بهره‌گیری از دانش آبخیزداری و آبخوان‌داری (مدیریت یکپارچه آبخیزداری) برای کشت دیم مثمر ثمر و مفید خواهد بود و می‌تواند نقش بسیار مهم و مؤثری در افزایش تولید کشت دیم داشته باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برنامه وزیر جهاد کشاورزی بر مدیریت جامع آبخیزداری تاکید شده و دولت سیزدهم می‌تواند بسترساز این مدیریت باشد.
ششمین کنفرانس ملی حفاظت خاک و آبخیزداری با تاکید بر تعادل‌بخشی و پایداری منابع آب در حوزه‌های آبخیز، سوم و چهارم مرداد امسال به صورت حضوری و برخط در تهران برگزار می‌شود.
مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: سازمان منابع طبیعی به دنبال آن است تا با کمک مجلس، آبخیزداری در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.
معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی  گفت: قرار گرفتن آبخیزداری و منابع طبیعی ذیل شورای عالی آب بخشی نگری است و وجاهت ندارد.
سمنان- رئیس اداره کنترل سیلاب اداره کل منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه اعتبارات ۱۲ طرح آبخیزداری استان تخصیص یافت، گفت: هدف از اجرای این طرح‌ها کنترل هرزاب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی است.
اصفهان- معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در برنامه هفتم توسعه ۵۰ میلیون هکتار و در برنامه هشتم توسعه ۴۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری اجرا خواهد شد.
اهواز - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: برای دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به خوزستان ۹ پروژه را با اعتبار کلی یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف پیشنهاد دادیم.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون حدود ۳۸ میلیون هکتار از اراضی کشور آبخیزداری شده است و ۳۰ میلیون هکتار دیگر از اراضی کشور تا دو سال آینده آبخیزداری خواهد شد.
کاشمر ـ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشمر از بهره‌برداری پروژه بزرگ آبخیزداری در حوزه آبخیز روستای کسرینه این شهرستان خبر داد.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: مشاور سازمان منابع طبیعی کشور بررسی کارشناسی سازه‌های آبخیزداری بالادست زاینده‌رود را آغاز کرده و تابستان۱۴۰۲ نتایج مشخص خواهد شد.
۱۶۱ پروژه آبخیزداری در هفته منابع طبیعی به بهره‌برداری می‌رسد.
مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز اعتباراتی را برای تحقق برنامه‌های تعادل‌بخشی، آبخیزداری و اجرای طرح‌های افزایش بهره‌وری آب در نظر گرفت.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از بهره برداری ۵ طرح آبخیزداری در هفته منابع طبیعی خبرداد.
اصفهان- سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب روان‌آب در پی بارش‌های اخیر در سازه‌های آبخیزداری استان استحصال شد.
مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی کشور گفت: اجرای عملیات آبخیزداری بجز مدیریت سیلاب و کاهش خسارت ناشی از سیل، باعث تغذیه سفره‌های زیرزمینی نیز می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان منابع طبیعی کشور گفت: این سازمان در برنامه چهار ساله، اجرای ۱۰ میلیون هکتار در سال طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری را در دستور کار دارد.
اصفهان- معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان منابع طبیعی کشور گفت: این سازمان در برنامه چهار ساله، اجرای ۱۰ میلیون هکتار در سال طرح‌های آبخیزداری و ابخوان داری را در دستور کار دارد.
اراک- رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۱۲۵ میلیون هکتار از سطح کشور باید تحت اقدامات آبخیزداری قرار گیرد که از این میزان ۹۲ میلیون هکتار مانده است.
اصفهان- عبدالحمید محمدی ده آبادی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان شد.
اهواز - معاون آبخیزداری و بیابان سازمان منابع طبیعی از اختصاص مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در این استان خبر داد.
هوشنگ جزی گفت: اجرای یک میلیون هکتار عملیات آبخیزداری با توجه به اعتبارات مصوب در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده و این در حالی است که تامین اعتبار برای تحقق این هدف به کُندی صورت می‌گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: لایحه آبخیزداری به دولت ارسال شده و پس از تصویب در هیات دولت به مجلس ارسال می شود.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: تحقیق و بررسی اثرات اجرای طرح‌های آبخیزداری در بالادست حوضه زاینده‌رود بر آورد این رودخانه توسط یک مشاور ملی انجام می‌شود.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از ذخیره سازی ۲۵ درصدی سیلاب اخیر در مخازن آبخیزداری این استان خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ