سهم دریا از تولید ناخالص داخلی در کشورهای ساحلی پیشرفته مانند اروپا ۵۰ درصد است، اما این رقم در کشور ایران با وجود قریب به ۶ هزار کیلومتر نوار ساحلی، تنها دو درصد است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درآمد حاصل از صادرات محصولات حوزه شیلات، سهم ماهیان خاویاری ۳ دهم درصد بوده اما به لحاظ ارزشی ۲.۲ درصد از کل صادرات و ارزآوری این حوزه را به خود اختصاص داده است.
اصفهان- مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: این استان با واریز ۲۸ هزار میلیارد ریال به خزانه، سهم ۲ درصدی از درآمد گمرکات ایران را به خود اختصاص داده است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بر افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی (GDP) به ۷ درصد تا پایان برنامه هفتم توسعه به عنوان مهمترین ماموریت این صندوق تاکید کرد.
وزیر ارتباطات از افزایش سهم اقتصاد دیجیتال تا پایان برنامه هفته توسعه خبر داد.
غرایاق زندی، گفت: در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۱ از کل ۳.۸ درصد رشد اقتصادی کشور، ۳.۴ درصد از محل بهره‌وری محقق شده است که نشان از سهم بیش از ۸۰ درصدی بهره‌وری در رشد اقتصادی کشور دارد.
معاون علمی رئیس جمهور گفت: برنامه ریزی کرده ایم سالانه سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص ملی یک درصد افزایش پیداکند و حداقل یک درصد نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی کاهش یابد.
وزیر اقتصاد در مراسم افتتاح نمایشگاه صنعت مالی گفت: نسبت تسهیلات به سپرده‌ها در شبکه بانکی کشور از ۸۳.۲ درصد در اسفند ۱۴۰۰ به ۸۵‌.۱ درصد در اسفند ۱۴۰۱ رسید.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی ایران به ۷.۵ درصد افزایش یافته است.
حل ریشه‌ای مشکلات خودرو در دست نمایندگان مجلس و دولتمردان است و آن‌ها می‌توانند با رفع موانع تحریمی و بانکی عوامل افزایش هزینه تولید را از بین ببرند. این مسائل نه تنها به نفع صنعت خودرو بلکه به سود تمام صنایع و اقتصاد کشور است. بنابراین به جای مواضع هیجانی بهتر است درباره سهم ۳۵ درصدی تصمیمات خود در قیمت صنعت خودرو اقدامی موثر کنند. حال باید مردان سیاست درباره سهم خود در گران شدن خودرو صحبت کنند و توضیح دهند چقدر خود را در این رابطه مسوول می‌دانند.
تعداد چند هزار شرکت دانش بنیان داریم که اگر وارد آن شویم متوجه می‌شویم تقریبا ٨٠ درصد شرکت‌های دانش بنیان سهم بزرگی در اقتصاد دانش بنیان کشور ندارند و باید تمرکز اصلی معاونت علمی بر شرکت‌های فناور و بزرگ دانش‌بنیان باشد تا بتوانیم با نظام حمایتی جدید به سمت افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان از کل تولیدات ملی حرکت کنیم
معاون سابق بانک و بیمه وزارت اقتصاد از ۷ هزار شعبه بانکی اضافی در کشور خبر داد و عوامل موثر بر ناترازی بانکی را برشمرد.
اردبیل- استاندار اردبیل گفت: درصدد افزایش سهم استان از مناسبات اقتصادی و ارتباط میان شهرداری اردبیل با شهرداری‌های تاجیکستان هستیم.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه رشد سرمایه صندوق نوآوری از رشد دانش بنیانها عقب افتاده است، گفت: سهم ۵ درصدی دانش بنیان ها در اقتصاد کشور منوط به افزایش سرمایه صندوق است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: این موضوع مسئولیت‌های سنگینی را بر دوش این وزارتخانه گذاشته که باید سهم خود را در ارتقا اقتصاد کشور ایفا کند.
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اعلام کرد سهم مقالات حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی از تولید علم در ایران ۶.۲ درصد است.
مشهد ـ نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ما زنان متخصص کم نداریم و نمی گوییم سهم زنان در اقتصاد ۵۰ درصد باشد اما اکنون این سهم بین ۶ تا ۱۶ درصد است که مناسب نیست.
در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۸۲۸ نفر بیکار در کشور داریم که ۴۲.۴ درصد از آنها یعنی ۹۰۵ هزار و ۸۲۸ نفر، در گروه فارغ‌التحصیلان آموزش عالی قرار دارند.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی از ابلاغ بانک مرکزی برای تخصیص ۲۰ درصد سهم منابع بخش کشاورزی هر یک از بانک‌ها برای اجرای کشاورزی قراردادی خبر داد.
تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط یکی از مهم‌ترین نوع تسهیلات بانکی است که به دلیل اهمیت آن دولت تکالیفی را برای بانک‌ها مشخص کرده و بانک صادرات ایران موفق شده سهم ١٢ درصدی از کل تسهیلات اعطایی به بنگاه‌های کوچک و متوسط را به خود اختصاص دهد.
آمارهای رسمی در مورد مناطق آزاد همچون سهم ۲ درصدی از صادرات، ۱۴۰۰۰ شرکت ثبتی جعلی، رشد صفر اقتصادی و سهم ۴ درصدی از اشتغال به ما می‌گویند که به اهداف خود در مورد مناطق آزاد نرسیدیم.
معاونت علمی و فناوری اعلام کرد دستیابی به سهم ۳ درصدی بازار جهانی محصولات زیست‌فناوری به عنوان یکی از اهداف کلان کشور و زمینه‌ای برای توسعه اقتصاد زیستی کشور محسوب می شود.
معاونت علمی و فناوری اعلام کرد دستیابی به سهم ۳ درصدی بازار جهانی محصولات زیست‌فناوری به عنوان یکی از اهداف کلان کشور و زمینه‌ای برای توسعه اقتصاد زیستی کشور محسوب می شود.
کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی تقویم رقابت‌های مختلف خود را تا سال ۲۰۲۶ اعلام کرد که برنامه مسابقات فوتسال زنان و همچنین رقابت‌های فوتسال جوانان آسیا در این تقویم دیده نمی‌شود.
بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه‌ی کدال، زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۰ شرکت بورسی و فرابورسی در هفته سوم دی ماه برگزار می‌شود، براساس اطلاعات منتشره بیشتر این مجامع جهت تصویب صورت‌های مالی برگزار می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ