بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان ادامه فعالیت سامانه بارشی، بارش باران توأم با برف و وزش باد و همچنین کاهش دما بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هواشناسی استان تهران اعلام کرد که وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نیمه جنوبی و تندباد لحظه‌ای و کاهش نسبی دما روز‌های آتی در این استان پیش‌بینی می‌شود.
فردا کاهش نسبی دما و روز‌های شنبه و یکشنبه افزایش دما رخ خواهد داد.
بنابر اعلام سازمان هواشناسی، در روزهای پیش رو، وزش باد و رگبار و بارش پراکنده در برخی از مناطق کشور شاهد خواهیم بود.
به گزارش کارشناس سازمان هواشناسی؛ برای استان‌های شمال غرب کشور هشدار سیلاب صادر شده است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی استان‌های کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد و گفت: رگبار پراکنده گاهی رعد و برق در برخی از استانها پیش بینی می شود.
به گزارش سازمان هواشناسی؛ در روز های آینده در برخی از مناطق شمال، شمال غرب و مرکزی کشور انتظار بارش باران‌های بهاری را خواهیم داشت.
از امروز تا سه‌شنبه هفته آینده به تناوب برای برخی نقاط از شمال‌غرب، سواحل شمال، شمال‌شرق، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه‌ابری، در ساعات بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد و در روز‌های یکشنبه و دوشنبه (۱۰ و ۱۱ اردیبهشت) در پاره‌ای نقاط رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
از امروز تا روز یکشنبه (۸ تا ۱۰ اردیبهشت) روند افزایش تدریجی دما و در روز‌های دوشنبه تا سه‌شنبه (۱۱ تا ۱۲ اردیبهشت) کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.
ستاد هواشناسی کشاورزی سازمان هواشناسی کشور از نفوذ توده هوای نسبتا سرد در روزهای آتی خبر داد.
رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تاکید بر اینکه امروز (۲ فروردین ماه) در نیمه غربی کشور، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز و روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۲ و ۳ فروردین ماه) در نواحی شرق و شمال شرق کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: از امروز تا پنجشنبه (۲ تا ۳ فروردین ماه) در نیمه شرقی، مرکز، جنوب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه (۶ فروردین ماه) در جنوب غرب افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.
سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در نخستین روزهای بهار در پایتخت خبر داد.
آسمان تهران امروز قسمتی ابری گاهی با بارش پراکنده همراه با وزش باد و کاهش تدریجی ابر و فردا دوشنبه قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی با بارش پراکنده همراه با وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید همراه است. اما دمای هوا در روز جاری در حداکثر و حداقل حالت خود بین ۲۱ تا ۱۱ درجه سانتی گراد، فردا بین ۲۰ تا ۱۱ درجه سانتیگراد، سه شنبه بین ۱۷ تا ۷ درجه سانتیگراد، روز چهارشنبه بین ۱۰ تا ۵ درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه بین ۱۴ تا ۳ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه بیشتر مناطق کشور شاهد بارش باران خواهند بود تصریح کرد: از فردا تا آخر هفته جاری شاهد کاهش محسوس دما در کشور خواهیم بود که شدت این کاهش دما در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی و در روز پنجشنبه در نیمه شرقی کشور خواهد بود که مجددا توصیه می‌شود مسافرین لباس گرم به همراه خود داشته باشند.
از اواخر وقت امروز تا پایان هفته به‌ویژه روز‌های سه‌شنبه پنجشنبه و جمعه (۱۶ و ۱۸ و ۱۹ اسفند) با ورود و فعالیت سامانه بارشی روی استان افزایش ابرناکی، بارش باران، گاهی رگبار با احتمال رعد و برق، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش شدید برف، باران و کولاک، پدیده مه و در نقاط مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: وضعیت جوی این استان آسمان نیمه‌ابری تا ابری و بارش برف، باران و تگرگ همچنین کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.
طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (۱۳ و ۱۴ بهمن‌ماه) در بعضی ساعات بارش پراکنده برف و باران به‌ویژه در ارتفاعات افزایش ابرناکی و بارش برف همراه با وزش باد دور از انتظار نخواهد بود.
در ارتفاعات و نواحی کوهستانی نیز با توجه به رطوبت کافی و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته شاهد پدیده مه و یخبندان، کاهش دید و یخ‌زدگی شبانه خواهیم بود و با گذر یک موج از شرق کشور برای ارتفاعات شرق استان در روز‌های جمعه (۳۰ دی) و شنبه (اول بهمن) بارش پراکنده برف دور از انتظارنیست.
با توجه به کاهش محسوس دما، باد شدید و احتمال رگبار پراکنده و تصمیمات اتخاذ شده ستاد مدیریت بحران شهرستان زابل، روز شنبه مورخ ۲۴ دی‌ماه تمام دستگاه‌های اجرایی، تمام مقاطع تحصیلی مدارس، دانشگاه‌ها و بانک‌های پنج شهرستان منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادرسان تعطیل اعلام شده است.
طی روز‌های گذشته بیشترین میزان بارندگی در فیروزآباد استان فارس بیش از ۵۸ میلیمتر و شهرستان جم در استان بوشهر به میزان حدود ۵۵ میلیمتر ثبت شده است.
رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: آموزش درمدارس استان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به علت کاهش محسوس دما غیر حضوری است.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: شرایط آلودگی هوا طی روزهای آینده ادامه دارد و از فردا تا اوایل هفته آینده به‌ویژه روز شنبه کاهش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.
هواشناسی استان تهران: به دلیل وجود رطوبت کافی و کاهش دما در برخی مناطق شمالی و سردسیر استان در ساعات بامداد و صبح، احتمال پدیده مه یا مه رقیق صبحگاهی طی روز‌های آتی دور از انتظار نخواهد بود.
بر اساس گزارش سازمان هواشناسی؛ در روزهای جمعه و شنبه در نوار شمالی کشور به ویژه در سواحل دریای خزر کاهش نسبی دما حاکم می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ