ایران با داشتن سوابق درخشان در مبارزه با استعمار و حمایت از جنبش‌های سیاه‌پوستان دارای سرمایه معنوی در میان مردم قاره آفریقاست، اما متأسفانه از دیپلماسی پایدار در این قاره غفلت کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مبارزه استقلال‌طلبانه بسیاری از کشورهای آفریقایی نتیجه‌بخش بوده و منجر به خروج عوامل سلطه شده، اما روند استعمارزدایی روندی بی‌دردسر نخواهد بود.
جنبش‌های ضداستعماری در آفریقا واکنشی به امپریالیسم اروپایی در این قاره در اواخر قرن نوزدهم وبخش زیادی از قرن بیستم بود.
کشورهای آفریقا از ثمره سالها استعمار غرب به ستوه آمده و می‌خواهند سرنوشت خویش را به دست بگیرند.
المیادین در گزارشی انگیزه‌ها و پیامدهای اقتصادی، سیاسی و نظامی وقوع کودتاهای پیاپی در کشورهای غرب و مرکز آفریقا، به ویژه آخرین مورد آن یعنی کودتا در نیجر را مورد بررسی قرار داد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: توسعه تجارت و گسترش روابط اقتصادی با قاره آفریقا آینده ایران است که می‌تواند افزایش مبادلات پایدار را برای کشور داشته باشد.
اتحادیه آفریقا از ارتش نیجر خواست تا رئیس‌‍جمهور و دیگر بازداشت شدگان فورا آزاد شده و قدرت اجرایی قانون اساسی حداکثر ظرف ۱۵ روز از تاریخ تصویب این بیانیه احیا شود.
بعد از ارتقا روابط ایران و عربستان و چند کشور مهم غرب آسیا اکنون دامنه گسترش روابط به لیبی رسیده است، کشوری که یکی از حلقه‌های ضروری برای ارتباط گیری با آفریقاست.
اتحادیه آفریقا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلاش برای انجام کودتا در نیجر را محکوم کردند.
رئیس جمهور روسیه بر نقش آفریقا به عنوان یکی از قطب‌های جهان چندقطبی تاکید کرد.
سیدابراهیم در تشریح نتایج و دستاورد‌های این سفر گفت: ارتباط ما با قاره آفریقا، مثل ارتباط با کشور‌های قاره آسیا و دیگر نقاط جهان اهمیت دارد و نباید ارتباط با این قاره که سرزمین فرصت‌هاست، مورد غفلت واقع شود.
رئیس جمهور کشورمان با تشریح دستاوردهای سفر خود به چند کشور آفریقایی، گفت: آفریقا سرزمین فرصت‌هاست، نباید مورد غفلت قرار گیرد.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه وجود جمعیت جوان، مردمان خوب و خونگرم، قاره آفریقا را به سرزمین فرصت‌های رو به پیشرفت تبدیل کرده است،گفت: آفریقا برای حفظ استقلال سیاسی تعصب دارد.
پنجه شیطان، گیاهی در آفریقای جنوبی است که در اروپا چند صد سال رواج داشته است. این گیاه به عنوان یک ضد التهاب آرتریت، التهاب تاندون، و درد عضلانی مورد استفاده قرار گرفته است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با سفیر ساحل‌عاج در تهران با بیان اینکه قاره آفریقا در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، بر نقش مجالس دو کشور در تقویت مناسبات تاکید کرد.
اتحادیه آفریقا بر مخالفت با هر گونه مداخله خارجی در سودان تأکید کرد.
سران کشورهای آفریقایی اعلام کردند که این کشورها هنوز از زیربار تبعات استعمار غرب در این قاره رها نشده اند.
کمیته ملی المپیک آفریقا به حمایت از ورزشکاران روس و بلاروس پرداخت.
رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ترک تهران برای عزیمت به الجزایر جهت شرکت در نشست مجالس سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: آفریقا در شرایط فعلی از فرصت های مهم اقتصادی فرهنگی امروز جهان اسلام است.
رقابت‌ها و منازعات اروپایی‌ها بر سر تصاحب منابع آفریقا یکی از عوامل پیدایش دنیای مدرن بود؛ زیرا وفاداری‌ و تعلق‌خاطرِ ملی را تقویت کرد. جنگ‌های دریایی شدیدی بین پرتغال و اسپانیا بر سر دستیابی به طلای آفریقای غربی درگرفت.
پرتغال با ستارگانش به دنبال سنت شکنی و کسب پیروزی در بازی اول جام جهانیُ در رقابت برابر غنا است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که آفریقا از جنگ در اوکراین رنج زیادی می‌کشد، زیرا روسیه جلوی (صادرات) غذا را می‌گیرد و زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشاورزی را از بین می‌برد.
رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در مورد دومین برنامه ۱۰ ساله این اتحادیه گفت که اقداماتی در زمینه‌ های کشاورزی، انرژی پاک و فنی انجام خواهد شد.
فدراسیون فوتبال سنگال از قطعی شدن دیدار دوستانه این تیم با تیم ملی ایران خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ