مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی کشور گفت: اجرای عملیات آبخیزداری بجز مدیریت سیلاب و کاهش خسارت ناشی از سیل، باعث تغذیه سفره‌های زیرزمینی نیز می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با سرمایه گذاری روی کیفیت مواد غذایی باید تغذیه مناسب را جایگزین درمان و هزینه دارویی کنیم.
نشریه مادریدی وعده غذایی جادویی و ارزان فوتبالیست‌های مشهور را فاش کرد.
سمنان- رئیس اداره کنترل سیلاب اداره کل منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه اعتبارات ۱۲ طرح آبخیزداری استان تخصیص یافت، گفت: هدف از اجرای این طرح‌ها کنترل هرزاب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی است.
عضو هیات علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ارتباط با اهمیت تغذیه و طول عمر بشر، نکاتی را توضیح داد.
با فرا رسیدن فصل بهار طبیعت بدن نیز دچار تغییر و تحول می‌شود.
یک متخصص طب ایرانی، در خصوص تغذیه در فصل بهار، توضیحاتی ارائه داد.
وعده سحری باید تامین‌کننده بیشتر انرژی بدن در طول روز باشد. در وعده سحری، مصرف غذا‌های سبک و مختصر شامل گروه‌های غذایی شیر و لبنیات (مانند شیر، ماست و پنیر)، میوه‌ها و سبزی‌ها، نان و غلات (مانند برنج و نان) توصیه می‌شود؛ غذا‌هایی مانند نان و پنیر و سبزی که یکی از عادات خوب غذایی ایرانیان در این ایام است.
زوج‌هایی که یک سال تلاش می‌کنند، اما موفق به باروری نمی‌شوند، باید قبل از سیکل باروری زیر نظر متخصص تغذیه از رژیم غذایی سالم بهره‌مند شوند.
ستاری در ادامه اضافه کرد: افزایش وزن بیش از حد مطلوب در دوران کودکی هم با افزایش قابل توجهی در ایجاد آسم در مرتبط است. و به نظر می رسد که کنترل وزن تحت نظر متخصص تغذیه در کودکان چاق مبتلا به آسم، به کنترل این بیماری و بهبود کیفیت زندگی کمک می کند.
هنگامی که فردی دچار افسردگی باشد، سطح انرژی در او کمتر از حد معمول است. در این شرایط اشتیاق و اشتها برای بسیاری از چیز‌ها از جمله غذا در او از بین می‌رود و در نتیجه تغذیه فرد دچار اختلال می‌شود
نوع انتخاب غذا، عامل اصلی چاقی است. رشد، طول عمر، تندرستی، آرامش اعصاب، خلق و خو و رفتار، همه به نوعی وام­دار تغذیه سالم هستند، اما بسیاری افراد با انتخاب‌های اشتباه غذایی به اضافه وزن و چاقی دچار می‌شوند.
فارغ از رسم و رسومات و دورهمی‌ها و سفره‌های رنگین، بسیاری از افراد در این شب هیچ اهمیتی به خورد و خوراک و تغذیه شان نمی‌دهند و انواع خوراکی‌ها را بدون در نظر گرفتن طبع و کالری آن مصرف می‌کنند، در صورتی که باید در شب یلدا برخی نکات تغذیه‌ای را رعایت کرد که این شب خاطره‌انگیز برایتان تلخ نشود.
دکترای تخصصی علوم تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری تاکید کرد: افراد در برنامه غذایی روزانه خود به ویژه در شرایط آلودگی هوا حتما از سبزی‌ها و میوه‌های فصل استفاده کرده و روزانه سه تا پنج واحد از گروه سبزی‌ها و دو تا چهار واحد از گروه میوه‌ها را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
تغذیه مناسب، آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا را کاهش می‌دهد
فرانسه در آستانه تکرار قهرمانی است؛ این را آماری می‌گوید که پیش از نیز با توجه به تغذیه از قاره آفریقا این تیم را به موفقیت رسانده بود.
کلید تغذیه سالم برای زنان میانسال
بیرجند- مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای استفاده بهینه از آب‌های موجود و افزایش میزان تولید آبزیان و تغذیه آب برای کشاورزی، پرورش ماهی از اهمیت خوبی برخودار است.
مزایای تغذیه سبز برای سلامت و محیط زیست
مصرف قند‌ها و کربوهیدرات‌های ساده مانند قند و شکر، نان‌های سفید و برنج سفید در محیط کار اگرچه در کوتاه مدت به بالارفتن قند خون کمک می‌کند، اما با تحریک ترشح انسولین، ورود گلوکز به سلول را تسریع کرده و در نهایت کاهش قندخون و عوارض ناشی از آن مانند خستگی، خواب آلودگی و کاهش بازده کاری را به دنبال دارد.
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۳ میلیون نفر دانش‌آموز مناطق کم‌برخوردار هفته ای دو روز تغذیه رایگان می‌‎شوند، گفت: هم‌اکنون در کشور ۵۴۰ هزار معلم بسیجی داریم.
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۳ میلیون نفر دانش‌آموز مناطق کم‌برخوردار هفته ای دو روز تغذیه رایگان می‌‎شوند، گفت: هم‌اکنون در کشور ۵۴۰ هزار معلم بسیجی داریم.
به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سبک زندگی سالم یکی از عوامل پیشگیری کننده از ابتلاء به فشار خون بارداری است. پیروی از یک رژیم غذایی مناسب همراه با رعایت دستورات پزشکِ متخصص و مصرف دارو‌های تجویز شده نیز می‌تواند این بیماری را کنترل و پیامد‌های ناشی از عوارضِ خطرناک آن را کاهش دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ