تحلیلگر معروف الجزایری ، بازگشت روابط عربستان و ایران را گامی برشمرد که به زودی راه را برای مرحله جدیدی از واقعیت سیاسی در منطقه هموار می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با انعقاد قراردادی که میان یک شرکت دانش بنیان و شهرداری شهر کاپان در ارمنستان، قرار است از کیسه زباله‌های پلی اتیلنی زیست تخریب‌پذیر و آنتی باکتریال این شرکت در شهر کاپان استفاده شود.
دشت آزادگان - رئیس دادگستری دشت آزادگان از صلح و سازش در یک فقره پرونده و آشتی میان ۲ طایفه در این شهرستان پس از حدود ۶۰ سال خبر داد.
رئیس مرکز روسی  آشتی در سوریه گفت که رزمایش مشترکی میان نیروی هوای و نیروی دفاع هوایی روسیه و سوریه از امروز چهارشنبه ۱۴ تیر به مدت ۶ روز در خاک سوریه انجام می‌شود.
خوان لاپورتا از ایجاد رابطه دوستانه دوباره میان باشگاه بارسلونا و لالیگا خبر داد.
مدیر فرودگاه بین المللی صنعاء از آغاز پروازهای هوایی میان این فرودگاه و عربستان سعودی از شنبه آتی برای انتقال حجاج یمنی خبر داد.
علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی وزیر امور خارجه درسخنانی در مراسم بازگشایی سفارتخانه ایران در ریاض گفت: «امروز، روزی مهم در تاریخ روابط ایران و عربستان است. از حضور در کشور دوست و برادرمان عربستان بسیار خشنود هستیم. با برافراشته شدن پرچم ایران در عربستان و پرچم عربستان در ایران، همکاری دوجانبه میان دو کشور به اوج خود خواهد رسید. در مرحله آتی شاهد صفحه جدیدی از روابط دوجانبه و منطقه‌ای و همکاری‌های گسترده خواهیم بود.»
کاخ‌سفید امروز از وضع تحریم‌های جدیدی علیه شرکت‌کنندگان در همکاری‌های نظامی- فنی میان روسیه و ایران در روزهای آتی خبر داد.
ایران با داشتن سوابق درخشان در مبارزه با استعمار و حمایت از جنبش‌های سیاه‌پوستان دارای سرمایه معنوی در میان مردم قاره آفریقاست، اما متأسفانه از دیپلماسی پایدار در این قاره غفلت کرده است.
قاسم محبعلی در خصوص اطمینان با پایدار بودن بهبود روابط میان تهران و ریاض، با توجه به فراز و نشیب‌های رابطه دو کشور در ۴۰ سال گذشته می‌گوید: شرایط منطقه خاورمیانه سیال است و قابل پیش‌بینی نیست. طرفین با توجه به ضرورت‌های تاکتیکی با هم رابطه برقرار می‌کردند. این بار تفاوتی با گذشته دارد. حضور چین به عنوان یک میانجی یا یک کشور ثالث باعث می‌شود مساله روابط ایران و عربستان مدیریت بشود.
در پی توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط میان دو کشور، منابع خبری اعلام کردند که عربستان قصد دارد از ایران دعوت کند تا به عنوان مهمان در نشست آتی سران عرب حضور داشته باشد.
امیر کویت به مقامات ایران و عربستان به سبب امضای توافق آشتی میان دو کشور تبریک گفت.
دارنده ۲ مدال طلای جهان در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان برای نماینده ایران در این مسابقات به میدان خواهد رفت.
دو موضوع اساسی موجبات تنش میان ایران و اتحادیه اروپا را فراهم آورده است. نخست اعتراضات داخلی ایران و دوم همکاری‌های تسلیحاتی میان ایران و روسیه. از سوی دیگر عامل سومی نیز در این میان وجود دارد که زمینه را برای تشدید تنش فراهم کرده است و آن به نتیجه نرسیدن احیای توافق برجام است.
در میانه نبرد آرسنال و چلسی برای جذب مودریک، ستاره جوان شاختار، مدیر برنامه‌های مودریک پیامی آشتی‌جویانه برای باشگاه اوکراینی ارسال کرد تا شاید از مخالفت به جدایی او دست بردارند.
تا داور سوت پایان را به صدا درآورد، بچه‌های بازیکنان تیم فوتبال کرواسی به میانه میدان دویدند.
«چشم انداز آتی اقتصاد ایران، همراه با رشدِ بسیار کُند و آرام خواهد بود. همین مساله موجب می‌شود تا مردم، تاثیرات این رشد را حس نکنند. ما باید رشد اقتصادی را با سرعت بیشتری تجربه کنیم. در این رابطه، بهره‌گیری ایران از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه اوراسیا بسیار مهم است. اعمال قاعده تعرفه صفر وارداتی و صادراتی در رابطه با این منطقه، بایستی مورد توجه باشد. این مساله خود جدای از برخی مزایای اقتصادی برای ایران، میزان قابل توجهی از بوروکراسی داخلی زائد و پیچیده کشورمان را نیز از دور خارج می‌کند.»
«چشم انداز آتی اقتصاد ایران، همراه با رشدِ بسیار کُند و آرام خواهد بود. همین مساله موجب می‌شود تا مردم، تاثیرات این رشد را حس نکنند. ما باید رشد اقتصادی را با سرعت بیشتری تجربه کنیم. در این رابطه، بهره‌گیری ایران از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه اوراسیا بسیار مهم است. اعمال قاعده تعرفه صفر وارداتی و صادراتی در رابطه با این منطقه، بایستی مورد توجه باشد. این مساله خود جدای از برخی مزایای اقتصادی برای ایران، میزان قابل توجهی از بوروکراسی داخلی زائد و پیچیده کشورمان را نیز از دور خارج می‌کند.»
بیش از ۶۹ هزار قرارداد به ارزش نزدیک ۳۴۷ میلیارد تومان در بازار قراردادهای آتی در هفته چهارم آبان میان معامله گران دست به دست شد که حجم معاملات نسبت به هفته قبل از آن، رشد ۲۰.۴ درصدی داشت.
در بازار قراردادهای آتی در هفته پایانی مهر نزدیک ۸۱ هزار قرارداد به ارزش ۳۷۳ میلیارد تومان میان معامله گران دست به دست شد که نسبت به هفته قبل از آن، رشد ۶.۷ درصدی در حجم قرارداد را مشاهده کرد. سهم زعفران از حجم قراردادهای آتی، نزدیک ۷۱ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۲۸۴ میلیارد تومان بود.
در بازار قراردادهای آتی در هفته سوم مهر نزدیک ۷۶ هزار قرارداد به ارزش ۳۷۵ میلیارد تومان میان معامله گران دست به دست شد.
آزاد ارمکی گفت : کسانی که می گویند «دهه هشتادی ها»، می خواهند یک گمراهی ایجاد کنند و بگویند جمعیتی وجود دارد که با ما تفاوت دارند، ما آنها را آموزش نداده ایم و باید تربیتشان کنیم. اتفاقا جوانان تنها دهه هشتادی ها نیستند؛ جمعیت جوان بیش از این است. یعنی شما آدم های ۳۰ تا حتی ۵۰ ساله هم در میان آنها هستند و برخی خانوادگی آمده اند و این خطرناک است که ما بگوییم زنانی مدعی بی حجابی و زنانی که آموزش فرهنگی ندیده اند و جامعه پذیری سیاسی پیدا نکرده اند.
خبرنگار الجزیره اعلام کرد، همه در راه صلح و آشتی با ایران هستند. اسرائیل از صلح و آشتی میان کشورهای عربی و ایران مسلمان وحشت زده می‌شود، زیرا بر قدرت مردم عرب و اسلام و مسلمانان می‌افزاید.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پیامی دوستانه خطاب به مصر و مردم این کشور، خواستار رفع اختلافات میان آنکارا و قاهره شد.
رامهرمز- دادستان عمومی و انقلاب رامهرمز گفت: در پی درگیری میان دو خانواده در شهر رودزرد رامهرمز، تاکنون ۱۲ نفر بازداشت شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ