یک رسانه افغانستانی امروز اعلام کرد که سفارت این کشور در ترکیه در اختیار گروه طالبان قرار گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرپرست سفارت ایران در کابل گفت: موافقت‌هایی که اکنون صورت گرفته که ما بتوانیم و متخصصان ما بروند منطقه را ببینند و زمینه‌ساز شود برای این‌که ان‌شاءالله این آب رها شود، خواهشم این است که امروز سیستان دچار مشکل است.
مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید با تصحیح خطای محاسباتی گذشته خود که در تعامل با طالبان داشتند، با توطئه جدید این گروه هوشیارانه برخورد کنند. طالبان می‌خواهند مسئولان ایرانی در زمین آن‌ها بازی کنند تا توطئه درگیر شدن در مرز‌های شرقی محقق شود.
وزارت خارجه قزاقستان تحویل سفارت افغانستان در این کشور به طالبان را تأیید کرد.
رسانه‌ها از بازگشت کاردار سفارت پاکستان در افغانستان به شهر کابل به درخواست طالبان خبر می‌دهند.
یک منبع آگاه از سفارت افغانستان در تهران به خبرگزاری آوا گفته بود که بحث تعیین سرپرست جدید این سفارت، موضوعی است که در کابل مطرح شده و نامه‌ای در این زمینه به سفارت افغانستان در تهران ارسال شده که مورد پذیرش دیپلمات‌ها و کارمندان این سفارت قرار نگرفته است.
دیپلمات های افغانستان سفارت را تخلیه و ترک کردند و عکس احمد شاه مسعود را هم با خود بردند.
سخنگوی وزارت امورخارجه دولت طالبان در صفحه توییتر خود نوشت: فعالیت‌های سفارت افغانستان در تهران پس از اعزام کاردار و دیپلمات‌های جدید به آن سفارت با روحیه و تعهد قاطع در امر خدمت‌رسانی به اتباع شریف دو کشور ادامه خواهد یافت.
در این اطلاعیه تاکید شده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، هیچ سند یا تجهیزات یا هر شی دیگری که متعلق به سفارت افغانستان در تهران بوده را تحویل نگرفته است.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تحویل دادن سفارت به یک گروه نامشروع و تروریستی علاوه بر مخاطرات امنیتی زیادی که دارد، به عنوان لکه سیاهی در پرونده روابط ایران و افغانستان ثبت خواهد شد و سابقه درخشان تعامل مثبت جمهوری اسلامی ایران با مردم افغانستان را زیر سؤال خواهد برد.
وزارت امورخارجه با رد برخی ادعاهای مطرح شده درباره تحویل و تحولات داخلی سفارت افغانستان در تهران، آنرا امری داخلی (مربوط به افغانستان) دانست و تاکید کرد که به هیچ عنوان به موضوع مزبور ورود نکرده است.
روابط عمومی وزارت امورخارجه در اطلاعیه‌ای با رد برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص تحویل و تحولات داخلی سفارت افغانستان تاکید کرد: موضوع تحویل و تحول سفارت افغانستان در تهران، امری داخلی است.
بر اساس اعلام مقامات اداره گذرنامه در افغانستان روند توزیع گذرنامه به‌دلیل مشکلات فنی مسدود شده است.
«مطیع الحق خالص» رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان، مبلغ ۴.۵ میلیون افغانی (۵۰ هزار دلار) را به مردم ترکیه که در زلزله ویرانگر دوشنبه گذشته آسیب دیده بودند، در سفارت ترکیه در کابل اهدا کرد.
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان امروز از عدم تصمیم مسکو برای بستن سفارت خود در کابل خبر داد.
شماری از شهروندان قندهار افغانستان در یک تجمع اعتراضی، هتک حرمت قرآن کریم توسط سیاستمدار سوئدی را به شدت محکوم کردند و پرچم این کشور را آتش زدند. راسموس پالودان، شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی - دانمارکی روز شنبه یکم بهمن ماه در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد سوزاند. او برای این کار خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود.
رایزن سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، با توجه به پایان مأموریت «بهادر امینیان» به عنوان سفیر پیشین در افغانستان، «حسن کاظمی قمی» به عنوان سفیر جدید ایران در افغانستان معرفی شده است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای به حمله تروریستی به سفارت پاکستان در افغانستان واکنش نشان داد.
سفارت آلمان در افغانستان امروز از توقف ارائه خدمات به شهروندان افغان در کابل خبر داد.
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان امروز در مصاحبه ای اعلام کرد که مسکو قصد ندارد سفارتش در کابل را پس از حمله تروریستی اخیر تخلیه کند.
معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت: پروازهای شرکت هواپیمایی کیش‌ایر در هفته دو بار و به مقصد شهرهای کابل و قندهار انجام خواهد شد.
سفارت روسیه در واشنگتن به مناسبت سالگرد خروج نیروهای آمریکا از افغانستان با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد واشنگتن باید به شکست در جنگ افغانستان اعتراف کند.
طبق برآورد‌های انجام گرفته در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مهاجر افغان در پاکستان ساکن هستند که نام حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آن‌ها در این کشور ثبت شده است. دیگر مهاجران افغان نیز به‌طور غیرقانونی در پاکستان زندگی می‌کنند.
وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز با معاون کنسولی وزارت خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفتگو کرد.
سفیر چین در افغانستان نوشت: در امور داخلی افغانستان مداخله نمی‌کنم و به دنبال نفوذ یا منافع شخصی در افغانستان نیستم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ