پوتین در دیدار با اردوغان در نشست تهران به شوخی و جدی گفت که شما به اوکراین پهپاد می‌دهید، اگر به ما هم بدهید ما می‌خواهیم بگیریم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اردوغان در جریان نشست مطبوعاتی با همتای اوکراینی خود شامگاه جمعه فاش ساخت که آنکارا ماه آینده میلادی میزبان رئیس جمهوری روسیه برای ادامه تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ اوکراین خواهد بود.
طبق اطلاعات و گزارش ویژه‌ای که در این باره به دست رأی الیوم رسیده است، میخائیل بوگدانوف گفته است که برنده شدن کمال قلیچداراغلو، نامزد اپوزیسیون ترکیه که از حمایت گسترده کشور‌های غربی برخوردار است، منجر به از دست دادن یک میانجی صادق و قابل اعتماد برای روسیه خواهد شد که قادر به ایجاد شرایط امن برای هرگونه گفتگو و مذاکره درباره بحران اوکراین در آینده است.
امروز پنجشنبه استانبول میزبان دومین روز مذاکرات میان نمایندگان روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل خواهد بود. گفتگوها حول محور تمدید قرارداد غلات دریای سیاه اختصاص دارد.
دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که سران روسیه و ترکیه در تماسی تلفنی درباره تحولات سوریه، اوکراین و عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق رایزنی کردند.
رئیس جمهور ترکیه به موضع گیری درباره جنگ اوکراین و موضوع غلات و انتقال آن از طریق دریای سیاه پرداخت.
رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود به رایزنی درباره جنگ اوکراین و زلزله ترکیه پرداخت.
رؤسای جمهور روسیه و ترکیه امروز در خصوص سوریه و اوکراین به صورت تلفنی گفتگو کردند.
رئیس جمهور ترکیه تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خوددر خصوص موضوع اوکراین گفتگو کرد.
رئیس جمهور ترکیه در تماسی تلفنی با همتای روس خود، از وی خواست تا «به طور یک‌طرفه در اوکراین آتش‌بس اعلام کند.»
پوتین در گفتگوی تلفنی با اردوغان بر نقش مخرب غرب در زمینه ارسال سلاح به اوکراین و کمک‌های اطلاعاتی به کی یف تأکید کرد.
اردوغان قصد دارد به زودی با پوتین و زلنسکی درباره راه حل بحران اوکراین گفتگو کند.
رئیس جمهور ترکیه، برگزاری نشست میان روسیه و آمریکا را در کاهش تنش ها در اوکراین موثر دانست.
اردوغان توانست پوتین را برای ورود مجدد به توافقی که در ماه ژوئیه با میانجیگری آنکارا و سازمان ملل متحد صورت گرفت، متعهد سازد. روسیه در ازای پذیرش تضمین‌هایی از سوی طرف مقابل با این توافق موافقت کرده است.
دفتر ریاست جمهوری روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: پوتین در گفتگوی تلفنی امروز با اردوغان گفت که کی یف با حمایت غرب از کریدور غلات برای حمله به سواستوپل استفاده کرد.
بنا به اعلام وزارت خارجه ترکیه، رئیس جمهور این کشور قرار است در تماسی تلفنی درباره صادرات غلات از اوکراین با همتای روس خود صحبت کند.
کاخ کرمیلن به اظهارات رئیس جمهور ترکیه درباره ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و اینکه او حالا «در مقایسه با گذشته، بیشتر از مذاکره با اوکراین، استقبال می‌کند»، واکنش نشان داد.
رئیس جمهور ترکیه به اظهار نظر درباره موضوعات مختلفی از جمله بحران اوکراین و انرژی اروپا، روابط با سوئد و پرونده خرید جنگنده های اف 16 از آمریکا پرداخت.
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد همچنان امیدوار است که سران روسیه و اوکراین برای حل بحران موجود، در آنکارا با هم دیدار و گفت‌وگو کنند.
رئیس جمهور ترکیه قصد دارد زمینه دیدار و ملاقات میان روسای جمهور روسیه و اوکراین را فراهم کند.
دفتر مطبوعاتی دولت روسیه اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور با رئیس‌جمهور ترکیه درباره تحولات جنگ در اوکراین بحث و رایزنی کرده است.
برخی رسانه‌ها اعلام کردند پس از نشست سه‌جانبه «لِویو»، رئیس‌جمهور ترکیه تصمیم دارد این هفته درباره بحران اوکراین با رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو و رایزنی کند.
رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید نتایج گفت‌وگوی امروز با دبیر کل سازمان ملل و رئیس‌جمهور اوکراین برای پایان‌دادن به جنگ اوکراین را به رئیس‌جمهور روسیه اطلاع خواهد داد تا درباره آن رایزنی کنند.
رئیس جمهور ترکیه می گوید بحران فعلی میان روسیه و اوکراین تنها از طریق میز مذاکره قابل حل است.
رئیس جمهوری ترکیه می‌گوید که در دیدار با ولادیمیر پوتین در سوچی از او خواسته است که با رئیس جمهور اوکراین دیدار کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ