد. اگرچه این فاکتور، فقط یکی از شروط قهرمانی است؛ ولی آمار نشان داده تأثیر بسزایی دارد.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام کشف یک معدن بزرگ لیتیوم در همدان اعلام کرد که این معدن توانایی تأمین ۲۰ درصد نیاز جهان به لیتیم را دارد.
اگرچه هنوز همان سؤال همیشگی مطرح است که چرا باید پاداش این اعضا به اندازه بازیکنان تیم ملی تعیین شود، این ابهام جدید هم مطرح می‌شود که آیا دریافت پاداش ۶۰ هزاردلاری معادل ۲۰ درصد قرارداد آن‌ها با فدراسیون فوتبال بود؟ اصلا با دریافت همان پاداش ۲۰ هزاردلاری، می‌توان با نرخ همین روز‌ها به رقمی نزدیک به یک میلیارد تومان رسید و این سؤال را پرسید که آیا قرارداد اعضای فدراسیون که چنین رقمی را گرفته‌اند، سالانه پنج میلیارد تومان است؟ اگر چنین است که شغل آب و نان‌داری برای خودشان دست‌وپا کرده‌اند و اگر چنین نیست، باید به این ابهام پاسخ دهند که چرا برای خودشان مصوبه پاداش حداکثر ۲۰ درصدی تصویب و اجرائی نشده و حالا قرار است برای بازیکنان اعمال شود؟
تورم یا همان افزایش سطح عمومی قیمت‌ها در اقتصاد، شاخصی است کـه تمام افـراد جامعـه مستقیم آن را حس می‌کنند و ارتباط مستقیمی با سطح رفاه مردم و فعالیت‌های اقتصادی دارد؛ حال این شاخص برای روستاییان بیشتر از مناطق شهری، قد کشیده است.
جانشین پلیس راهور با بیان اینکه همچنان "پراید" و "پژو ۴۰۵" علی‌رغم اینکه خط تولیدشان متوقف شده است، در صدر تصادفات فوتی هستند، گفت: علی‌الظاهر تولید یک خودرو متوقف می‌شود، اما با همان بن‌سازه، خودرو‌های دیگری تولید می‌شود که فقط در ظاهر با هم متفاوت هستند و از نظر ایمنی هیچ تفاوتی با خودرویی که تولیدش متوقف شده است، ندارد!
در صورت ادامه وضع موجود، در بهترین حالت، همین تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی که در چند سال گذشته داشتیم تکرار خواهد شد و رشد اقتصادی نیز زیر ۳ درصد خواهد بود اگر به زیر صفر نرسد، هر چند این وضع نیز پایدار نخواهد ماند و کشور را به سوی تورم‌های بالاتر و رشد منفی سوق خواهد داد. نتیجه می‌گیریم که کار خیلی خیلی سخت‌تر از آن است که دولت و طرفدارانش تصور کنند.
یک فروشنده در بازار جعفری تهران می‌گوید: «سود ما روسری‌فروش‌ها حدود ۳۰ درصد کاهش یافته، ولی پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده اوضاع بدتر هم شود. چون همین شالی که الان خانم‌ها دور گردن می‌اندازند نیز دیگر نخواهند انداخت. پس سود ما باز کم و کم‌تر خواهد شد.»
یورگن کلوپ مدام در صحبتهای دیشب روی یک جمله تاکید داشت اینکه شانس آنها یک درصد بیشتر نیست و آنها در همین محدوده تمام تلاش خود را می‌کنند.
همه‌ی حرف من این است که بی‌جهت سایش نهاد حکمرانی با زندگی روزمره‌ی مردم را حداکثری کرده‌ایم. با کاشتن یک سری الگوریتم سر راهِ شبکه‌های اجتماعی، سایش حکمرانی با مردم را زیاد می‌کنیم و باعث مقاومت اجتماعی در برابر آن می‌شویم. جامعه هم وقتی اراده‌ی حکومت را در ادامه چنین سایشی می‌بیند آن را پس می‌زند. همان می‌شود که امروز برخی می‌گویند: «با کبوتر پیامم را می‌فرستم، اما با شبکه‌ی داخلی نمی‌فرستم.»
سرگیجه برای افراد بسیاری علامتی نه چندان جدی است، اما این شرایط می‌تواند به تجربه یک حمله قلبی اشاره داشته باشد. در همان مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ در کانادا انجام شد و در نشریه JAMA منتشر شد، تقریبا ۲۴ درصد بیماران مرد و ۲۷ درصد بیماران زن سرگیجه را به عنوان یکی از علائم مرتبط با حمله قلبی گزارش کردند.
زیدآبادی نوشت: شانس احیای برجام البته به زیر ۲۰ درصد رسیده است، اما همین ۲۰ درصد هم در پرتو یک استراتژی تازه یعنی گشودن دامنۀ آن به روی موضوعات دیگر بویژه جنگ اوکراین امکانپذیر است.
زیدآبادی نوشت: شانس احیای برجام البته به زیر ۲۰ درصد رسیده است، اما همین ۲۰ درصد هم در پرتو یک استراتژی تازه یعنی گشودن دامنۀ آن به روی موضوعات دیگر بویژه جنگ اوکراین امکانپذیر است.
محمدعلی صمدی پژوهشگر تاریخ معاصر و مطالعات جنگ در رابطه با لو رفتن عملیات عملیات کربلای چهار گفته است: من لو رفتن رو به لحاظ نظامی اصطلاح غلطی می‌دانم. چیزی که وجود دارد افزایش سطح هشیاری است که مثلاً اگر از ۶۰-۷۰ بالاتر برود می‌توان به زبان عامیانه به آن لو رفتن گفت. در همه عملیات‌ این مشکلات را داشتیم. برای مثال در والفجر ۸ شب عملیات آقای رشید ۷ علت لو رفتن عملیات را می‌گوید، اما آقای رضایی ۸ علت می‌آورد که عملیات لو نرفته و سر همان یک دلیل عملیات را انجام می‌دهند و ۱۰۰ درصد پیروزی حاصل می‌شود.
محمدعلی صمدی پژوهشگر تاریخ معاصر و مطالعات جنگ در رابطه با لو رفتن عملیات عملیات کربلای چهار گفته است: من لو رفتن رو به لحاظ نظامی اصطلاح غلطی می‌دانم. چیزی که وجود دارد افزایش سطح هوشیاری است که مثلاً اگر از ۶۰-۷۰ بالاتر برود می‌توان به زبان عامیانه به آن لو رفتن گفت. در همه عملیات‌ها این مشکلات را داشتیم. برای مثال در والفجر ۸ شب عملیات آقای رشید ۷ علت لو رفتن عملیات را می‌گوید اما آقای رضایی ۸ علت می‌آورد که عملیات لو نرفته و سر همان یک دلیل عملیات را انجام می‌دهند و ۱۰۰ درصد پیروزی حاصل می‌شود.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه برخی از مردم بی‌اعتماد شده‌اند، گفت: بی‌اعتماد‌ها می­‌گویند هرچه گفته می­‌شود، دروغ است. در همان قضیه شاهچراغ برخی گفتند که کار خودشان بوده است. برخی از افرادی که چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند، مریض اند، اما بقیه بی‌اعتماد اند. در اعتراضات اکثرا بچه بودند و طبق گزارشات، در جیب یک سوم آنان گل پیدا شده است. در اعتراضاتی که در دانشگاه‌ها شکل گرفت، صحنه‌هایی دیده شد که در ایران و دنیا بی‌سابقه بود. حدود ۹۸ درصد دستگیرشدگان، همان ابتدا ابزار ندامت می‌کردند.
«در حال حاضر با توجه به تورم، عملاً نرخ بهره در اقتصاد ایران منفی ۳۰ درصد است. به این معنی که نرخ رسمی بهره بانکی را حدود ۲۰ درصد در نظر بگیریم، اگر کسی همین الان تسهیلات بانکی دریافت کند، با توجه به اینکه نرخ تسهیلات در حال حاضر حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد است، به دلیل تورم ۵۰ درصدی در اقتصاد کشور، فرد وام گیرنده در همان ابتدا با یک سود بیش از ۳۰ درصدی روبرو می‌شود. این موضوع نشان دهنده پدیده نرخ بهره منفی در اقتصاد ایران است»
شکل کار این مأمور‌ها به گونه‌ای است که بخشی را همان ابتدا تذکر می‌دهند که این عدد بالغ بر ۹۰ درصد است و معمولاً افراد رعایت می‌کنند. از ۱۰ درصد باقیمانده ۹ درصد در ون‌ها سوار می‌شوند و در آنجا تذکرات لازم به آن‌ها داده می‌شود و تنها یک درصد باقی مانده به مقر پلیس امنیت اخلاقی انتقال داده می‌شوند.
شکل کار این مأمور‌ها به گونه‌ای است که بخشی را همان ابتدا تذکر می‌دهند که این عدد بالغ بر ۹۰ درصد است و معمولاً افراد رعایت می‌کنند. از ۱۰ درصد باقیمانده ۹ درصد در در ون‌ها سوار می‌شوند و در آنجا تذکرات لازم به آن‌ها داده می‌شود و تنها یک درصد باقی مانده به مقر پلیس امنیت اخلاقی انتقال داده می‌شوند.
آیا کسی حتی یک درصد احتمال این را می‌دهد که رئیس صداوسیما و سایر مدیران سازمان، نسبت به لزوم پوشش بحران بی‌آبی در شهرکرد و همدان آگاه نباشند؟ یعنی حتی اگر یک کلمه هم در این‌باره نگفته‌اند، به دلیل آن بوده که نمی‌دانستند باید لااقل یک کلمه در این‌باره بگویند؟
عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سری به دفتر ازدواج و طلاق بزنید و یک کار پژوهشی کنید به بحث طلاق‌های صوری می‌رسیدیم گفته شده است حدود ۳۰ درصد طلاق‌ها صوری است. از کجا به این نتیجه رسیدند از اینجای که طبق گفته مسوولان دفاتر همان افرادی که طلاق می‌گیرند بلافاصله درخواست صیغه ۹۹ ساله می‌کند تا به زندگیشان ادامه دهند؛ طلاق می‌گیرند تا طلاقنامه ارائه کرده و زن حقوق پدر فوت شده را بگیرد.
کمتر از یک ماه پیش در خبری از مجلس شورای اسلامی اعلام شد که قرار است به مهریه مالیات تعلق بگیرد. نمایندگانی که به دنبال تصویب این طرح هستند به رسانه‌ها گفتند که اگر مهریه بالا باشد، هنگام ثبت عقدنامه، از مهریه مالیات گرفته می‌شود. بر اساس این قانون، تا ۱۴ سکه معاف از حق ثبت یا همان مالیات است. افرادی که مهریه آنان ۱۵ تا ۱۰۰ سکه است، ۱٫۱ درصد مالیات باید پرداخت کنند. یعنی افرادی که ۱۵ تا ۱۰۰ سکه مهر می‌کنند باید یک سکه را به‌عنوان مالیات به دولت بدهند.
با وجود تنش بین آنکارا و بغداد در پی حمله اخیر به دهوک، وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای در واکنش به تحولات اخیر عراق، از همه طرف ها در این کشور خواست خویشتندار باشند.
مدیرعامل ایرانسل در اختتامیۀ سی‌امین کنفرانس مهندسی برق، طی سخنانی، با تشریح دلایل لزوم گذار اپراتورهای تلفن همراه به اپراتور دیجیتال، تأکید کرد: تحول دیجیتال برای اپراتورها دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است تا بتوانند نقشی اساسی در اقتصاد دیجیتال بازی کنند.
ایازی گفت: بیش از ۹۰ درصد روحانیون درگیر کارهای اجرایی نیستند و ارتباطی به مسائل حکومت ندارند، اما همان درصدی که در مسند اجرایی هستند، در منابر و نماز جمعه‌های خود سخنانی می‌گویند که شاهدیم یک شکاف ذهنی و فکری بین مردم و سخنان این افراد به وجود آمده است. از سوی دیگر بسیاری از صحبت‌های این افراد در پشت تریبون‌های رسمی مورد قبول و پذیرش مراجع عظام تقلید، فرهیختگان و روحانیون شاخص نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ