مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین ضمن تاکید بر این که ایران، روسیه و چین برخلاف شرکای غربی توافق هسته‌ای، اراده سیاسی لازم برای احیای این توافق را دارند، ادعاهای رسانه‌ای درباره غنی‌سازی اورانیوم در ایران در سطحی بالاتر از ۶۰ درصد را رد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بدو ورود به مسکو با بیان اینکه دوران جهان تک قطبی به پایان رسیده است، گفت: ایران و روسیه در تامین امنیت بین‌المللی همکاری می‌کنند.
در حاشیه نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه که به میزبانی ایران با مشارکت ۱۳ کشور برای تسهیل تردد در کریدور شمال-جنوب قرارداد اجرایی پروژه رشت_ آستارا میان دو کشور ایران و روسیه به امضا رسید.
جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برای تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
وزیر نفت گفت:کشور ایران و روسیه جز کشور های بزرگ منطقه هستند که هر دو تحریم هستند اما با پشتیبانی یکدیگر می توانند تحریم ها رو بی اثر کنند.
یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه بین صندوق توسعه حمل و نقل ایران، شورای هماهنگی حمل و نقل اوراسیایی و مرکز توسعه اقتصادی کشورهای مشترک المنافع (CIS) در مسکو به امضا رسید.
گزارشی از سفر وزیر امور خارجه به کشور روسیه را مشاهده می‌کنید.
آنتونی میانچوک (از روی نقطه پنالتی) در دقیقه ۲۸ برای روسیه و مهدی طارمی (از روی نقطه پنالتی) در دقیقه ۴۷ برای ایران گلزنی کردند.
تیم ملی فوتبال ایران که پس از جام‌جهانی در دیداری حضور پیدا نکرده است، پس از تغییر در کادر فنی خود برای نخستین بار به مصاف تیمی خواهد رفت که با تحریم از سوی فیفا مواجه شده است.
دیدار دوستانه ایران و روسیه با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.
دیدار دوستانه ایران و روسیه با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.
بر اساس توافق فدراسیون فوتبال ایران و روسیه، تیم ملی دو کشور روز 3 فروردین در استادیوم آزادی تهران با هم بازی دوستانه انجام خواهند داد.
سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تصریح کرد که موضوع ادعایی غنی‌سازی اورانیوم با خلوص ۸۴ درصد در ایران که به بواسطه گزارش تحریک‌آمیز یک نشریه آمریکایی خبرساز شده بود، با موفقیت حل‌وفصل شده است.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از حل و فصل «موضوع غنی‌سازی ۸۴ درصدی ایران» خبر داد.
المانیتور مدعی شد که به عقیده تحلیلگران برنامه ایران برای دریافت حدود ۲۰ عدد جت جنگنده سوخو-۳۵ و احتمالا سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه می‌تواند بازدارندگی نظامی اسرائیل و آمریکا نسبت به غنی‌‌‌سازی هسته‌‌‌ای ایران را پیچیده کند.
کوهن گفت: «طبق برآورد من، [ایالات متحده آمریکا] و اروپا دیگر نمی‌توانند در موضوع ایران در کناری بایستند. ایران به غنی‌سازی اورانیوم تا 90 درصد نزدیک است و ایران جنگ با اوکراین به روسیه سلاح می‌دهد.»
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که همکاری اقتصادی این کشور با ایران در حال افزایش است.
بنابر این گزارش، ایران پیش از این برای توسعه زیرساخت‌های راه‌آهن و زیرساخت‌های جاده‌ای خود تلاش کرده و خود را به عنوان یک قطب حمل‌ونقل بالقوه بین آسیا، روسیه و اروپا معرفی کرده است.
رئیس جمهور با اشاره به افزایش تعاملات دیپلماتیک تهران و مسکو، بر ضرورت شکل‌گیری و تقویت همکاری‌های راهبردی اقتصادی ایران و روسیه تاکید کرد.
ایران و روسیه در زمینه‌های طراحی و ساخت مشترک ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی، توسعه زیرساخت‌ها به صورت مشترک و برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، سند همکاری امضا کردند.
هفته گذشته، در جلسه شورای حکام پیش‌نویس قطعنامه‌ای انتقادی که از سوی آمریکا و تروئیکای اروپا[آلمان، فرانسه و انگلیس] درباره همکاری‌های ایران با آژانس تهیه شده بود، پس از یک رای‌گیری صادر شد.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین امروز اعلام کرد: تصمیم ایران برای افزایش غنی‌ سازی، پاسخ به بی‌مسئولیتی اروپایی‌هاست.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در صفحه شخصی خود در توییتر در واکنش به بیانیه آمریکا عنوان کرد که سیاست فشار حداکثری آمریکا دلیل اصلی افزایش میزان غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران بوده است.
با اعلام نبی یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال دیدار دوستانه ایران – روسیه در تاریخ از پیش تعیین شده برگزار نمی شود.
ارائه پیشنهادهای روسیه و ایران به چین و هند و تخفیف در نفت خام صادراتی این کشورها نگرانی‌ها را در مورد آینده صادرات نفت عراق افزایش داده است. عراق ۹۵ درصد بودجه اش وابسته به صادرات نفت است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ