اقتصاددان استاندارد اند پورز گلوبال مارکت اینتلیجنس، گفت: رکود در منطقه یورو وجود دارد، زیرا شرکت‌ها از بدتر شدن شرایط کسب‌وکار و افزایش فشار قیمت‌ها مرتبط با هزینه‌های انرژی خبر می دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رکود بزرگترین اقتصاد اروپا
داود منظور از خروج اقتصاد کشور از رکود خبر داد و گفت: فضای بین‌المللی در حال تغییر به نفع کشور ماست و باید برای رشد اقتصادی ۸ درصدی از این فضا حداکثر استفاده را ببریم.
عضو اتاق ایران با بیان اینکه اقتصاد گشور با بحران تقاضا مواجه شده است، گفت: بحران تقاضا ناشی از رکود تورمی است که راه رهایی از آن انضباط مالی دولت و کاهش کسری بودجه است.
مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با تیتر «شوک زنجیره‌‌‌ای به تولید» توضیح داده است: «پدیده‌های اقتصادی هیچ‌گاه با تغییرات یک‌ماهه قابل تحلیل نیستند و اساسا نمی‌توان شاخص خرید مدیران برای یک‌ماه سال را مبنایی برای تحلیل رکود یا رونق اقتصادی دانست. پدیده‌های اقتصادی در صورتی قابل تحلیل هستند که دامنه‌دار و مستمر باشند؛ بنابراین برای قضاوت در این باره بسیار زود است. به نظر می‌رسد برخی رسانه‌‌‌ها در تحلیل خود درباره آغاز رکود اقتصادی براساس گزارش مورد استناد، شتاب‌زده عمل کرده‌اند؛ چرا که بررسی سال‌های اخیر نشان می‌دهد این افت‌وخیزها در شاخص خرید در ماه‌های مختلف امری متداول بوده است. این شاخص به معنای کاهش تولیدات صنعتی نیست، بلکه میزان خرید مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای توسط بنگاه‌ها را نشان می‌دهد. همان‌طور که در گزارش هم اشاره شده است و بررسی‌های میدانی هم نشان می‌دهد، دلیل اصلی کاهش شاخص مدیران خرید محدودیت به وجود آمده در این ماه برای عرضه گاز به صنایع بوده است.
رکود وارد اقتصاد هند شده است؟
اقتصاد آلمان در سه ماهه پایانی سال گذشته رشد منفی را به ثبت رساند و باعث شدت گرفتن نگرانی‌ها نسبت به بروز رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا شد.
براساس نظرسنجی گسترده از اقتصاددانان که نشان‌دهنده تغییر موضع بزرگ در پیش‌بینی‌های اقتصاد جهانی در چند هفته گذشته است، منطقه یورو از خطر رکود قریب‌الوقوع جسته است. نظرسنجی این ماه Consensus Economics نشان می‌دهد که اکنون اقتصاددانان انتظار رشد ۱/ ۰ درصدی را در طول ۲۰۲۳ دارند. از جمله مواردی که ممکن است موجب خوش‌بینی بازار نسبت به رشد اقتصادی شده باشد می‌توان به کاهش قیمت انرژی، یارانه‌های دولتی و بازگشایی زود از موعد چین، اشاره کرد که موجب افزایش تقاضای جهانی شده است.
تصویر کلی جهانی مبهم است و تقریبا ۲۰درصد از پاسخ‌دهندگان درحال حاضر احتمال وقوع رکود جهانی را زیاد می‌دانند؛ به‌طوری‌که دو برابر آماری که در نظرسنجی قبل در سپتامبر صورت گرفته بود، به‌دست آمده است؛ با این حال تفاوت قابل توجهی بین نتایج مناطق مختلف جغرافیایی وجود دارد.
بانک جهانی در آخرین گزارش خود پیش بینی اش را نسبت به رشد اقتصاد جهانی کاهش داد و اعلام کرد که بسیاری از کشورها در یک قدمی رکود اقتصادی قرار دارند.
واشنگتن پست در گزارشی نوشت به نظر می‌رسد بخش خودروسازی جهانی در نجات اقتصاد جهانی از رکود موفق خواهد بود.
بنابر اطلاعات منتشر شده از دولت ژاپن، ارقام نشان داد اقتصاد ژاپن به طور غیرمنتظره‌ای در سه ماهه سوم کوچک شده است.
بنابر اطلاعات منتشر شده از دولت ژاپن،ارقام نشان داد اقتصاد ژاپن به طور غیرمنتظره ای در سه ماهه سوم کوچک شده است.
وزیر اقتصاد انگلیس هشدار داد که این کشور در حوزه اقتصادی راه بسیار دشواری را پیش رو دارد و باید تصمیمات سختی بگیرد.
عزتی با اشاره به اینکه با ادامه وضع موجود در اقتصاد کشور با یک وضعیت بسیار وخیم روبرو خواهید شد، بیان کرد: اگر وضع رکود به همین منوال ادامه پیدا کند و افزایش قیمت‌ها نیز کماکان یابد، به نوعی تقاضا به صفر میل می‌کند به طوری که دیگر هیچ نوع تقاضای معناداری در بازار وجود نخواهد داشت که این موضوع رکود را به صورت کامل در اقتصاد رقم خواهد زد، در چنین شرایطی ممکن است قیمت کالا‌ها افزایش پیدا نکند و یا حتی با کاهش قیمت مواجه شود، اما این وضعیت، اقتصاد کشور را با شرایط بسیار دشوار تری نسبت به آن چیزی که الان وجود دارد، روبرو خواهد کرد.
اتاق بازرگانی ایران عدد شامخ (شاخص مدیران خرید) مهر ماه را منتشر کرده که نشان از قرار گرفتن این عدد در مرز رونق و رکود دارد.
بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که این کشور وارد طولانی ترین رکود در تاریخ خود می شود که ممکن است تا اواسط سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.
موسسه «فیچ» هشدار دارد که اقتصاد آمریکا به دلیل افزایش تورم و نیز کاهش سرمایه‌گذاری، در بهار آینده وارد رکود می‌شود.
مدیرعامل بانک جی پی مورگان گفت شاخص های اقتصادی نشان می دهد اقتصاد ایالات متحده و جهان تا اواسط سال آینده وارد رکود جدی خواهد شد.
روزنامه بیلد طی گزارشی به نقل از وزیر اقتصاد آلمان، رابرت هابک نوشت که وقوع رکود و تورم در اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۳ حتمی است.
شاهرخ شریعتی گفت: رکود اقتصاد در چین، اروپا، آمریکا و اقتصادهای بزرگ تمام بازارهای سرمایه دنیا را نگران کرده و موجب کاهش تقاضا در همه بازارها شده که امیدواریم با اقدامات اساسی به نقطه تعادل برسند.
اقتصاددانان آمریکایی در یک نظر سنجی اعلام کردند آمریکا بسال آینده به رکود بی سابقه ای خواهد رفت.
پس از سیر منفی بازارهای جهانی به دلیل فشارهای تورمی و افزایش خطر رکود در هفته گذشته، تمرکز سرمایه‌گذاران و تحلیلگران بر روی مجامع بانک‌های مرکزی قرار گرفته است که در هفته آینده تصمیم نرخ سود را اعلام می‌کنند.
مقامات دولتی آمریکا بر این باورند که رکود اقتصادی در اروپا به این کشور سرایت نخواهد کرد.
رئیس جمهور فنلاند درباره تبعات اقتصادی خطرناک جنگ اوکراین بر آینده اروپا هشدار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ