در حاشیه نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه که به میزبانی ایران با مشارکت ۱۳ کشور برای تسهیل تردد در کریدور شمال-جنوب قرارداد اجرایی پروژه رشت_ آستارا میان دو کشور ایران و روسیه به امضا رسید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
راهبرد امریکا برای کنترل و مهار ایران به پلن‌های هوشمندانه پیش رفته است، فهم چین و روسیه از نیاز دولت رئیسی به اعتبار بین المللی متاثر از ضعف سرمایه اجتماعی در داخل، رئیسی را با تبلیغات وسیع و تدارک تشریفات برنامه ریزی، در دامی قرار داد که او خواستار آن بود، رئیسی به اعتبار مشورت مشاورانش نیاز به پیروزی‌هایی در سیاست خارجی داشت و این پیروزی‌ها اگرچه در موقعیت‌های تبلیغاتی سودمند بود، اما در سفره مردم ایران تاثیری نداشت.
یک کارشناس انرژی تصریح کرد: باید همه تلاش خود را به کار ببندیم که از کشور‌هایی مانند روسیه، ترکمنستان و قطر گاز را وارد کنیم و آن را به کشور‌هایی مانند عراق، ترکیه و پاکستان بفرستیم. به منظور تقویت جایگاه کشور در تجارت گازی منطقه باید این موضوع را در دستور کار اصلی حوزه‌ی انرژی کشور بگذاریم.
یک کارشناس انرژی تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم که از کشور‌هایی مانند روسیه، ترکمنستان و قطر گاز را وارد کنیم و آن را به کشور‌هایی مانند عراق، ترکیه و پاکستان بفرستیم. به منظور تقویت جایگاه کشور در تجارت گازی منطقه باید این موضوع را در دستور کار اصلی حوزه‌ی انرژی کشور بگذاریم.
آمریکا به قرارداد ریلی روسیه و ایران واکنش نشان داد.
نمایندگی دائم ایران اعلام کرد:" ایران پس از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۹۸۸، از تعدادی از کشور‌ها درخواست کرد احتمال فروش هواپیما‌های جنگنده به ایران را بررسی کنند و روسیه اعلام کرد که برای فروش آن‌ها آماده است".
سامانه‌های پیام‌رسان ملی بانک‌های مرکزی دو کشور ایران (سپام) و روسیه (SPFS) به یکدیگر متصل شدند.
مراسم امضای قرارداد صادرات محصولات گروه سایپا به کشور‌های روسیه و بلاروس با حضور معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، سفیر کشور بلاروس در جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیرعامل شرکت LCC بلاروس و جمعی از مدیران گروه سایپا و صنعت خودرو در محل وزارت صمت برگزار شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس دومای دولتی مجلس فدرال فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.
در راستای تفکر توسعه‌ای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نوسازی ناوگان، قرارداد ساخت یک فروند کشتی به سفارش بندر ایرانی- روسی سالیانکا، با روسیه به امضا رسید.
ضعف در عقد قراردادهای خارجی باعث شده که باشگاه های ایرانی،  هیچ سودی بابت صدور رضایتنامه برای بازیکنان و مربیان خارجی خود نبرند. خارجی‌های شاغل در لیگ ایران اما بدون هیچ زحمتی، قرارداد خود را در میانه راه و با اولین پیشنهاد بهتر فسخ می‌کنند
ضعف در عقد قراردادهای خارجی باعث شده که باشگاه های ایرانی،  هیچ سودی بابت صدور رضایتنامه برای بازیکنان و مربیان خارجی خود نبرند. خارجی‌های شاغل در لیگ ایران اما بدون هیچ زحمتی، قرارداد خود را در میانه راه و با اولین پیشنهاد بهتر فسخ می‌کنند
مدیر عامل شرکت ملی نفت با اعلام اینکه تیم فنی شرکت روس در تهران مستقر شده است تاکید کرد: در نوامبر سال جاری تیم راهبری پروژه‌های مربوطه جهت ادامه مذاکرات فنی، مخزنی و زمین شناسی به تهران خواهند آمد. اما آنچه در مورد قرارداد و حضور شرکت‌های خارجی در میادین نفت و گازی ایران همواره نگران‌کننده و بحث‌برانگیز بوده، موضوع افشای اطلاعات مخازن به خصوص میادین مشترک به کشور همجوار و همسایه بوده است. کما اینکه در مورد قرارداد فاز ۱۱ پارس جنوبی با توتال نیز مباحثی از این قبیل مطرح شد.
یک پژوهشگر اقتصادی با اشاره به قرارداد سوآپ گاز ایران و روسیه گفت: هر قرارداد برون مرزی قراردادهای برون مرزی برای ایران منافع اقصادی و سیاسی دارد.
یک پژوهشگر اقتصادی با اشاره به قرارداد سوآپ گاز ایران و روسیه گفت: هر قرارداد برون مرزی قراردادهای برون مرزی برای ایران منافع اقصادی و سیاسی دارد.
یک کار شناس انرژی با اشاره به اینکه گاز ابزار چانه زنی های سیاسی است گفت: سواپ گازی ایران و روسیه یک قرارداد برد برد است.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به فرصت تبدیل ایران به هاب گازی منطقه گفت: سناریوی ایران برای تجارت گاز با روسیه، خرید گاز از این کشور و سپس صادرات گاز خودمان به کشور‌های همسایه است.
وزیر نفت بر ضرورت دستیابی به سطح مطلوب روابط تجاری ایران و روسیه با توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: روابط دو کشور هم‌اکنون در دوران طلایی قرار داد.
قرارداد گازی ایران و روسیه یک قدم تا امضا
در صورت توافق روسیه و ترکمنستان، قرارداد سوآپ 6 میلیون متر مکعب و خرید 9 میلیون متر مکعب گاز روسیه توسط ایران تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.
ناصرامانی عضو شورای شهر تهران درخصوص همکاری با روسیه درحوزه تامین نیازهای حمل و نقلی شهر تهران به اکو ایران گفت:‌ واقعیت این است با توجه به سابقه 12 ساله کار اجرایی در شهرداری عمده قطارها و اتوبوس های تهران از طریق کشورچین تامین شده و از روسیه در این حوزه چیزی ندیده ایم اما شاید در قرار داد دراز مدتی که روسیه با کشور بسته است حوزه تکنولوژی حمل و نقل هم بوده است .
حمله روسیه به اوکراین، مسکو را در یک وضعیت دشوار قرار داد د و در عین حال فرصتی را برای روابط نزدیک تر ایران با این قدرت بزرگ جهانی فراهم ساخت.
اوجی با اشاره به مذاکرات سازنده با دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه گفت: در آینده‌ای بسیار نزدیک قرارداد نهایی خرید و سوآپ گاز از روسیه بین شرکت ملی گاز ایران و طرف روس در مسکو امضا خواهد شد.
برگزاری همایش بررسی قراردادهای ایران با چین و روسیه به تعویق افتاد
مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی سال‌ها پیش در خصوص بدعهدی‌های روسیه و چین برای ایران گفت: در سفری که به چین داشتم، در حضور رئیس جمهور،قراردادی در مورد ساخت یک نیروگاه بستیم. ۶۰ میلیون دلار هم پیش پرداخت کردیم. ولی وقتی آمریکایی‌ها روابطشان با چین بهتر شد چین از همکاری با ایران در امور هسته‌ای منصرف شد. از همکاری غربی‌ها در نیروگاه بوشهر مایوس بودیم. تکنولوژی روسی هم نمی خواستیم. در قرارداد ما هست که باید تکنولوژی غربی را در ایران وارد کنند.البته روس‌ها در زمان‌بندی، تخلّف کردند و تاخیر انداختند و پول بیشتری هم گرفتند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ