یک کارآزمایی بالینی جدید به این نتیجه رسیده است که یک داروی قدیمی آلزایمر می‌تواند به افراد مبتلا به اختلالی که باعث می‌شود مو‌ها یا پوستشان را غیراختیاری بکشند، کمک کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان دانشگاه صنعتی مونیخ (TUM) یک ترکیب حاوی RNA را برای اسپری ریه ارائه کرده‌اند که فعالیت این سلول‌ها را که ماکروفاژ نامیده می‌شوند، کند می‌کند.
موفقیت کارآزمایی صورت گرفته با استفاده از این نوع از دارو‌ها نشانه دیگری به نفع فرضیه آمیلوئید است فرضیه‌ای مبتنی بر آن که پلاک‌ها صرفا یک علامت آلزایمر نیستند بلکه دلیل آن هستند. این موضوع می‌تواند به هدایت تحقیقات دیگر در مورد بیماری آلزایمر کمک کنند.
سازمان غذا و داروی آمریکا به قدری نگران این عوارض جانبی بود که روی بسته لکمبی برچسب «اخطار» به معنی احتمال وجود داشتن بالاترین سطح عوارض را زده است.
آنچه دارپا با برنامه ای‌بی‌سی خود می‌کوشد به آن برسد، این است که با بررسی مشکل در یک سطح اساسی، ایده‌هایی را در مورد چگونگی ایجاد یک بی‌حس‌کننده ساده‌تر در میدان جنگ ارائه دهد. روش جدید شامل بررسی مکانیسم بیهوشی از سطح آناتومیک تا مولکولی برای مشخص کردن دلیل و ایجاد راهی برای از بین بردن درد و ارائه درمان‌های نجات‌بخش تا حد امکان در میدان جنگ، بدون نیاز به تجهیزات و متخصص یا ایجاد عوارض جانبی فیزیولوژیکی خطرناک است.
گروهی از محققان انستیتو چشم ویلمر، جان هاپکینز  شواهدی از کارآمدی یک داروی آزمایشی برای جلوگیری یا کند کردن روند نابینایی در بیماران دیابت رصد کرده اند.
برخی از دارو‌های گلوکوم (آب سیاه) ممکن است بتوانند زوال شناختی مرتبط با آلزایمر را کاهش دهند.
زهر زنبور عسل یک مایع بی رنگ، بی بو، تلخ و اسیدی است که حاوی چندین مولکول فعال است. این ترکیب دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است و برای بسیاری از بیماری‌ها از سرطان و آرتریت روماتوئید گرفته تا آلزایمر استفاده می‌شود.
طبق نتایج مقدماتی مطالعه‌ای که شرکت داروسازی الی لیلی منتشر کرده است؛ داروی دونانمب (donanemab) زوال شناختی بیماران مبتلا به آلزایمر را ۲۷ تا ۳۵ درصد کاهش داده است.
یک داروی آلزایمر در آزمایش‌های اولیه بالینی نتایج امیدوارکننده‌ای نشان داده و امید پزشکان را به اینکه روزی این عارضه را درمان کنند، افزایش داده است.
یک پزشک متخصص زنان براساس شواهد و اطلاعات خودش می‌گوید: اغلب کسانی که به دنبال سقط جنین هستند، با مشکلات اقتصادی و اجتماعی روبه‌رو هستند، مسائل اقتصادی مشخصا روی تصمیم برای فرزندآوری تاثیر می‌گذارد، خانواده‌هایی هستند که تمایل دارند فرزند داشته باشند، اما نگرانی‌های مالی مانع از این تصمیم می‌شود و در صورت بارداری ناخواسته به دنبال سقط هستند.
درمان دیابت نوع ۲ ممکن است به کاهش خطر افزایش زوال عقل کمک کند.
موش‌های فاقد گیرنده‌های آدرنرژیک بتا-۲، در ارتباط با فضا و مکان، حافظه ضعیفی از خود نشان می‌دهند. این، یکی از مراحل اولیه بیماری آلزایمر است. با این حال، هنگامی که پژوهشگران، دارویی به نام مهارکننده PDE ۴ را در اختیار موش‌ها قرار دادند، توانایی حیوانات برای یادگیری و حفظ خاطرات افزایش یافت.
به‌زودی هزاران نفر در بریتانیا می‌توانند با نسخه پزشک و زیر چتر حمایت بیمه درمانی دارویی را دریافت کنند که به ستاره‌های هالیوود کمک می‌کند خود را لاغر نگه‌دارند. گفته می‌شود که «ویگووی» Wegovy به کیم کارداشیان و ایلان ماسک کمک کرده تا وزن خود را کاهش دهند.
یک کارشناس حوزه دارو: امروزه دارو‌ها یا موجود نیستند یا اگر هم در کشور وجود داشته باشند، قیمت بالایی دارند و ما را در تهیه اقلام دارویی با چالش‌های فراوانی مواجه می‌سازند. از سوی دیگر در زمینه تولید دارو، ما در طول سال جاری به طور مکرر با تغییرات قیمتی روبه‌رو شدیم؛ مثلاً اگر در سال‌های گذشته تنها یک‌‎بار در سال تغییر قیمت داشتیم، امسال دیدیم که قیمت یک دارو دو الی سه مرتبه تغییر کرد.
این لنز دارای یک آرایه رنده مانند متشکل از خطوط موازی کوچک است. لایه‌ای از هیدروژل شفاف که بالای آن رنده قرار دارد، به همین ترتیب دارای آرایه‌ای از شکاف‌های موازی است که از میان آن عبور می‌کند.
اکنون پزشکان می‌توانند دارو را تجویز کنند، اما بیماران قادر به پرداخت هزینه آن نیستند. این دارو که هر دو هفته یکبار از طریق تزریق وریدی در مطب یا کلینیک پزشک تجویز می‌شود حدود ۲۶۵۰۰ دلار در سال هزینه دارد.
بیماری آلزایمر چندین دهه قبل از شروع علائمی مانند از دست دادن حافظه شروع می شود. از اینرو تشخیص زودهنگام احتمال کاهش سرعت بیماری با دارو را افزایش می دهد.
یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: خواص گلاب بخاطر ترکیبات عالی بسیاری است که در آن وجود دارد این ماده هزاران فایده برای بدن دارد.
سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز گذشته (جمعه) داروی آلزایمرِ «لِکانِمَب» (lecanemab) را تایید کرد.
محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی کپسولی را با استفاده از عصاره گیاه بادرنجبویه برای کنترل بیماری آلزایمر به تولید رساندند.
پس از سال‌ها شکست پژوهشی پژوهشگرانی که بر روی زوال عقل کار می‌کنند در مورد یک داروی آنتی بادی تازه به نام «لکانماب» هیجان زده شده اند. هیچ کس انتظار ندارد که این دارو روند زوال شناختی را متوقف سازد. با این وجود، حتی در صورت کمک به کُند کردن روند بیماری نیز ساخت این دارو یک پیشرفت خواهد بود.
مدیر عامل شرکت داروسازی ژاپنی "ایزای" (Eisai) می‌گوید موفقیت داروی درمان آلزایمر آن شرکت می‌تواند درمان بیماری‌هایی با علل مشابه را بهبود بخشد.
اخیرا گزارش شده است که Lecanemab اثر کوچک اما قابل توجهی در کاهش زوال شناختی دارد. طبق مطالعات قبلی این دارو باعث افزایش سطح آمیلوئید بتا ۴۲ در مایع مغزی نخاعی می‌شود که با فرضیه پژوهش‌های تازه مطابقت دارد یعنی آن که اتفاقا افزایش پروتئین آمیلوئید طبیعی می‌تواند مفید باشد.
به نظر می‌رسد که نتایج اولیه یک آزمایش دارویی سه مرحله‌ای مرتبط با آلزایمر نشان می‌دهد که داروی تازه پیشرفت بیماری را کُند می‌سازد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ