پس از سال‌ها شکست پژوهشی پژوهشگرانی که بر روی زوال عقل کار می‌کنند در مورد یک داروی آنتی بادی تازه به نام «لکانماب» هیجان زده شده اند. هیچ کس انتظار ندارد که این دارو روند زوال شناختی را متوقف سازد. با این وجود، حتی در صورت کمک به کُند کردن روند بیماری نیز ساخت این دارو یک پیشرفت خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تزریق زیر جلدی چنین داروهایی که مونجارو نیز در زمره آنهاست و باید هفته‌ای یک بار انجام شود، بیش از ۱۰ هزار دلار در سال هزینه به همراه دارد.
آیا کووید طولانی درمان می‌شود؟
تحقیقات تازه این پرسش را مطرح ساخته اند که آیا ژن های یک حیوان دریایی شبیه چتر دریایی می توانند منجر به یافتن درمان نهایی ضد پیری شوند یا خیر.
دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران می گوید: حذف هیچ از وعده های اصلی و میان وعده های غذایی روزانه و یا حذف هیچ یک از گروه های غذایی برای لاغر شدن از نظر متخصصان تغذیه مورد تایید نیست. بویژه حذف وعده شام فقط در کوتاه مدت ممکن است به درجاتی از کاهش وزن منتهی می شود . اما بخشی از انرژی مورد نیاز روزانه ما باید از طریق وعده شام که البته باید در حجم کمتر از وعده های دیگر باشد و ٢ ساعت قبل از خوابیدن باشد ، به سلامت بدن آسیب خواهد زد. منبع: خبرآنلاین
دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و فوق تخصص آنژیوپلاستی می گوید :دردهای صبحگاهی پشت سر گاهی نشانه فشار خون بالاست. در چنین شرایطی اگر دستگاه فشار خون ، فشار خون بالای شخص را تایید نکند باید از دستگاه هولتر فشار خون کمک گرفت تا وضعیت فشار خون بیمار بطور دقیق بررسی شود. معمولا سردردر صبحگاهی بیماران زیادی با کنترل فشار خون بالا درمان می شود منبع: خبرآنلاین
حلزون تراپی‌یکی از عمل‌های زیبایی است که به تازگی مد شده و افراد به اشتباه برای زیبایی و جوان سازی پوستشان انجام می‌دهند، اما اینکه حلزون‌ها چگونه پرورش پیدا کردند و آیا ناقل بیماری‌هستند یا خیر هنوز مشخص نیست.
با وجود فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان و بیمه معلم، آیا فرهنگیان همچنان از داشتن یک بیمه تکمیلی-درمانی مناسب که متعلق به وزارت آموزش و پرورش باشد محروم خواهند بود؟
"میچیو کاکو" فیزیکدان می‌گوید رایانه‌های کوانتومی جهان مان را متحول خواهند کرد. او معتقد است این فناوری قادر به درمان بیماری سرطان و بحران‌های آب و هوایی خواهد بود. با این وجود، آیا می‌توان رایانه‌های کوانتومی را راه اندازی کرد؟
متخصص بیماری‌های لثه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، گفت: جرم‌گیری برای سایر درمان‌های دندان‌پزشکی به‌عنوان درمان مادر تلقی می‌شود، بنابراین جرم‌گیری ضروری است و هیچ اثر منفی بر مینا و ریشه دندان‌ها ندارد.
مکمل‌هایی که وعده مزایای «تقویت‌کننده سیستم ایمنی» را می‌دادند در طول کووید شکوفا شدند؛ در مارس ۲۰۲۰، سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده نامه‌هایی به هفت شرکت ارسال کرد تا آن‌ها را از تبلیغ چای، اسانس، تنتور یا محصولات نقره کلوئیدی خود به عنوان پیشگیری، درمان یا درمان کووید-۱۹ باز دارد.
دارو‌هایی که هورمون شادی را هدف قرار می‌دهند به طور گسترده برای درمان افسردگی استفاده می‌شود. با این وجود، برخی این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا این وضعیت ناشی از عدم تعادل شیمیایی در مغز است یا خیر.
آیا با نخوردن شام و جایگزینی میوه به جای وعده غذایی می‌توانیم لاغرتر شویم؟ آیا حذف کامل مواد کربوهیدرات می‌تواند موجب درمان کبد چرب شود؟
دانشمندان در حال راه‌اندازی مطالعه جهانی جدیدی‌اند تا دریابند آیا کانابیدیول، سی‌بی‌دی (CBD)، می‌تواند افراد مبتلا به روان‌پریشی یا علائم روان‌پریشی را درمان کند یا نه.
تبادل نظر با چت بات‌ها اغلب جذاب، گاهی خنده‌دار و گاهی بی‌معنی بود. با این وجود، این ایده که رایانه‌ها می‌توانند به‌عنوان محرم انسان عمل کنند و دامنه درمان را فراتر از محدودیت‌های پزشکان گسترش دهند در طول چندین دهه ادامه یافت
کارشناس برنامه در پاسخ به این سوال که آیا تغییر دادن حالت مو به آن‌ها آسیب می‌رساند؟ گفت: فر کردن یا کراتینه کردن، باعث آسیب به مو می‌شود، اما اگر توسط افرادی که تخصص این کار را دارند انجام شود، میزان آسیب کمتر خواهد بود. (کراتینه کردن مو باعث شکسته شدن باند‌های شیمیایی موجود در کراتین مو وایجاد شکنندگی و موخورره در مو‌ها می‌شود)
امیرآبادی درباره اینکه آیا علت این اتفاق مسائل امنیتی است، اظهار کرد: ما از وزرای بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و اطلاعات برای پاسخ به مجلس سوال کردیم، اما درباره بحث‌های کلی، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و درمانی استان جلسات مستمر داشته و پیگیری می‌کنند، اما هنوز نتیجه قطعی بدست نیامده است.
یک متخصص مغز و اعصاب، در خصوص بیماری ام اس و شایع‌ترین علائم این بیماری، توضیحاتی ارائه داد.
آیا بی اختیاری ادرار با کمک گیاهان دارویی قابل درمان است؟ بهترین گیاهان برای درمان این بیماری کدامند؟ نحوه استفاده از این گیاهان باید چگونه باشد؟
آمار سال ۲۰۱۷ می‌گوید که به‌ازای هر هزار نفر جمعیت ایران ما ۱.۶ پرستار استخدام‌شده در نظام درمانی‌مان داریم. یعنی ما نصف حداقل استاندارد‌های جهانی پرستار داریم. این یعنی ما صد هزار پرستار در بیمارستان‌هایمان کم داریم تا به کف استاندارد جهانی برسیم. این استاندارد برای پیش از شیوع کروناست و طبیعتا با توجه به لود کاری در بیمارستان‌ها در زمان همه‌گیری چند برابر بیشتر است؛ بنابراین پاسخ به این سؤال که آیا ما به اندازه کافی در بیمارستان‌هایمان پرستار داریم خیر است.
ممکن است شنیده باشید که از «به» به عنوان «میوه زیبایی» یاد می‌شود. شاید خواص فوق العاده به در درمان لک‌های پوستی و آکنه علت اصلی این نامگذاری باشد. مواد موجود در به همچنین می‌تواند موجب روشنی و درخشندگی پوست شود. به همین علت امروزه انواع مختلفی از ماسک‌ها و کرم‌ها با استفاده از این میوه تهیه می‌شوند.
آلبینیسم در اثر جهش در چند ژن ایجاد می‌شود. هر کدام از این ژن‌ها دستور العمل ساخت یکی از چند پروتئین دخیل در تولید ملانین را بر عهده دارند. ملانین توسط سلول‌هایی به نام ملانوسیت تولید می‌شوند، که در پوست و چشم‌ها یافت می‌شوند.
معمولا کجی رحم نیازی به درمان ندارد، مگر اینکه یک بیماری زمینه‌ای عامل آن باشد که در این صورت این بیماری مثلا فیبروئید یا آندومتریوز باید درمان شود. همچنین اگر این کجی باعث درد آزارنده‌ای شود، می‌تواند موقعیت رحم را با جراحی تصحیح کرد.
او همچنان در حال مداوا و درمان است و اینکه آیا به شهر «ویلا دو کنده» سفر می‌کند در حالت ابهام قرار دارد.
معمولا تجمع بیش از حد چربی در کبد با سایر بیماری‌های جدی مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری کلیوی همراهی دارد. اگر از قبل دیابت داشته باشید، دچار بودن به کبد چرب غیر الکلی احتمال بروز بیماری قلبی را در شما افزایش می‌دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ