در شرایطی که ایران با سه گل از افغانستان پیش بود، دروازه پیام نیازمند به طور جدی تهدید شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مهاجم جوان استقلال که در فصل نقل و انتقالات اخیر به این تیم پیوست سر از نساجی در آورد.
سرخیو آریباس، بازیکن فصل گذشته رئال مادرید، در بازی امشب دروازه شاگردان کارلو آنچلوتی را به نفع آلمریا باز کرد.
محمد جواد محمدی همواره عملکرد درخشانی مقابل پرسپولیس داشته است.
در شب تلخ شکست خانگی برابر صنعت نفت، گلزنی مهاجم فولاد جایی برای خوشحالی های آنچنانی و پشتک های نمایشی نداشت.
یحیی گل‌محمدی یک چالش بزرگ پیش روی خود دارد و آن هم خط زدن یک بازیکن از لیست تیمش است.
مهدی مومنی، وینگر فصل گذشته ملوان، به تیم دسته دویی کویر مقوا پیوست.
آموزش خطرات مین به ۱۱۵ هزار و ۶۹۲ مهاجر افغانستانی از سوی هلال احمر ارائه شد.
«سیدمحمدتقی حسینی» هنرمند مهاجر افغانستانی به چندین هنر آراسته است، اما بدون مدرک اقامتی، فرصت استفاده از هیچکدام‌شان را ندارد؛ گویی دست‌هایش را بسته باشند...
وزارت مهاجرین و عودت کنندگان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که ۳ هزار و ۱۸۶ نفر مهاجر افغان مقیم ایران به کشور بازگشتند.
ترکیه اعلام کرد که ۳۶۵ مهاجر افغانستانی را از شهر «آغری» این کشور توسط شرکت هواپیمای آریانا اخراج کرده‌ است.
هلال احمر اعلام کرد؛ ۳۷۷ هزار و ۱۰۵ نفر مهاجر افغانستانی، سال گذشته هنگام خروج از ایران، در گذرگاه مرزی دوغارون، آموزش‌های لازم در زمینه خطرات مین فراگرفتند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حدود پنج میلیون آواره مهاجر و پناهنده افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی بشردوستانه توجه چندانی در ارسال کمک و حمایت از این جمعیت بزرگ ندارند و تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیز باعث شده که وضعیت آوارگان و پناهجویان تحت تاثیر قرار بگیرد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران در بیش از چهار دهه گذشته میزبان میلیون‌ها آواره، مهاجر و پناهنده افغانستانی بوده است.
وزارت مهاجرین طالبان گفته که «۷۶۱ تن» بازگشت کنندگان برای دریافت کمک به دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت (ای‌او‌ام) معرفی شده‌اند.
از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۱۹ هزار و ۸۱۷ مهاجر غیرقانونی از ترکیه اخراج شده که ۶۶ هزار نفر از آنان افغانستانی و ۱۲ هزار و ۳۸۵ تن دیگر پاکستانی بوده‌اند.
سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز از پایان حمله به هتلی در کابل با کشته شدن ۳ مهاجم آن خبر داد.
یک منبع وابسته به حزب اسلامی افغانستان در خصوص انفجار گفت حکمتیار از این انفجار جان به در برده است و دو مهاجم انتحاری قبل از آنکه بتوانند وارد دفتر مرکزی حزب اسلامی افغانستان شوند، کشته شدند.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص کرد مالباخته که اهل کشور افغانستان است، هنگامی که در خانه نبوده، اموال باارزش او از جمله طلا، ارز فرانک سوئیس، یورو و دلار توسط فرد یا افراد ناشناس به سرقت رفته است.
کودکان مهاجر افغان در ابعاد مختلف برای دستیابی به حقوق ابتدایی خود در ایران دچار مشکل هستند؛ برای تحصیل با موانع و مشکلات فراوانی دست‌به‌گریبان‌اند و بعضا شاهدیم بسیاری از سال‌ها مانند امسال، تعداد زیادی از کودکان افغانستانی موفق به ثبت‌نام در مدارس نمی‌شوند؛ اکثریت آنان به دلیل فقر خانواده، در دسترسی به نیاز‌های اولیه خود دچار کمبود‌هایی هستند و به دلیل همین مسئله، ناگزیر می‌شوند از سنین کودکی به کارکردن روی بیاورند؛ بسیاری از آن‌ها به دلیل عدم برخورداری از بیمه‌های درمانی و هزینه بالای خدمات پزشکی، با محرومیت‌هایی در بهره‌مندی از خدمات بهداشتی مواجه‌اند.
۱۰ سال قبل مقام معظم رهبری، دستور دادند که تمامی کودکان کشور، حتی کودکان مهاجران غیرقانونی باید از حق تحصیل برخوردار باشند. اما متاسفانه تاکنون این دستور اجرایی نشده و وعده‌های مسوولان فقط در حد شعار باقی مانده است. برای همین کودکان مهاجر و به خصوص آن‌هایی که مدارک اقامتی ندارند مجبور می‌شوند به مجموعه ما یا چند مدرسه مشابهی که در تهران وجود دارد مراجعه کنند و با پرداخت شهریه، به تحصیل‌شان ادامه دهند.
در آستانه بیست‌ویکمین سالگرد ترور احمدشاه مسعود، ویدیوی جدیدی از رفتار توهین‌آمیز اعضای طالبان در مرقد مسعود در فضای مجازی منتشر شده است. در ویدیوی منتشر شده، چند تن از اعضای طالبان روی مرقد مسعود قدم می‌زنند و یکی از اعضای این گروه با تمسخر می‌گوید «او قهرمان زیر کمپل» است. با سلطه طالبان بر پنجشیر در سپتامبر ۲۰۲۱، اعضای این گروه شیشه مرقد مسعود را شکستند و عکس‌های او را پاره کردند. احمدشاه مسعود که دولت افغانستان به او لقب قهرمان ملی داده است، در ۹ سپتامبر ۲۰۰۱ در حمله دو مهاجم انتحاری عضو القاعده در تخار کشته شد.
علی‌رغم فرمان رهبری در رابطه با تحصیل تمام کودکان افغانستانی، هنوز مشکلات بسیاری در این زمینه وجود دارد. با نادر موسوی درباره چند و چون تحصیل کودکان مهاجر و پیشینه مدارس خودگران حرف زدیم.
طبق برآورد‌های انجام گرفته در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مهاجر افغان در پاکستان ساکن هستند که نام حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آن‌ها در این کشور ثبت شده است. دیگر مهاجران افغان نیز به‌طور غیرقانونی در پاکستان زندگی می‌کنند.
۱۳۶ مهاجر غیرقانونی تبعه افغانستان از فرودگاه‌ ایغدیر ترکیه به کشورشان بازگردانده شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ