کوهن گفت: «طبق برآورد من، [ایالات متحده آمریکا] و اروپا دیگر نمی‌توانند در موضوع ایران در کناری بایستند. ایران به غنی‌سازی اورانیوم تا 90 درصد نزدیک است و ایران جنگ با اوکراین به روسیه سلاح می‌دهد.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک فعال سیاسی گفت: حادثه‌ای که در شاهچراغ اتفاق افتاد ادامه مسیری است که موساد و سیا در گذشته می‌رفتند و از طریق داعش تلاش کردند که ایران را ناامن جلوه دهند.
فرمانده سپاه تهران گفت: قدرت نظام اسلامی در بسیاری از مؤلفه‌ها افزایش یافته و این باعث شده تا آمریکا و اسرائیل با چالش مانایی در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران مواجه شوند.
آکسیوس مدعی شد: دولت آمریکا چند هفته قبل پیشنهاد همکاری در خصوص برنامه نظامی مشترک درباره ایران را به اسرائیل ارائه داده است.
این کارشناس بین‌الملل درباره دوستی اتحادیه عرب با ایران برای دور ماندن از خشم ایران در جنگ احتمالی با اسرائیل، تاکید کرد: «اسرائیل دنبال این بود که آمریکا را به جنگ با ایران بکشاند. آمریکایی‌ها، اما تمایلی به این جنگ نداشتند، چون درگیر جنگ اوکراین هستند تا در جنگ نیابتی ناتوی اروپا را وارد جنگ کنند و روسیه را به زانو درآورند. از طرف دیگر جبهه دوم آن‌ها (قبل از جنگ اوکراین) مسئله چین بود که در ابعاد مختلف اقتصادی آمریکایی‌ها را نگران کرده بود.
وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که جنایات رژیم صهیونیستی علیه سوریه و فلسطین زیر چتر حمایت دولت آمریکا صورت می‌گیرد.
چینی‌ها سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در کشور‌های جنوب خلیج‌فارس دارند و همینطور بزرگترین مصرف‌کننده انرژی خلیج‌فارس و این منطقه هستند؛ در نتیجه امنیت و ثبات خاورمیانه برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و طبیعتا صلح در این منطقه برای آن‌ها بسیار مهم است. با توجه به همین مسئله نیز ممکن است بخواهند در موضوع صلح خاورمیانه و حل مناقشه اسرائیل و فلسطین نیز ورود کنند و دیپلماسی خود را در قبال این موضوع نیز مانند آمریکا و اروپا فعال کنند، چراکه هم روابط بسیار گسترده‌ای با تل‌آویو دارند و هم این گستردگی روابط با کشور‌های عرب خاورمیانه وجود دارد.
فیلسوف و زبان‌شناس مشهور آمریکایی در گفت‌وگویی اعلام کرد که نگرش جامعه آمریکا، به‌ویژه جوانان نسبت به رژیم صهیونیستی تغییر کرده و رهبری آمریکا و اسرائیل هم دچار اختلاف شده‌اند.
روزنامه‌های مطرح جهان عرب در صفحه نخست خود به تشدید تنش میان رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا و هم چنین نرمش آمریکا در قبال توافق میان ایران و عربستان پرداختند.
اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت جدیدی ارائه کنند.
وزرای خارجه چند کشور حامی رژیم صهیونیستی مدعی شدند که از اقدامات این رژیم برای شهرک سازی در اراضی اشغالی نگران هستند.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که در جریان سفر خود به بیت المقدس درباره همکاری نظامی روسیه و ایران و حمایت از اوکراین با مقامات تل آویو گفتگو کرده است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه با تأکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل به لحاظ نظامی همسایه ما هستند، عنوان کرد: اسرائیل یک کشور نیست بلکه پایگاه نظامی جهان سرمایه‌داری برای سلطه بر منطقه غرب آسیاست.
کیهان نوشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی چرا صورتک «اتحادیه اروپا» را بازیچه شرارت‌های خود قرار داده‌اند؟ وضعیت به هم ریخته اسرائیل را ببینید که چند سال است دولت‌های آن، یک سال هم دوام نمی‌آورند.
نتانیاهو می‌کوشد از تشکیل جبهۀ متحدِ اسرائیل با آمریکا علیه ایران، به‌عنوان سرپوشی برای اختلافات بنیادی دولت خود با کاخ سفید استفاده کند، اما آیا اتحاد در یک جبهه می‌تواند اختلاف در جبهه‌های مهم دیگر را به حاشیه براند؟ چنین کاری ممکن به نظر نمی‌رسد. بنابراین، شانس دولت نتانیاهو برای سقوط بیش از موفقیت آن در پیشبرد این نوع مشاطه‌گری بی‌سابقه است.
«باید توجه داشته باشیم که خیلی زود دیر می شود و به راحتی دیگر نمی توان راه سومی را در حوزه سیاست خارجی تعریف کرد. زیرا از یک سو شما در مقابل خود جهان غرب را قرار داده اید که با رهبری آمریکا و مدیریت اروپا و کنشگری اجرایی اسرائیل در منطقه می‌تواند یک وحدت عملیاتی را شکل دهد و ائتلاف آمریکایی-اروپایی-اسرائیلی در کنار ائتلاف عربی-عبری-غربی قرار می‌گیرد و ایران را در وضعیت سختی قرار می دهد و از سوی دیگر، در داخل منطقه نیز کنشگرانی نظیر عربستان، ترکیه و همچنین اسرائیل را دارید که در پی ایجاد یک وحدت عملیاتی جهت برخورد با ایران هستند.»
فرمانده لشکر پدافند ساحلی ارتش یمن با تأکید بر رصد تحرکات دشمنان در دریای سرخ و تنگه باب المندب، بر حق صنعا برای دفاع از مرزها و سواحل خود تأکید کرد.
این پیش‌نویس که به پیشنهاد مصر به کمیته مجمع عمومی ارائه شده بود با رای مثبت ۱۵۲ کشور و مخالفت ۵ کشور از جمله کانادا و آمریکا و همچنین رای ممتنع ۲۴ کشور عمدتا عضو اتحادیه اروپا به تصویب رسید.
معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه گفت: آمریکا در سطح جهانی و رژیم اسرائیل در سطح منطقه‌ای مانع اصلی نیل به خلع سلاح هسته‌ای‌اند.
آمریکا و اروپا تصمیم قطعی خود را برای بازگشت به توافق گرفته‌اند؛ لذا می‌توان مساله را قابل حل دانست و تمامی تبلیغات ضد برجامی اسرائیل را بی‌اثر مورد ارزیابی قرار داد. حتی می‌توان مدعی شد که مسائل پادمانی حل نشده میان ایران و آژانس نمی‌تواند عاملی برای شکست مذاکرات باش
کیهان در شماره امروز –دوشنبه- در یادداشتی تحت عنوان «اروپا گرفتارِ نفرین ۸۰ سالگی اسرائیل؟» به قلم «محمد ایمانی» با طرح مقدماتی پیرامون در اوج بودن راهبرد‌های سیاسی خارجی ایران و رو به زوال بودن سیاست‌های آمریکا در صحنه جهانی، در آستانه فصل زمستان و نیاز‌های ویژه اروپا به منابع انرژی نفت و گاز ایران، به آن‌ها پیشنهاد کرده با فاصله گرفتن از آمریکا و اسرائیل، بدون برجام، خود را از بحران نجات دهند
در این برهه زمانی که اروپایی‌ها با بحران‌های عمیقی مانند بحران انرژی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، برای ایفای نقش «پلیس بد» در روند مذاکرات هسته‌ای دست‌بسته هستند و این نقش را به صهیونیست‌ها سپرده‌اند تا با تهدید و لاف‌زنی‌های خود علیه ایران، بتوانند جاده امتیازگیری آمریکا و اروپا از ایران را صاف کنند!
لورا روزن خبرنگار سرشناس حوزه بین‌الملل هم در حساب توییتر خودش نوشت که «منابعی از ایالات متحده آمریکا گفته‌اند که این کشور تصمیم خود را در مورد پاسخ ایران گرفته است، اما در حال مشورت با متحدان و احتمالا اسرائیل و دیگران قبل از ارسال» به اتحادیه اروپا است.
شورای امنیت ملی آمریکا همچنین گمانه‌زنی‌ها و پیشنهاد‌های اسرائیل مبنی بر ارائه امتیازات بیش از حد از سوی ایالات متحده را رد کرد. «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: گزارش‌ها مبنی بر اینکه ما امتیازات جدیدی را برای ایران به عنوان بخشی از ورود مجدد به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ پذیرفته‌ایم یا در حال بررسی آن هستیم، کاملاً نادرست است.
رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود در روز عاشوار ضمن یادآوری حادثه کربلا تأکید کرد عملکرد کنونی آمریکا و رژیم صهیونیستی، امتداد رویکرد دشمنان امام حسین(ع) است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ