وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و فناوری جمهوری اسلامی ایران، اولویت سیاست خارجی کشورمان را توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آفریقا دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با ازسرگیری روابط ایران و عربستان و آغاز روند کاهش تنش میان تهران و کشور‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس و شمال آفریقا، لیبی نیز در صدد است تا فصل جدیدی از روابط خود با ایران را آغاز کند. طرابلس پس از توافق تهران و ریاض در بیانیه‌ای اعلام کرد که این توافق صفحه جدیدی را برای توسعه روابط بین دو کشور باز می‌کند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: توسعه تجارت و گسترش روابط اقتصادی با قاره آفریقا آینده ایران است که می‌تواند افزایش مبادلات پایدار را برای کشور داشته باشد.
در دیدار وزرای ارتباطات ایران و سوریه، زمینه همکاری‌های مشترک دو کشور و توسعه روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بازارسازی برای شرکت‌های فناور ایرانی در سوریه بررسی شد.
رئیس جمهور در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور کنیا گفت: همکاری ایران با قاره آفریقا ریشه تاریخی دارد و ما معتقدیم این روابط می‌تواند میان دو ملت ایران و کنیا روز به روز توسعه یابد.
رئیس جمهور گفت: همکاری ایران با قاره آفریقا ریشه تاریخی دارد و معتقدیم این روابط می‌تواند میان دو ملت ایران و کنیا روز به روز توسعه یابد.
وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه همسایگان ایران از ظرفیت اقتصادی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره‌مند هستند، گفت: استمرار توسعه روابط با همسایگان از محورهای سیاست خارجی متوازن دولت است.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ایران برنامه توسعه روابط با بورکینافاسو را در دستورکار خود دارد و از از تأسیس سفارت آن کشور در تهران استقبال می‌کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: توسعه مبادلات اقتصادی با آمریکای لاتین بسیار مهم است و سفر رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین کاملاً به موقع است.
رییسی جمهور کشورمان در دیدار رئیس مجلس نمایندگان اندونزی گفت: توسعه روابط ایران و اندونزی در راستای تامین منافع دو کشور، مردم منطقه و مسلمانان است.
کارشناس سیاسی آفریقا گفت: آفریقایی‌ها به دلیل مبارزهای ضداستعمار ایران و همکاری‌هایمان با نهضت‌های آزادی بخش سیاه‌پوستان به ما خوش‌بین هستند و حتی ایران را شریک راهبردی خود می‌دانند.
کارشناس سیاسی آفریقا گفت: آفریقایی‌ها به دلیل مبارزهای ضداستعمار ایران و همکاری‌هایمان با نهضت‌های آزادی بخش سیاه‌پوستان به ما خوش‌بین هستند و حتی ایران را شریک راهبردی خود می‌دانند.
روسای جمهور روسیه و قزاقستان در دیدار خود بر لزوم گسترش مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کردند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران و آفریقا باید با ارائه خدمات و شناسایی نیازمندی‌های مقابل، گام جدی‌تری در توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و تجارت بردارند.
مدیرکل دفتر همکاری‌های اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: پیش نویس سند همکاری‌های ایران در زمینه‌های بانکی، حمل و نقل و انرژی نیز تبادل شده و در دست بررسی است.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با وزیر خارجه نامیبیا به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم و برنامه‌های در دست اقدام برای توسعه روابط و همکاری با این قاره تاکید کرد.
حسین امیرعبداللهیان گفت: امروزه نظام بین‌الملل در حال تحول و دگرگونی قابل توجهی است و به موازات این تحولات شگرف، سیاست خارجی کشور‌ها نیز متاثر خواهد شد.
وزیر کار گفت: با برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه روابط دو کشور در تمام ابعاد خصوصاً در حوزه اقتصادی بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری‌اسلامی‌ایران و جمهوری زیمبابوه روابط دو کشور در تمام ابعاد بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار همسر رئیس جمهور زیمباوه گفت: با برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور روابط در تمام ابعاد بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار همسر رئیس جمهور زیمباوه گفت: با برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور روابط در تمام ابعاد بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
رئیس‌جمهور با تاکید بر درون‌زا بودن امنیت در آسیا، گفت: دخالت کشورهای خارجی راه حل مسائل منطقه نیست و این موضوع در اجلاس سیکا مورد تاکید قرار گرفت.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه روابط مصلحت اقتصادی دو کشور ایران و روسیه است، گفت: برای توسعه روابط باید فراتر از اقدامات روزمره عمل کرد و این مهم بدون کار شبانه روزی محقق نمی شود.
وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت قاره آفریقا در سیاست خارجی ایران، بر عزم جدی دولت ایران برای توسعه روابط با این قاره به ویژه با آفریقای جنوبی تأکید کرد.
رئیس کل دیوان محاسبات در دیدار با نائب رئیس مجلس قزاقستادو کشور می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ