بارش بی سابقه باران و برف در هفته های اخیر نیمی از کالیفرنیا را از خشکسالی مداوم رها و ذخیره برف کوهستانی را تقویت کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران و برف طی امروز (شنبه) در برخی استان‌ها خبر داد و اعلام کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه بیشتر مناطق کشور با وزش باد شدید همراه است.
شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای جمعه و شنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۲) هشدار داد.
شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای جمعه و شنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۲) هشدار داد.
از اواخر وقت امروز تا پایان هفته به‌ویژه روز‌های سه‌شنبه پنجشنبه و جمعه (۱۶ و ۱۸ و ۱۹ اسفند) با ورود و فعالیت سامانه بارشی روی استان افزایش ابرناکی، بارش باران، گاهی رگبار با احتمال رعد و برق، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش شدید برف، باران و کولاک، پدیده مه و در نقاط مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.
رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که بر اثر وقوع طوفان و بارش سنگین برف در روزهای اخیر در مناطق شمال‌شرقی این کشور شماری جان باختند و برق هزاران نفر نیز قطع شده است.
طبق اعلام مرکز پیش بینی هوا؛ بارش پراکنده برف و باران در برخی از نقاط کشور طی روزهای آینده پیش بینی شده است.
وزیر کشور ضمن اشاره به بارش سنگین برف در روزهای اخیر، اظهار کرد: بالگردهای هوانیروز ارتش و هلال احمر مشغول خدمات‌رسانی در مناطق صعب‌العبور چهارمحال و بختیاری هستند.
جانشین پلیس راه راهور فراجا گفت:با توجه به بارش برف در روزهای اخیر و همچنین استمرار بارش‌ها در اغلب استان‌های کشور، توصیه ما این است که هموطنان حتی الامکان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.
سمنان- استاندار سمنان ضمن اشاره به برودت و بارش برف در استان، گفت: در روزهای سرد و برفی اصراری بر تعطیلی مدارس نداریم بلکه آموزش باید از طریق مجازی پیگیری شود.
در روز‌های برفی و بارانی رعایت ایمنی از جمله کم کردن سرعت، خودداری از ترمز کردن ناگهانی و جلوگیری از بخار کردن شیشه‌ها با روشن کردن سیستم تهویه خودرو از مهم‌ترین نکات رانندگی محسوب می‌شود، اگر این نکات رعایت شود آمار تصادفات روز‌های دارای بارش کاهش میابد.
مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با پرداختن به مشکلات ایجاد شده برای شهروندان در پی بارش برف روز گذشته در پایتخت، گفت: از مردم به دلیل مشکلات پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم.
عمده بارش‌ها در سطح استان برای امروز و روز یکشنبه (۲۳ بهمن‌ماه) است و در بخش‌های شمالی به ویژه ارتفاعات استان طی روزهای جمعه و شنبه نیز بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.
سازمان هواشناسی برای شنبه تا دوشنبه هفته آینده، هشدار سطح زرد بارش برف و باران صادر کرده است.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: وضعیت جوی این استان آسمان نیمه‌ابری تا ابری و بارش برف، باران و تگرگ همچنین کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی وضعیت جوی هوا طی روز جاری و در روزهای آینده را اعلام کرد.
طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (۱۳ و ۱۴ بهمن‌ماه) در بعضی ساعات بارش پراکنده برف و باران به‌ویژه در ارتفاعات افزایش ابرناکی و بارش برف همراه با وزش باد دور از انتظار نخواهد بود.
در صورت عدم مهار منابع و کانون‌های آلاینده هوا در روز‌های دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به‌ویژه در ساعات شب باتوجه به رطوبت بالا و هوای سرد افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد شهری پرجمعیت و صنعتی دور از انتظار نیست.
در روز‌های سرد زمستانی بهمن سال ۱۳۵۰، بارش برف شروع شد و تا حدود ۲‌هفته در سراسر مناطق شمالی و مرکزی و غربی ایران ادامه داشت و تهران نیز از این اتفاق مستثنی نبود.
مدارس در برخی از روزها به دلیل بارش برف و برودت هوا تعطیلی می شود و روز دیگر همین سرمای هوا، آلودگی وا را به ارمغان می‌آورد.
رئیس شورای شهر تهران گفت: قفل شدن شهر در روزهای اخیر به دلیل برف و یخبندان بود و زمانی که برف می بارد روند شن پاشی کُند و مشکلات ایجاد می‌شود.
جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به آغاز بارش برف در مناظق شمالی تهران گفت: توصیه می‌شود شهروندان عزیز با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا از حوادث جلوگیری به‌عمل آید.
طی روز‌های اخیر بارش نعمت الهی برف در بسیاری از استان‌های کشور موجب برودت هوا و افت شدید دما در این استان‌ها شده است؛ بر این اساس با تصمیم گیری ستاد مدیریت بحران استان و استانداری‌ها، در اغلب استان‌ها مدارس، ادارات و بانک‌ها در روز شنبه ۲۴ دی ماه تعطیل و یا دورکار شدند.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان ادامه فعالیت سامانه بارشی، بارش باران توأم با برف و وزش باد و همچنین کاهش دما بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بارش شدید برف و باران در ۹ استان طی روزهای پیش بینی می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ