محققان دانشگاه روچستر در یک دستاورد تاریخی، ماده‌ای ابررسانا در دما و فشار کم برای کاربرد‌های عملی ساختند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گروهی از محققان به رهبری یک پژوهشگر ایرانی موفق به آنالیز شیمیایی تک سلول انسانی شدند. این روش به تشخیص زودهنگام سرطان و درمان سریع تر آن کمک می کند.
اینشتین در نامه‌اش به روزولت یادآور شده بود که: «ممکن است بتوان یک واکنش زنجیره‌ای هسته‌ای را در یک توده بزرگ اورانیوم راه‌اندازی کرد که توسط آن مقادیر زیادی نیرو و عناصر جدید مثل رادیوم تولید شود. این دستاورد که قطعا در آینده نزدیک به دست خواهد آمد، ممکن است منجر به ایجاد بمب‌های فوق‌العاده قدرتمندی شود.»
منابع اماراتی به مراسم اعلام توافق مشترک برای ایجاد کمیته عالی راهبردی میان امارات و ترکیه در جریان سفر اردوغان به این کشور اشاره کردند.
رئیس مرکز همکاریهای بین المللی و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دستاوردها و تاثیرات سومین اجلاس اکو وزرای ارتباطات را تشریح کرد.
یزد- مردم یزد در حالی ششمین سالگرد جهانی شدن بافت تاریخی یزد را به شادی نشسته‌اند که از این ثبت جهانی، دستاوردی عاید بافت تاریخی و ساکنان آن نشده است.
کیلیان امباپه، ستاره پاری سن ژرمن، در پیراهن تیم ملی فرانسه به دستاوردی استثنایی رسید.
مؤسسه فناوری کالیفرنیا (کلتک) تحت هدایت یک دانش‌ آموخته دانشگاه صنعتی شریف، برای اولین‌بار با موفقیت نشان داد که انتقال بی‌سیم انرژی از فضا به زمین امکانپذیر است.
حضور یک مربی ایرانی در کادرفنی تیم زنان رم و کسب نخستین قهرمانی تاریخ این باشگاه در رقابت های سری آ، اتفاق جالب توجهی محسوب می شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در ناوگان جنوب و شمال بحث الحاق را در دستورکار داریم و به زودی نیز حامل خبرهای خیلی خوبی برای مردم عزیز هستیم که یک دستاورد بی نظیر در طول تاریخ است.
اگر پرسپولیس دربی را ببرد، در آمار کلی با استقلال مساوی خواهد شد و اگر استقلال برنده باشد، در آمار رسمی با پرسپولیس برابر می‌شود.
ارتش به مناسبت دوازدهم فروردین ماه روز "جمهوری اسلامی"، با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت و تبریک این روز بزرگ به ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی، ۱۲ فروردین را یک دستاورد بزرگ تاریخی دانست.
محمد صلاح با به ثمر رساندن دو گل برای لیورپول در دیدار مقابل منچستریونایتد، نام خود را در تاریخ ثبت کرد.
روزنامه الوطن مصر، ویژه‌نامه‌ای را به دستاورد تاریخی تیم ملی مراکش اختصاص داده است.
در دیدار ایران و انگلیس، آمارها و رکوردهای بسیاری جابجا و شکسته شد که اغلب آن برای تیم کی‌روش، جنبه منفی دارد!
مدیرروابط عمومی صبا فولاد خلیج فارس خبر داد: ثبت رکورد تاریخی تولید بریکت گرم در صبا فولاد خلیج فارس در فاصله یک ماه و نیم به پایان سال مالی جدید تحقق یافت که این افزایش تولید همسو با افزایش بهره وری است.
زاکانی گفت: جنس آلزایمری که رئیس جمهور آمریکا دارد دستاوردی برای ما داشته به شکلی که پس ذهن خواسته خودشان را اعلام کرده‌اند. در شرایطی که این فرد، معلول به تمام معناست و برای سرپا بودن نیازمند عصای زیربغل است و ظرف روز‌های گذشته تیر مشقی را در تاریکی شب شلیک کرده است.
فرمانده کل سپاه گفت: دشمن در فتنه اخیر هر چه پس انداز کرده بود به میدان آورد و قدرت، ثروت، رسانه و اعتبار سیاسی خود را هم به کار گرفت تا یک جوان را فریب دهد و یک سطل زباله را آتش بزند و آن را دستاورد بزرگ خود بداند اما با شکست روبرو شد و این فتنه اخیر یک نوزاد مرده و تاریخ ننگین برای آمریکا خواهد بود.
عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: آنچه ما در زمینه بازپس گیری ثروتهای دریایی انجام دادیم، دستاورد بزرگ و تاریخی و گرانبهایی است.
سرمربی سابق استقلال نامش را در تاریخ باشگاه اتحاد کلباء امارات ثبت کرد.
«کسانی که تمام تخم مرغ‌های خود را در سبدِ سیاست‌های روسیه گذاشته بودند و فکر می‌کردند که جنگ اوکراین و نیاز غرب به نفت و گاز در فصل زمستان سبب می‌شود که اروپا و آمریکا در مواضع خود در قبال ایران تعدیل‌هایی را انجام دهند و امتیازاتی را به کشورمان بدهند و درست به همین دلیل نیز سیاست صبر را پیشه کردند، اکنون می‌بینند که اساسا این نوعِ نگاه هیچ دستاورد مثبت و قابل ذکری را برای ایران به همراه نداشته است. روسوفیل‌های داخلی باید در این زمینه پاسخگو باشند و مسوولیت خود را بپذیرند.»
رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی امشب به پایان می‌رسد که دستاورد شاگردان محمد بنا تاکنون کسب ۲ مدال در ۹ وزن بود و او و تیمش یک ناکامی بزرگ و تاریخی را رقم زده است.
بهروز عطایی،سرمربی تیم ملی والیبال ایران، اعتماد جامعه ورزش و والیبال را کسب کرده است، این مهمترین دستاورد او بعد از سالها حضور مربیان خارجی بر روی نیمکت تیم ملی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پرتاب ماهواره⁧ خیام⁩ به فضا، جدیدترین دستاورد هوافضای دانشمندان ایرانی برای اهداف صلح آمیز و برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات علمی ⁧ ایران⁩ اسلامی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ