دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس عراق بر ضرورت گسترش همکاری اقتصادی میان دو کشور ایران و عراق تاکید کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بازگشت ایران و عربستان به مناسبات دوجانبه با بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها، نقطه عطفی در بن‌بست روابط دو قدرت خاورمیانه است که می‌تواند دربردارنده یک ارزش استراتژیک نیز باشد و آن شکل‌دهی به همکاری‌های منطقه‌ای میان بازیگرانی است که از «منازعه-رقابت-همکاری» تهران و ریاض متاثر می‌شوند. در همین چارچوب، سفیر ایران در عربستان که روزهای پایانی هفته جاری وارد ریاض می‌شود و ماموریت دیپلماتیک خود را آغاز می‌کند، در گفت‌وگویی به ابعاد و زوایای احیای روابط جمهوری اسلامی و پادشاهی سعودی پرداخت.
رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس صربستان روابط دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری را نیازمند ارتقا و توسعه بیشتر دانست.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ ساله اخیر با هدف ارتقای روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه تکمیل کریدور شمال- جنوب دست یافته است‌.
وزیر راه و شهرسازی طی تماس تلفنی با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بر توسعه روابط اقتصادی میان ایران و آذربایجان به ویژه تکمیل کریدور راهبردی شمال_ جنوب تاکید کرد.
معاون اقتصادی وزارت خارجه گفت: قرارداد ۳/۶ میلیارد دلاری ایران با ونزوئلا طی سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین به عنوان نقطه آغاز تحول دوباره روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور است.
رئیس جمهور با تبریک انتخاب رجب طیب اردوغان به عنوان ریاست جمهوری کشور دوست و همسایه ترکیه، ابراز امیدواری کرد در دوره جدید نیز روابط اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و تجاری دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.
معاون اول رئیس جمهور دیپلماسی فعال و توسعه روابط اقتصادی با کشورهای جهان را نقطه قوت دولت سیزدهم خواند و گفت: ارتقا روابط اقتصادی پشتوانه روابط سیاسی ما با دنیاستم.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با هدف تعمیق و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان ایران و اندونزی، امروز و تا ساعاتی دیگر تهران را به مقصد جاکارتا ترک خواهد کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، دیپلماسی پارلمانی را عاملی برای تقویت روابط تهران-اسلام‌آباد دانست و تاکید کرد: مرزهای صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان فرصتی برای تحکیم همکاری‌ها است.
رئیس جمهور در دیدار مشاور امنیت ملی هند با اشاره به سابقه طولانی روابط دوستانه دو کشور گفت: امروز نیز اراده سران ایران و هند گسترش روابط به ویژه در عرصه اقتصادی و تجاری است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس جمهور عراق، آمریکا را دشمن مشترک دو کشور دانست و بر توسعه روابط اقتصادی دو کشور و نیز حل و فصل موضوع بازپرداخت مطالبات کشورمان از عراق تأکید کرد.
رئیس جمهوری کرواسی در دیدار با سفیر کشورمان بر توسعه روابط دوستانه و همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی تاکید کرد.
وزیر فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی جمهوری گینه که در تهران به سر می‌برد با امیرعبداللهیان دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، زمینه‌های مختلف مناسبات سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی گفتگو کرد.
معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر جمهوری بلاروس در مصاحبه مطبوعاتی مشترک بر لزوم گسترش روابط تهران- مینسک و ارتقاء سطح مناسبات تجاری فیمابین تأکید کردند.
وزیر کار گفت: با برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه روابط دو کشور در تمام ابعاد خصوصاً در حوزه اقتصادی بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه اراده جدی روسای جمهور ایران و روسیه این است که سطح روابط اقتصادی به حداکثر ممکن برسد، گفت: این رویکرد در سطح سران دو کشور فرصتی استثنائی است.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه روابط مصلحت اقتصادی دو کشور ایران و روسیه است، گفت: برای توسعه روابط باید فراتر از اقدامات روزمره عمل کرد و این مهم بدون کار شبانه روزی محقق نمی شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، در زمینه گسترش و تعمیق روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور گزارشی ارائه کرد.
وزیر امور خارجه ایرلند به علاقه مندی کشورش برای تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، و با اشاره به تحولات جاری در اروپا گفت: تمایل زیادی برای روابط تجاری و اقتصادی وجود دارد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به قرابت و اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و تاتارستان، بر ضرورت توسعه همکاری های مشترک میان تهران و کازان در بخش های مختلف تأکید کرد.
رئیس‌جمهور در دیدار با تجار ایرانی حاضر در ازبکستان گفت: از میزان روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و ازبکستان راضی نیستیم و این روابط باید افزایش پیدا کند.
دولت سیزدهم حمایت از پیشران‌های اقتصادی را مدنظر قرار داد و کنترل تورم را به عنوان یک وظیفه مهم برای خود تعریف نمود و توانست با توسعه روابط خارجی با کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای و افزایش درآمد‌ها، مانع خلق پول شود؛ نتیجه این اقدامات این شد که شیب تورم کاهش یابد و تورم ۶۰ درصدی به ۴۰ درصد برسد.
وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و فناوری جمهوری اسلامی ایران، اولویت سیاست خارجی کشورمان را توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آفریقا دانست.
صادرات گاز روزانه روسیه به مشتریان خارجی بزرگ، با تصمیم گازپروم برای توقف عرضه به خریداران متعدد، از ابتدای ژوئن تاکنون به پایینترین میزان از سال ۲۰۱۴ رسیده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ