اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی نزولی شد
مسیر رشد شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و نوآور و حضور شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان فناور به عنوان بازوی اصلی توسعه فناوری در صنعت بزرگ‌ترین اقدام اصلاحی در جهت تحول اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره ارزش در صنایع بزرگ کشور و حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن اقتصاد ملی است.
رکود بزرگترین اقتصاد اروپا
چین بزرگترین اقتصاد آسیا است و طبق پیش بینی PwC تا سال ۲۰۵۰ بزرگترین اقتصاد جهان خواهد شد. امروزه ۹۵ درصد از آیفون ها، آیپد‌ها و مک بوک‌های شرکت اپل در چین تولید می‌شوند. این کشور همچنین منبع حدود ۲۰ درصد از درآمد شرکت در سال ۲۰۲۲ (۷۴ میلیارد دلار) بود. شرکت اپل نیز در حال نفوذ در هند است. در اوایل سال جاری، تیم کوک اولین فروشگاه خرده فروشی این غول فناوری را در کشور در بمبئی افتتاح کرد.
رئیس پارک فناوری سمنان گفت: پردیس تخصصی هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان سمنان در زمینه بلاک‌چین، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، تولید محتوای دیجیتال، واقعیت مجازی و... فعالیت خواهد داشت.
نخست وزیر انگلیس مدعی شد که چین بزرگ‌ترین چالش امنیتی و اقتصادی جهان است.
جانشین فرمانده کل سپاه: ستون پنجم دشمن در حوزه اقتصاد به راحتی شناسایی نمی‌شود و به دلیل سود دهی بالا و نداشتن خطر برای آنها در جنگ اقتصادی و فرهنگی پر قدرت کار می کند، وضعیت مسکن و اجاره بها طبیعی نیست و عده‌ای با اخلال در بازار سعی دارند جلوی پیشرفته کشور را بگیرند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران با تمام توان در تحقق اقتصاد دانش بنیان برنامه ریزی و اقدام می‌کند، گفت: در کمتر از ۱۰ سال بزرگترین صادرکننده محصولات پایین دست پتروشیمی خواهیم بود.
تورم آلمان در ماه آوریل به ۷.۲ درصد کاهش یافت.
تبریز-رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ما جنگ اقتصادی داریم، امروز تک تک مردم میدان داران این عرصه هستند، برای تحول در اقتصاد به سرمایه‌گذاری و بهره‌وری نیاز داریم که بزرگترین چالش ما است.
کاهش رشد فرصت‌های شغلی بزرگترین اقتصاد جهان
آژانس کار فدرال آلمان از افزایش میانگین بیکاری در این کشور طی ماه مارس خبر داد.
بر اساس آمار منتشرشده، تورم آلمان در ماه فوریه به ۸.۷ درصد رسید.
اقتصاد آلمان در سه ماهه پایانی سال گذشته رشد منفی را به ثبت رساند و باعث شدت گرفتن نگرانی‌ها نسبت به بروز رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا شد.
کندی و اختلال اینترنت طی یک سال گذشته در حالی به یکی از مشکلات روزمره عموم مردم تبدیل شده است بنابراین به نظر می رسددر این وضعیت صحبت کردن از توسعه اقتصاد دیجیتال به نوعی شعار محسوب شود.
فکری درمورد کشورهایی که در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند توضیح داد که در طول یک سال گذشته روسیه با 7/ 2میلیارد دلار بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در ایران بوده که در دو طرح نفتی در استان ایلام سرمایه‌گذاری کرده است. امارات، افغانستان، ترکیه و چین در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
تغییر در سیاست‌های اقتصادی نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا باعث ایجاد حباب در اقتصاد این کشور شده است. پس از تجربه یکی از بزرگ‌ترین فروپاشی‌های اقتصادی جهان خارج از جنگ و به دنبال آن تحریم‌های شدید، دولت ونزوئلا از سیاست‌های سوسیالیستی هوگو چاوز، رئیس‌جمهور پیشین این کشور دور شده و به سمت یک آزادسازی اقتصادی ملایم رفته است.
بیست و چهارمین کنگره ملی سالیانه بزرگ‌ترین مدرسه کشوری فناوری و کارآفرینی در حوزه نظام سلامت با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
۲۰ وعده مهم رئیس جمهور در حوزه اقتصاد عبارت بودند از: مبارزه با فساد، ساخت یک میلیون مسکن در سال، ایجاد یک میلیون شغل در سال، مهار گرانی، ریشه‌کن کردن فقر مطلق، ساماندهی بازار ارز، تناسب دستمزد و تورم، اینترنت رایگان برای سه دهک، کاهش هزینه درمان، اصلاح نظام قیمت‌گذاری، هدایت نقدینگی به سمت تولید، اصلاح نظام بانکی، کاهش فاصله طبقاتی، پشتیبانی مالی از بورس، نظام هوشمند مالیاتی، احیای اقتصاد دریا، هماهنگی تیم اقتصادی، خصوصی‌سازی واقعی، رفع مشکل حاشیه‌نشینی و کاهش قاچاق. هرچند ریشه‌کن کردن فقر مطلق تا سال ۱۴۰۱ و اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد هم سروصدای زیادی در رسانه‌ها به‌پا کرد، اما بزرگ‌ترین وعده‌ها همان دو وعده معروف مسکن و اشتغال است.
اطلاعات مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد که تورم لجام‌گسیخته بزرگ‌ترین نگرانی کشورهای عضو گروه ۲۰ طی سال‌های آینده است.
اعلام دولت آمریکا مبنی بر برقراری ارتباط با کشورهای تولیدکننده گاز برای تامین گاز اروپا، مقدمه ای برای یک بحران بالقوه جدید با روسیه و نشانه ای از جنگ اقتصادی جدید علیه این کشور است.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفتمین روز مرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: شرکت زامیاد، به عنوان یک مجموعه تخصصی توان تولید انواع وانت در طرح های مختلف را دارد.
بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ