رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، در مراسم رونمایی از پهپاد «کیزیلما»، کشور یونان را تهدید به حمله کرده و گفت: «یونان به تاریخ نگاه کن! نبرد ازمیر را فراموش نکن، ممکن است ما شبی ناگهان بر شما نازل شویم». اردوغان همچنین به رهگیری هواپیما‌های ترکیه توسط رادار‌های یونان واکنش تندی نشان داد. رئیس جمهور ترکیه گفت: ما می‌دانیم کسانی که در هر فرصتی در دریای اژه با رفتار‌های ایذایی، ناامنی ایجاد می‌کنند، تنها یک مهره هستند و مبارزه واقعی را کسانی که پشت سر آن‌ها قرار دارند انجام می‌دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ده‌ها هزار نفر از هواداران اردوغان در آنکارا، پایتخت ترکیه، پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری را جشن گرفتند.
اردوغان با آواز خوانی پیروزی خود را در انتخابات جشن گرفت.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از گرفتن لیوان آب از دست محافظ خود مصطفی مراد سومرجان امتناع کرد و پس از اینکه پسرش بلال اردوغان آب را آورد آن را گرفت و نوشید.
پس از پخش شایعاتی درباره کسالت اخیر اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز (پنجشنبه) همراه با پوتین و به صورت آنلاین در مراسم در مراسم تحویل سوخت هسته‌ای به نیروگاه «آق‌قویو» شرکت کرد. پیش از این ارتباط آنلاین نیز، رؤسای‌جمهور ترکیه و روسیه به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
رئیس‌جمهور ترکیه برای نخستین بار پس از شایعات اخیر درباره وضعیت سلامتی او، در انظار عمومی ظاهر شد.
رئیس جمهور ترکیه در مراسمی از تلاش‌های سازمان هلال احمر ایران در ترکیه تقدیر و تشکر کرد.
"کمال قلیجداراوغلو" نامزد ریاست جمهوری ترکیه و رقیب اصلی "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور فعلی آن کشور در ویدئویی که برای جوانان ترکیه تهیه کرده توجه بی سابقه‌ای را به خود جلب کرد.
از اردوغان پرسیدند که نظرت درمورد ائتلاف مخالفانت چیست، که درپاسخ ضرب المثلی به زبان فارسی میگوید: نشستند و گفتند و برخاستند.
تبار کمال قلیچ دار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه مهمترین حزب مخالف ترکیه ایرانی است.
رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم افتتاح خط متروی کاغیت‌خانه-فرودگاه استانبول گفت که با تکمیل طرح‌های در حال اجرا، شبکه ریلی استانبول به بیش از ۳۸۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.
عروسکی شبیه به رئیس جمهور ترکیه در جریان تظاهرات معترضان کُرد در استکهلم سوئد به صورت وارونه از یک تیر چراغ برق آویزان شد.
ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مدیر عامل توییتر در حاشیه فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه لوسیل با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در شانلی‌اورفه با هنرمند معروف ابراهیم تاتلیسس آهنگی فولکلور خواند. رئیس جمهور ترکیه و ابراهیم تاتلیسس خواننده معروف ترکیه در مرکز فرهنگی ابراهیم تاتلیسس در هالیلیه آهنگ محلی "Urfalıyam Ezelden" را خواندند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اشاره نشست‌های ائتلاف مخالفان حزب حاکم گفت:از این‌ها چیزی در نمی‌آید. از این‌ها فقط حرف‌های بی فایده بیرون می‌آید. وی با اشاره به یک بیت از شعر فردوسی به زبان فارسی گفت: نشستند و گفتند و برخاستند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جریان بازدید از مقبره عارف و شاعر فارسی‌گوی ایرانی مولانا جلال الدین رومی در استان قونیه ترکیه، آیاتی از قرآن را تلاوت کرد. اردوغان در حالی که در مقابل آرامگاه حضرت مولانا ایستاده بود آیاتی از سوره انفطار را تلاوت کرد. آرامگاه و موزه جلال الدین محمد بلخی معروف به مولوی، مولانا و رومی در شهر قونیه در ۲۵۰ کیلومتری جنوب آنکارا واقع گردیده است.
تصاویری از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با همراهی تعدادی از کودکان در مراسم افتتاح مترو در غازی‌عینتاب منتشر شده که اردوغان در حال راندن قطار است.
شهروندان ترکیه از رجب طیب اردوغان در جریان شرکت در مراسم افتتاح بزرگترین پروژه مسکن تاریخ ترکیه در آنکارا، با سیلابی از گل پذیرایی کردند.
یوسف اسلام، موسیقی‌دان و خواننده بریتانیایی، پس از اجرای کنسرت در مجتمع ریاست جمهوری در بش تپه آنکارا، یک گیتار به رجب طیب اردوغان هدیه داد.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به دعوت الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود به این کشور سفر کرده در مراسم افتتاح فرودگاه بین‌المللی زنگیلان شرکت کرد. ساخت فرودگاه زنگیلان که پایه آن توسط علی‌اف در ۲۶ آوریل ۲۰۲۱ بنا نهاده شد، طی یک سال و نیم به اتمام رسید. همچنین یک پروژه کشاورزی در زنگیلان نیز با حضور رؤسای جمهوری ترکیه و آذربایجان افتتاح شد. در حاشیه این مراسم الهام علی اف اقدام به وزنه برداری در مقابل اردوغان کرد.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به دعوت الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود به این کشور سفر کرده در مراسم افتتاح فرودگاه بین‌المللی زنگیلان شرکت کرد. ساخت فرودگاه زنگیلان که پایه آن توسط علی‌اف در ۲۶ آوریل ۲۰۲۱ بنا نهاده شد، طی یک سال و نیم به اتمام رسید. همچنین یک پروژه کشاورزی در زنگیلان نیز با حضور رؤسای جمهوری ترکیه و آذربایجان افتتاح شد. در حاشیه این مراسم الهام علی اف اقدام به وزنه برداری در مقابل اردوغان کرد.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست مجمع سازمان ملل متحد در نیویورک، یونان را متهم به برخورد نامناسب با پناهجویان و مهاجران در دریای اژه نمود. وی تاکید کرد که یونان با غرق کردن قایق‌های حامل پناهجویان دریای اژه را به گورستان پناهجویان مبدل می‌کند. اردوغان در جریان سخنرانی عکسی از اجساد کودکان جان باخته در دریای اژه نشان داد که گارد ساحلی یونان، قایق آنان را در آب غرق کرد.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) دیدار کرد. اینفانتینو در این دیدار توپ جام جهانی قطر ۲۰۲۲ که نام رجب طیب اردوغان روی آن حک شده بود را تقدیم کرد. اینفانتینو اظهار داشت: تنها یک عدد از این توپ‌ها تولید شده است. اردوغان نیز پس از تحویل گرفتن توپ اهدایی با آن هد زد.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در چارچوب سفر رسمی خود به نیویورک جهت حضور در هفتاد هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در پارک مرکزی نیویورک مدتی پیاده‌روی کرد. حسن مراد مرجان، سفیر ترکیه در واشنگتن و فریدون سینیرلی‌اوغلو، نماینده دائمی ترکیه در سازمان ملل متحد در این پیاده‌روی اردوغان را همراهی کردند. رئیس‌جمهور ترکیه هنگام پیاده‌روی مورد استقبال افراد حاضر در پارک قرار گرفته و با آن‌ها صحبت کرده و عکس گرفت.
رجب طیب اردوغان تصاویری از راننده با خودروی توگ را منتشر کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ