اینشتین در نامه‌اش به روزولت یادآور شده بود که: «ممکن است بتوان یک واکنش زنجیره‌ای هسته‌ای را در یک توده بزرگ اورانیوم راه‌اندازی کرد که توسط آن مقادیر زیادی نیرو و عناصر جدید مثل رادیوم تولید شود. این دستاورد که قطعا در آینده نزدیک به دست خواهد آمد، ممکن است منجر به ایجاد بمب‌های فوق‌العاده قدرتمندی شود.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اسپانیا با شکست هلند برای اولین بار به جمع 4 تیم پایانی جام جهانی راه یافت.
پشت پرده ریزش بازار سرمایه در نیمه اردیبهشت‌ماه رانت اطلاعاتی برخی سهامداران بود که ادامه آن ریزش در نهایت دامن سایر سهام‌داران را نیز گرفت و شناسایی و برخورد با سهام‌داران متخلف به یکی از وعده‌های سازمان بورس تبدیل شد و تحقق این وعده همچنان مطالبه سهام‌داران است.
تیم ملی والیبال ژاپن با پیروزی بر اسلوونی تاریخ سازی کرد.
کریم سنجابی؛ نامه تاریخی به شاه یک سال قبل از سقوط
مدیر یکی از هتل‌های زنجیره‌ای که به دلیل مسئله حجاب برای بار سوم تعطیل شده است در نوشته‌ای کنایه‌آمیز بابت این برخورد از مسئولان تشکر کرد. او دربخشی از نامه اعتراضی خود نوشت: خواستیم از این فرصت استفاده کنیم و از تلاش شبانه‌روزی شما برای پیشرفت صنعت گردشگری کشور و همچنین توجه به تلاش بخش خصوصی جهت احیای بافت تاریخی، تشکر کنیم.
در یکی از عکس‌هایی که از دیدار شیخ زاید بن سلطان با فضانوردان ماموریت آپولو ۱۷ موجود است، وجود یک کتاب با نامی خاص بر روی میز جلب توجه می‌کند.
تیم فوتسال پالما در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر بنفیکا به یک پیروزی شیرین رسید و در شب درخشش بازیکن ایرانی اش فینالیست شد.
علیرضا بیگی: آقای دکتر نیکزاد در تاریخ ۱۴.۲.۲.۶ طی تماسی تلفنی، به بنده اظهار نمودند که شما اطلاع داشتید که این موضوع را پیگیری نمودیم و متوقف کردیم، چرا مجددا آن را مطرح نمودید؟! لازم به ذکر است ایشان عنوان نمودند که آقای غفاری (معاون اجرایی مجلس) بخاطر همین زد و بند با آقای حسینیان (رابط پارلمانی بهمن خودرو) عزل شده و از من خواستند که در خصوص مطالب اظهار شده پیرامون مسئولیت هیئت رئیسه، تکذیبیه صادر کنم که مورد قبول بنده قرار نگرفت.
باشگاه در تاریخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ درخواست رسمی خود برای بازی با پرسپولیس در ورزشگاه انقلاب کرج را به سازمان لیگ ارائه کرده است.
با گل هایی که مس رفسنجان در دیدار برابر سپاهان دریافت کرد، رکورد خاص بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر در اختیار استقلال مجیدی باقی ماند.
کریم بنزما در نیمه اول دیدار مقابل وایادولید در چارچوب هفته بیست و هفتم لالیگا، هت‌تریک کرد.
معاون میراث فرهنگی در پاسخ به نامه پیگیری معاون شهرسازی درباره بافت تاریخی شیراز از ملاحظات این وزارتخانه خبر داد و نوشت: لازم است کلیه بناهای ثبت ملی و واجد ارزش تملک و احیا شوند.
قلعه بیرجند که با نام‌ قلعه پایین شهر نیز شناخته می‌شود، بزرگترین بنای تاریخی بیرجند است که بر فراز بلندترین تپه باختری شهر بیرجند جای گرفته است.
فدراسیون فوتبال نسبت به استفاده از عنوانی مجعول برای رقابت های کشورهای عرب به فیفا اعتراض خواهد کرد.
تیم ملی آرژانتین در میان استقبال باورنکردنی هوادارانش در ساعت سه بامداد وارد پایتخت این کشور شد.
دو ستاره تیم ملی فوتبال مراکش با حضور در بازی رده بندی رقابت های جام جهانی به رکورد دروازه بان تاریخی تیم ملی عربستان رسیدند.
با شکست کرواسی در نیمه نهایی، تکرار فینال دوره قبل جام جهانی در این دوره منتفی شد.
در دیدار ایران و انگلیس، آمارها و رکوردهای بسیاری جابجا و شکسته شد که اغلب آن برای تیم کی‌روش، جنبه منفی دارد!
ملاقات بهمن فرمان آرا با ضرغامی،تدوین طرح جامع آموزش میراث‌فرهنگی، تسهیل تردد زمینی ایران و عراق، نامه برای حذف مجریان خانه مسافر از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری درهفته گذشته بود.
در این رقابت ملایی با زمان ۷:۴۰.۹۱ دقیقه در جایگاه نخست قرار گرفت و به نیمه نهایی A و B صعود کرد. در این رقابت نماینده تونس و انگلیس دوم و سوم شدند.
ما و همه مدیران نهاد وکالت قائل بر این هستیم که در یک مقطع زمانی تاریخی هستیم که استقلال این نهاد را با چالشهای جدی مواجه کرده است و حفظ استقلال این نهاد به عنوان یک خط قرمز مورد توجه همه مدیران این نهاد است ما و همه مدیران بنا داریم از تمام ظرفیت و توانمان استفاده کنیم لذا تعهد خود را از نوع تعهد به وسیله نمی دانیم و به نتیجه هم توجه می کنیم.
دکتر مصطفی لو مشاور وزیر و نایب رئیس هیت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری: قطعاً شور و اشتیاقی که در فولاداکسین خوزستان هست را طی گزارشی به وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه خواهیم داد.
رئیس نهم و دهم نوشت: مقاومت ملی اوکراین و استقبال جهانی ملت ها از آن، به زعم بسیاری از دلسوزان، اندیشمندان و مصلحان، فرصتی تاریخی برای ظهور اراده عمومی جهانی در جهت غلبه بر قدرت های فاسد و شیطانی و آزادی از قید استعمار و سلطه سیاست های ضد بشری سرمایه داری را فراهم ساخته است.
ما و همه مدیران نهاد وکالت قائل بر این هستیم که در یک مقطع زمانی تاریخی هستیم که استقلال این نهاد را با چالشهای جدی مواجه کرده است و حفظ استقلال این نهاد به عنوان یک خط قرمز مورد توجه همه مدیران این نهاد است ما و همه مدیران بنا داریم از تمام ظرفیت و توانمان استفاده کنیم لذا تعهد خود را از نوع تعهد به وسیله نمی دانیم و به نتیجه هم توجه می کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ