رجب طیب اردوغان گفت: تایفون بلافاصله وارد دستور کار یونان و یونانی‌ها شد؛ و شما هنوز کجا هستید؟ بعد از آن چیز‌های بیشتری در راه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور ترکیه قصد دارد در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه آمادگی خود برای میانجی‌گری بین مسکو و کی‌یف را مطرح کند.
رئیس‌جمهور ترکیه امروز اعلام کرد: منتظر سفر «پوتین» به‌ترکیه در ماه جاری (آگوست) هستم.
ترکیه به دنبال آن است که نقش خود را به عنوان یک میانجی منطقه ای و بین المللی به نمایش بگذارد. اما شواهد نشان می دهد که دعوت ابومازن و نتانیاهو به آنکارا، انگیزه اقتصادی هم دارد.
رئیس جمهور ترکیه با اشاره اینکه کشورش طی 10 سال اخیر هدف توطئه‌های متعدد قرار گرفت، گفت که ترکیه به حدی از توان در همه عرصه‌ها دست یافته است که می‌تواند از خود در مقابل توطئه‌ها محافظت کند.
نخست وزیر یونان امروز اعلام کرد: در دیدار با «اردوغان» از خط قرمز یونان کوتاه نمی‌آیم.
اردوغان درباره اظهارات میتسوتاکیس گفت: یونان با مسلح کردن جزایر نزدیک به سرزمین اصلی ترکیه، معاهده لوزان و سایر معاهدات را نقض می‌کند اما ما اقدامات لازم را در سازمان‌های بین‌المللی در مکان و زمان مناسب انجام می‌دهیم.
رئیس‌جمهور ترکیه در این راستا با اشاره به دولت یونان افزود:‌ای یونان! ما تا زمانی که درست رفتار کنی، با تو کاری نخواهیم داشت. فقط مراقب رفتارت باش!
رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که آزمایش های موشکی این کشور، یونان را نگران کرده است اما تا زمانی که آتن رفتار حکیمانه از خود نشان دهد، آنکارا با آن کاری ندارد.
وزیر خارجه ترکیه امروز با تأکید بر اینکه «تاریخ دیدار اسد، پوتین و اردوغان هنوز مشخص نیست» در سخنانی به آتن هشدار داد: اجازه گسترش یونان در آب های سرزمینی دریای اژه را نخواهیم داد.
رئیس جمهور ترکیه، «رویکرد خصمانه یونان» در قبال مهاجران را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
اظهارات رئیس جمهور ترکیه و تهدید به حمله به یونان با موشک بالستیک، واکنش تند آتن را به همراه داشت.
رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد در صورتی که یونان اقدامات تحریک آمیز خود را متوقف نکند، آتن با هواپیماهای جنگی و پهپادهای مسلح هدف قرار خواهد گرفت.
رئیس جمهور ترکیه در دیدار با دبیرکل ناتو پیرامون موضوع اوکراین، یونان و پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو رایزنی کرد.
رئیس جمهور ترکیه از رویکرد آمریکا و یونان انتقاد کرد و گفت: ما زره بر تن کرده ایم، هیچ واهمه‌ ای از این‌ ها نداشته و کاملاً آماده هستیم.
رئیس جمهور ترکیه در بحبوحه تشدید تنش‌ها با یونان، از درخواست حمایت آتن از واشنگتن، به شدت انتقاد کرد.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست مجمع سازمان ملل متحد در نیویورک، یونان را متهم به برخورد نامناسب با پناهجویان و مهاجران در دریای اژه نمود. وی تاکید کرد که یونان با غرق کردن قایق‌های حامل پناهجویان دریای اژه را به گورستان پناهجویان مبدل می‌کند. اردوغان در جریان سخنرانی عکسی از اجساد کودکان جان باخته در دریای اژه نشان داد که گارد ساحلی یونان، قایق آنان را در آب غرق کرد.
مدتی است که جنگ لفظی میان مقامات ترکیه و یونان شدت گرفته است، در همین راستا، چندی پیش رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شفیق جعفرویچ رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال حمله نظامی به یونان گفته بود:شاید این حمله یک شبه اتفاق بیفتد.
نخست‌ وزیر یونان امروز در یک کنفرانس خبری در شهر «تِسالونیکی» اعلام کرد: اظهارات رئیس جمهور ترکیه (پیرامون آتن) غیرقابل‌ قبول است.
اردوغان ادامه داد: جزایری وجود دارد که کنترل آن در دست یونان است و در آن پایگاه نظامی احداث کرده‌اند، اگر تهدیدات غیر قانونی آتن علیه ما ادامه پیدا کند، [ما اقدامی خواهیم کرد]؛ چرا که صبر ما نیز حد و اندازه‌ای دارد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در واکنش به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا تاکید کرد: یونان از لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی در سطح ترکیه نیست و با آنها گفتگویی نخواهیم داشت.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، در مراسم رونمایی از پهپاد «کیزیلما»، کشور یونان را تهدید به حمله کرده و گفت: «یونان به تاریخ نگاه کن! نبرد ازمیر را فراموش نکن، ممکن است ما شبی ناگهان بر شما نازل شویم». اردوغان همچنین به رهگیری هواپیما‌های ترکیه توسط رادار‌های یونان واکنش تندی نشان داد. رئیس جمهور ترکیه گفت: ما می‌دانیم کسانی که در هر فرصتی در دریای اژه با رفتار‌های ایذایی، ناامنی ایجاد می‌کنند، تنها یک مهره هستند و مبارزه واقعی را کسانی که پشت سر آن‌ها قرار دارند انجام می‌دهند.
رئیس جمهور ترکیه به یونان هشدار داد که این کشور می تواند شبه جزایرمورد مناقشه را از یونان پس بگیرد.
اردوغان در سخنانی یونان را به دلیل رهگیری جت‌های ترکیه به چالش کشید و گفت یونان نمی تواند با ترکیه برابری کند.
رئیس جمهور ترکیه بر این باور است که از معادلات اقتصادی در منطقه کنار گذاشته شده است و به نوعی طی این مدت استانبول را نادیده گرفته‌اند. به همین دلیل الان در تلاش است که به نوعی مانع از توافق ‌های اقتصادی میان اسرائیل و یونان و قبرس شود

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ