رئیس جمهور ترکیه امروز اعلام کرد: شمار کشته شدگان زمین لرزه ترکیه به ۴۸ هزار نفر رسید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در مراسم شادی گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه در شمال سوریه به مناسبت پیروزی رجب طیب اردوغان، یک نفر کشته شد.
امیر قطر به عنوان نخستین رهبر خارجی که پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری قبل از پایان رسمی شمارش آراء را تبریک گفت، یک پیام سیاسی خطاب به رقیب انتخاباتی اردوغان مخابره کرد.
شمارش آرا تقریباً تمام شده و یک چیز مشخص است: اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه پیروز شده و رئیس جمهور باقی خواهد ماند.
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به گزارش و طرح روی جلد شماره جدید اکونومیست واکنش نشان داد.
کمال قلیچدار اوغلو در این دوره از انتخابات رقیب اصلی اردوغان محسوب می‌شود و مبارزات انتخاباتی خود را روی دموکراسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون متمرکز کرده است و از منتقدان جدی فساد در نهاد‌های حکومتی ترکیه به شمار می‌رود.
در نشست مطبوعاتی میان اردوغان و السودانی، رئیس جمهور ترکیه خواستار پایان دادن به حضور حزب کارگران کردستان (پ. ک.ک) در شمال عراق شد.
بشار اسد در گفتگو با یک رسانه روس به شرط خود برای دیدار با همتای ترکیه ای اشاره کرد و به بحث پایگاههای روسیه در سوریه هم پرداخت.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از شهر کانتینری مستقر در آدیامان بازدید کرد و با زلزله زدگان دیدار کرد. دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه، اردوغان را در این بازدید همراهی کرد. سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) اعلام کرد که شمار جان‌باختگان زلزله شدید در جنوب این کشور به ۴۴ هزار ۳۷۴ نفر رسیده است.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و همسرش امینه اردوغان از شماری از مجروحان زلزله‌زدگان عیادت کردند. در پی زمین لرزه‌های ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری که کانون آن در منطقه پازارجیک و البیستان قهرمان‌مرعش بوده و ۱۰ استان را تحت تاثیر قرار داده، تاکنون ۳۱ هزار و ۶۴۳ نفر در ترکیه کشته شده‌اند.
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شنبه شب در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در اردوگاه زلزله‌زدگان در شهر شانلی اورفا، گفت که شمار جان‌باختگان زلزله‌ی بامداد دوشنبه به ۲۲ هزار و ۳۲۷ نفر و شمار مصدومان به ۸۰ هزار و ۱۰۴ نفر رسید.
رئیس جمهور ترکیه که برای بازدید از روند امدادرسانی به زلزله زدگان به مناطق بحران زده استان قهرمان ماراش سفر کرده است، شمار جانباختگان زلزله را تاکنون هشت هزار و ۵۷۴ نفر و شمار مجروحان زلزله در ۱۰ استان جنوب ترکیه را ۴۹ هزار و ۱۳۳ نفر اعلام کرد.
رئیس جمهور روسیه در پیام هایی جداگانه به رؤسای جمهور سوریه و ترکیه، در پی جان باختن شماری از مردم این دو کشور در زلزله بامداد امروز، تسلیت گفت.
رئیس‌جمهور ترکیه در نخستین واکنش به وقوع زلزله شدید در مناطق جنوبی این کشور ضمن تأکید بر کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده ابراز امیدواری کرد که شمار جان‌باختگان این حادثه مهیب کم باشد.
رئیس جمهور ترکیه عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق و سوریه را حق قانونی و مشروع کشورش دانست و گفت که «هیچکس نمی‌تواند مانع استفاده از این حق شود».
رئیس جمهور ترکیه می‌گوید که این کشور حق دارد تا به مشکلات خود در شمال سوریه رسیدگی کرده و به گفته وی عملیات زمینی در این منطقه به‌زودی آغاز خواهد شد.
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد عملیات نظامی غیر قانونی این کشور در شمال سوریه و عراق می تواند وارد فاز درگیری زمینی شود.
رئیس‌جمهور ترکیه در توجیه عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه مدعی شد روسیه به تعهداتش در توافق‌نامه سال 2019 درباره خروج و عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد از مناطق شمالی سوریه عمل نکرده‌ است.
معاون رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: شمار مجروحین انفجار استانبول به ۸۱ نفر افزایش یافت.
معاون رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: شمار مجروحین انفجار استانبول به ۸۱ نفر افزایش یافت.
رجب طیب اردوغان گفت: تایفون بلافاصله وارد دستور کار یونان و یونانی‌ها شد؛ و شما هنوز کجا هستید؟ بعد از آن چیز‌های بیشتری در راه است.
اردوغان این فرد را «علی بشار خطاب غزال الصمیدعی» دانست که در داعش به ابوزید یا استاد زید معروف بوده و از مهمترین سرکردگان این گروه تروریستی به شمار می‌رفته که در ترکیه دستگیر شده است.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، در مراسم رونمایی از پهپاد «کیزیلما»، کشور یونان را تهدید به حمله کرده و گفت: «یونان به تاریخ نگاه کن! نبرد ازمیر را فراموش نکن، ممکن است ما شبی ناگهان بر شما نازل شویم». اردوغان همچنین به رهگیری هواپیما‌های ترکیه توسط رادار‌های یونان واکنش تندی نشان داد. رئیس جمهور ترکیه گفت: ما می‌دانیم کسانی که در هر فرصتی در دریای اژه با رفتار‌های ایذایی، ناامنی ایجاد می‌کنند، تنها یک مهره هستند و مبارزه واقعی را کسانی که پشت سر آن‌ها قرار دارند انجام می‌دهند.
رجب طیب اردوغان در خصوص لشکر کشی‌های ترکیه به شمال سوریه گفت: این عملیات‌ها برای مقابله با تروریسم بوده است. اینکه می‌گوییم یک شب ناگهانی حمله می‌کنیم، بلوف نیست و در ساعت خودش انجام می‌دهیم.
پوتین در دیدار با اردوغان در نشست تهران به شوخی و جدی گفت که شما به اوکراین پهپاد می‌دهید، اگر به ما هم بدهید ما می‌خواهیم بگیریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ