ریزش مو یک بیماری شایع است که میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما رژیم غذایی شما می‌تواند دلیل بدتر شدن این بیماری باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحقیقات نشان داده است که پیروی از رژیم‌های غذایی مطابق با استاندارد‌های غربی، جزو بدترین عوامل در ابتلا به افسردگی است؛ چرا که این رژیم‌ها اغلب حاوی چربی‌های اشباع‌شده، چربی‌های ترانس و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده هستند که التهاب را تشدید می‌کنند. رژیم‌های پرچرب و پرکالری سبب تقویت علائم اضطراب، زوال حافظه و تولید بیشتر رادیکال‌های آزاد می‌شوند. مصرف زیاد نمک نیز در این رژیم‌ها، بر سلامت روان تأثیر منفی می‌گذارد.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه با انتقاد از رفتار‌های افرادی که با هدف سلامت توصیه به پیروی از رژیم‌های غذایی وابسته به گروه خونی می‌کنند، افزود: این موضوع که بدن انسان برای حفظ سلامت به چه گروه‌هایی از مواد غذایی نیاز دارد وابسته به اعتقاد یا باور این نظر غیرکارشناسانه نیست بلکه باید تمام این موارد علمی و ثابت شده باشد.
نتایج حاصل از کارآزمایی بالینی در مورد تاثیر رژیم غذایی مدیترانه‌ای دَش (DASH) برای تاخیر تخریب عصبی یا تاثیر رژیم غذایی مایند (MIND) رژیمی که به طور خاص برای تقویت مغز طراحی شده کم‌تر از حد انتظار بوده است.
نیویورک‌پست با استناد به این مطالعه گزارش می‌دهد رژیم غذایی یادشده که به اختصار پیور نامیده می‌شود، نشان می‌دهد که مصرف شش گروه غذایی میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، مغزها، ماهی و لبنیات پرچرب خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. در رژیم غذایی سالم، برای غلات کامل و گوشت فراوری نشده (مانند گوشت گاو به جای بیکن یا سالامی) هم جایی درنظر گرفته شده است.
جو دوسر یک غذای بسیار کم‌کالری است که مزایای متعددی برای سلامتی دارد. از میان این مزایا می‌توان به بهبود باکتری‌های روده و خواص ضدالتهابی اشاره کرد. فیبر محلول در جو دوسر می‌تواند به کاهش سطح LDL کمک کند. همچنین، وجود آنتی اکسیدانی به نام Avenanthramides نیز می‌تواند به محافظت از سلامت قلب کمک کند. یک فنجان جو دوسر پخته حاوی ۱۵۰ کالری، ۲.۵ گرم چربی، ۲۷ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین است.
بر اساس یافته‌های پیشین، افزایش چربی کبد و تولید آنزیم‌های خاص کبدی بر سلامت مغز و بروز بیماری آلزایمر نقش دارد، اما طبق تحقیقات جدید، پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای سبز تأثیر مثبتی بر سلامت مغز و کند کردن روند پیری مغز دارد.
برخی مواد غذایی به‌راحتی می‌توانند سلامت بدن و تامین برخی از مواد مانند امگا ۳ را تضمین کنند؛ بنابراین داشتن رژیم غذایی مناسب و با برنامه یکی از ضروریات زندگی است.
بر اساس تحقیقات، ارتباط مستقیمی میان رژیم غذایی و بیماری قلبی وجود دارد و حتی عادات غذایی ما نقش قابل توجهی در سلامت و عملکرد قلب دارند.
دانه‌های کنجد سیاه بیشتر در آسیا رشد می‌کنند و از نظر مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم بسیار غنی هستند و به بهبود سلامت قلب و عروق و فشار خون بالا کمک می‌کنند. آهن، مس و منگنز موجود در این دانه‌ها گردش اکسیژن را تنظیم می‌کنند و میزان متابولیسم ما را نیز کنترل می‌کنند.
دانشمندان بر این باورند که رژیم غذایی می‌تواند تأثیر زیادی بر سلامت ما بگذارد. مثلاً وقتی قند خون بالا می‌رود باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود. اما آیا می‌تواند پوست را هم تحت الشعاع قرار دهد و باعث بروز جوش و آکنه شود؟
عادات غذایی تأثیر قابل توجهی بر بدن دارند. در برخی موارد، رژیم غذایی تأثیر مثبتی بر سلامت دارد؛ مانند زمانی که فیبر می‌خورید تا فرایند گوارش را بهبود ببخشید یا زمانی که از ماهی‌های غنی از امگا ۳ به منظور بهره‌مندی از مزایای قلبی عروقی آن استفاده می‌کنید. در این میان، متأسفانه برخی عادات غذایی هم وجود دارند که در صورت تداوم و تکرار، بدون اینکه خودتان متوجه شوید، بدنتان را نابود می‌کنند.
همانگونه که رژیم غذایی نامناسب باعث چاقی، دیابت و بیماری قلبی می‌شود، تغذیه مناسب هم روی سلامت و زیبایی پوست اثر دارد. افزودن غذاهای مغذی به رژیم غذایی به شما کمک می‌کند که حتی با افزایش سن، یک پوست سالم و شاداب داشته باشید.
وقتی از فواید یک رژیم غذایی برای سلامت قلبی عروقی صحبت می‌شود، رژیم مدیترانه‌ای اغلب بهترین گزینه است.
هر بار که غذا می‌خورید، کیسه صفرا، صفرا آزاد می‌کند. وقتی وعده‌های غذایی را حذف می‌کنید، آن شیره‌های صفرا جمع می‌شوند. این باعث افزایش سطح کلسترول در کیسه صفرا می‌شود. با گذشت زمان، چربی‌های مومی شکل می‌توانند به سنگ کیسه صفرا تبدیل شوند. برخی از اسید‌های صفراوی نیز ممکن است احتمال ابتلا به سرطان کیسه صفرا را افزایش دهند؛ بنابراین زمانی را برای وعده‌های غذایی منظم در نظر بگیرید و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای سرشار از غذاهای گیاهی مانند سبزیجات، میوه‌ها و غلات است و به طور کلی محصولات حیوانی کمی را در خود دارد؛ هرچند شهروندان هر کشوری بنا به عادات غذایی رایج خود به شکلی متنوع از آن بهره می‌گیرند.
به گفته محققان عوامل خطر رفتاری برای بیماری‌های قلبی عروقی به خوبی شناخته شده است و شامل رژیم غذایی ناسالم و چاقی، عدم تحرک بدنی، سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل می‌شود. کارآزمایی‌های تصادفی سازی و کنترل شده قبلی و مطالعات مشاهده‌ای نشان داده اند که در مورد رژیم غذایی، میزان کربوهیدرات‌های مصرف شده بر سلامت قلب و عروق تأثیری ندارد.
به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه اجزای خاص رژیم غذایی سالم را مصرف میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، فیبر، لبنیات کم چرب و برخی غذاهای غنی از پروتئین، مانند آجیل، ماهی، و محصولات سویا دانست و گفت: مصرف مکمل ها شامل کلسیم ،منیزیم و انواع ویتامین ها به صورت معمول توصیه نمی شود مگر در موارد کمبود این مواد که پزشک تشخیص می دهد.
بر اساس تحقیقات جدید، افزودن روزانه ۲۸ گرم بادام زمینی یا حدود یک قاشق چایخوری گیاهان دارویی و ادویه‌ها به رژیم غذایی بر ترکیب باکتری‌های روده که نشانگر سلامت کلی است، تاثیر می‌گذارد.
داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای دستیابی به سلامت پوست، مو و ناخن‌هایی زیبا ضروری است. گنجاندن مواد غذایی سرشار از پروتئین در رژیم غذایی خود ممکن است به ویژه به جلوگیری از سفید شدن مو‌ها کمک کند. مصرف به اندازه مواد غذایی پروتئینی، مانند تخم مرغ، سویا و لبنیات ممکن است به جلوگیری از سفیدی زودرس مو‌ها کمک کند.
ارلینگ هالند ستاره نروژی منچسترسیتی از رژیم غذایی که برای اطمینان از سلامت بدنش انتخاب کرده، پرده برداشته است.
از منابع پروتئینی در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید. پروتئین یکی از درشت مغذی‌های مهم در رژیم غذایی روزانه است که باید ۱۰ تا ۱۵ درصد انرژی روزانه افراد را تشکیل دهد.
رژیم غذایی آنقدر جزء مهم سلامت روان است که الهام بخش یک رشته پزشکی به نام روانپزشکی تغذیه است. روانشناسی تغذیه را می‌توان شناخت اثرات روان بر تغذیه و برعکس شناخت اثرات تغذیه بر روان دانست.
مطالعات گسترده جو و بلغور جو دوسر را با فواید زیادی برای سلامت قلب مرتبط دانسته اند، مانند کاهش کلسترول (کلسترول LDL کل و کلسترول بد) و کمک به کنترل وزن. بلغور جو دوسر دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است.
کربوهیدرات‌ها بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستند، اما پزشکان اغلب توصیه می‌کنند مصرف شکر بسیار تصفیه شده را محدود کنید. از این رو، محققان علاقه‌مند به حفظ شیرینی محصولات و در عین حال کاهش مصرف کلی قند بوده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ