رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون حدود ۳۸ میلیون هکتار از اراضی کشور آبخیزداری شده است و ۳۰ میلیون هکتار دیگر از اراضی کشور تا دو سال آینده آبخیزداری خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برنامه وزیر جهاد کشاورزی بر مدیریت جامع آبخیزداری تاکید شده و دولت سیزدهم می‌تواند بسترساز این مدیریت باشد.
ششمین کنفرانس ملی حفاظت خاک و آبخیزداری با تاکید بر تعادل‌بخشی و پایداری منابع آب در حوزه‌های آبخیز، سوم و چهارم مرداد امسال به صورت حضوری و برخط در تهران برگزار می‌شود.
مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: سازمان منابع طبیعی به دنبال آن است تا با کمک مجلس، آبخیزداری در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.
معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی  گفت: قرار گرفتن آبخیزداری و منابع طبیعی ذیل شورای عالی آب بخشی نگری است و وجاهت ندارد.
سمنان- رئیس اداره کنترل سیلاب اداره کل منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه اعتبارات ۱۲ طرح آبخیزداری استان تخصیص یافت، گفت: هدف از اجرای این طرح‌ها کنترل هرزاب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی است.
اصفهان- معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در برنامه هفتم توسعه ۵۰ میلیون هکتار و در برنامه هشتم توسعه ۴۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری اجرا خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: احیا زمین های بایر به طور متوسط حدود ۳۰ میلیون تومان اعتبار در هکتار نیاز دارد.
پورمقدم گفت: ۳۰ تا ۳۵ درصد حجم نهال‌هایی که در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ظرف چهار سال کاشته می‌شود، در قالب طرح‌های مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری است.
بهره‌گیری از دانش آبخیزداری و آبخوان‌داری (مدیریت یکپارچه آبخیزداری) برای کشت دیم مثمر ثمر و مفید خواهد بود و می‌تواند نقش بسیار مهم و مؤثری در افزایش تولید کشت دیم داشته باشد.
کاشمر ـ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشمر از بهره‌برداری پروژه بزرگ آبخیزداری در حوزه آبخیز روستای کسرینه این شهرستان خبر داد.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: مشاور سازمان منابع طبیعی کشور بررسی کارشناسی سازه‌های آبخیزداری بالادست زاینده‌رود را آغاز کرده و تابستان۱۴۰۲ نتایج مشخص خواهد شد.
۱۶۱ پروژه آبخیزداری در هفته منابع طبیعی به بهره‌برداری می‌رسد.
مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز اعتباراتی را برای تحقق برنامه‌های تعادل‌بخشی، آبخیزداری و اجرای طرح‌های افزایش بهره‌وری آب در نظر گرفت.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از بهره برداری ۵ طرح آبخیزداری در هفته منابع طبیعی خبرداد.
اصفهان- سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب روان‌آب در پی بارش‌های اخیر در سازه‌های آبخیزداری استان استحصال شد.
مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی کشور گفت: اجرای عملیات آبخیزداری بجز مدیریت سیلاب و کاهش خسارت ناشی از سیل، باعث تغذیه سفره‌های زیرزمینی نیز می‌شود.
اصفهان- معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان منابع طبیعی کشور گفت: این سازمان در برنامه چهار ساله، اجرای ۱۰ میلیون هکتار در سال طرح‌های آبخیزداری و ابخوان داری را در دستور کار دارد.
مدیرکل آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از وقوع ۳۰ سانتی متر فرونشست خاک در سال خبر داد.
اصفهان- عبدالحمید محمدی ده آبادی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان شد.
اهواز - معاون آبخیزداری و بیابان سازمان منابع طبیعی از اختصاص مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در این استان خبر داد.
هوشنگ جزی گفت: اجرای یک میلیون هکتار عملیات آبخیزداری با توجه به اعتبارات مصوب در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده و این در حالی است که تامین اعتبار برای تحقق این هدف به کُندی صورت می‌گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: لایحه آبخیزداری به دولت ارسال شده و پس از تصویب در هیات دولت به مجلس ارسال می شود.
اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: تحقیق و بررسی اثرات اجرای طرح‌های آبخیزداری در بالادست حوضه زاینده‌رود بر آورد این رودخانه توسط یک مشاور ملی انجام می‌شود.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از ذخیره سازی ۲۵ درصدی سیلاب اخیر در مخازن آبخیزداری این استان خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ