بر اساس توافق فدراسیون فوتبال ایران و روسیه، تیم ملی دو کشور روز 3 فروردین در استادیوم آزادی تهران با هم بازی دوستانه انجام خواهند داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شاید لازم باشد وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش ایران ضمن برخورد مناسب با این رفتار ضدانسانی روس‌ها و اعتراض به عدم تامین امنیت ورزشکاران کشورمان، تا مدتی از حضور در مسابقات مختلف با تیم‌های روسیه جلوگیری کند.
ایران در یک «بن بست سیاست خارجی» قرار دارد. چین و روسیه تصور می‌کنند، هر اقدامی که انجام دهند، حتی اگر به ضرر ایران باشد، ایران نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد و با یک بیانیه و اعتراض لفظی، مسئله تمام می‌شود. درواقعیت نیز وقتی چین این رفتار مشابه را انجام داد و مالکیت جزایر سه گانه را متعلق به ما ندانست، اقدام خاصی انجام ندادیم. چرا این کار را کردیم؟ چون ما در تحریم شدید قرار داریم و بیشترین صادرات نفت را به چین انجام می‌دهیم و اغلب وارداتمان نیز از همین کشور است. روسیه نیز بیش از بحث تجاری در بعد نظامی و تسلیحاتی با ایران همکاری دارد.
خانوار ایرانی با کمتر از ۵ درصد هزینه‌کرد از درآمد برای تفریح، در شمار خانوار‌هایی با کمترین میزان تفریح دربین کشور‌ها به حساب می‌آید. مکزیک، روسیه و آفریقای جنوبی بین ۵ تا ۱۰ درصد و بقیه کشور‌ها همچون شیلی، ترکیه، کره، آمریکا، انگلستان، آلمان، ایتالیا، اتحادیه اروپا، کانادا، ژاپن و فرانسه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از هزینه سبد خانوارهایشان به تفریح اختصاص می‌یابد.
ودانت پاتل: ایران بیش از ۴۰۰ پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است که بیشتر از نوع شاهد هستند و روسیه از بیشتر این پهپاد‌ها برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های مهم در اوکراین استفاده کرده است.
بنابر آنچه که رییس فدراسیون فوتبال روسیه اعلام می‌کند، مشخص نیست که این کشور مسابقه مجددی مقابل ایران در فیفادی ماه ژوئن داشته باشد.
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال روسیه ادعای تبانی در بازی دوستانه این تیم مقابل ایران را رد کرد و آن را غیر ممکن دانست.
در خصوص سال ۱۴۰۲ نکته‌ای که الان ذهن من را به خودش مشغول کرده این است که برجام یک مهلت هشت ساله‌ای داشت که در اواسط امسال تمام خواهد شد. شاید برای برخی از مسئولان این یک اتفاق خوشایند باشد. زیرا فکر می‌کنند بعد از آن دیگر در قید و بند و محدودیت‌های امروز نخواهند بود. اما نگرانی من این است که بعد از تمام شدن دوران برجام که به توافق رسیده‌اند، شرایط به سمت سخت‌تر شدن پیش برود. یعنی طرفین مقابل ایران بعد از تمام شدن دوران قانونی برجام به سمت فعال کردن مکانیزم ماشه گام بردارند
روزنامه کیهان نوشت: شاید این مکر خدا باشد که نظم غیرآمریکایی جهان آینده را آمریکا به دست خودش و با تلاش‌های امروزش شکل دهد؛ مانند آن گورکنی که برای کندن زمین با تمام توان تلاش می‌کرد، اما نمی‌دانست سرانجام خودش داخل این گور خواهد خوابید.
کاموف ۵۲ با پروانه‌های اصلی خاصش و بیشینه وزن برخاست ۱۲ تن می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت برسد و ۴۶۰ کیلومتر برد عملیاتی دارد. این پرنده تهاجمی یک توپ ۳۰ میلی‌متری مجهز است و میزان قابل توجهی سلاح در زیر چهار جایگاه نصب شده زیر بالچه‌هایش حمل می‌کند.
دبیر انجمن کارفرمایان صنایع چوب گفت: در زمینه نئوپان شاهد کاهش صادرات هستیم، زیرا روسیه پس از اعمال تحریم‌ با دامپینگ قیمتی محصولات خود را ارزان‌تر از به بازارهای هدف ایران صادر کرد.
در حالی که پنتاگون تمرکز خود را به سوی چین و روسیه تغییر می‌دهد فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) در حال آزمایش اقدامات نظارتی علیه ایران با استفاده از پهپاد‌های حسگر و هوش مصنوعی برای جبران کاهش حضور نیرو‌های امریکایی در خاورمیانه است تا شاید از این طریق بتواند بازدارندگی در برابر ایران را تقویت کند.
نعمت الله ایزدی، آخرین سفیر ایران در شوروی درخصوص تاثیر ادعای فروش پهپاد به روسیه توسط ایران بر احیای برجام، می‌گوید که شاید خود روسیه هم بر این موضوع تاثیرگذار بود. روس‌ها هم با رو شدن این مسئله سعی کردند آن را به برجام گره بزنند و بخواهند تا روشن شدن این وضعیت آن را به تعویق بیندازند.
در بیانیه رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر، ادعا شده است: برای نخستین بار در سه هفته گذشته، گزارش‌هایی از حملات هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد) ساخت ایران منتشر شده است. این وقایع هنوز باید بررسی شوند، اما به احتمال زیاد ذخایر قبلی روسیه از چند صد فروند شاهد-۱۳۱ و ۱۳۶ به پایان رسیده و اکنون انبار تسلیحاتی خود را از نو پر کرده است.
در نوامبر۲۰۲۰، ایروان و باکو پس از بیش از یک ماه درگیری شدید بر سر ناگورنو- قره باغ، که در داخل مرز‌های بین‌المللی به رسمیت شناخته‌شده آذربایجان قرار دارد، اما از دهه۱۹۹۰ در اختیار نیرو‌های ارمنستان بوده است، یک توافق آتش‌بس با حمایت مسکو امضا کردند. پس از یک رشته شکست در میدان نبرد، ارمنستان با واگذاری کنترل بخش‌هایی از این سرزمین موافقت کرد و متعهد شد که «ایمنی ارتباطات حمل‌ونقلی» را بین سرزمین اصلی آذربایجان و قلمرو آن کشور در نخجوان از طریق منطقه سیونیک - که این دو را از هم جدا می‌کند - «تضمین کند، البته با نگاهی به سازماندهی تردد بدون مانع شهروندان، وسایل نقلیه و بار در هر دو جهت».
اغراق نیست اگر بگوییم وحید امیری بهترین بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ بود. شاید بسیاری از اهالی فوتبال امیری را در تورنمنت روسیه با آن تونل معروفی که از بین پا‌های پیکه ایجاد کرد به خاطر بیاورند، اما اگر یک بار دیگر فیلم سه بازی مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال را مرور کنید به این مهم پی خواهید برد که وحید امیری همراه با امید ابراهیمی بهترین بازیکنان تیم ایران در آن تورنمنت بودند.
اخیرا ایران به صورت رسمی ارسال پهپاد به روسیه را پذیرفت و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه گفت که به روسیه پهپاد داده‌ایم، اما قبل از جنگ علیه اوکراین، شاید این بده‌بستان تهران و مسکو در همین زمینه باشد؛ یعنی ایران به روسیه پهپاد داده البته نه برای استفاده در جنگ و در مقابل مسکو نیز پذیرفته که سوخو-۳۵ به ایران بدهد.
ناصرامانی عضو شورای شهر تهران درخصوص همکاری با روسیه درحوزه تامین نیازهای حمل و نقلی شهر تهران به اکو ایران گفت:‌ واقعیت این است با توجه به سابقه 12 ساله کار اجرایی در شهرداری عمده قطارها و اتوبوس های تهران از طریق کشورچین تامین شده و از روسیه در این حوزه چیزی ندیده ایم اما شاید در قرار داد دراز مدتی که روسیه با کشور بسته است حوزه تکنولوژی حمل و نقل هم بوده است .
اوکراین مدعی شده در سه هفته گذشته روسیه با پهپاد‌های شاهد-۱۳۶ ساخت ایران مناطقی از این کشور را هدف قرار داده، اما حمله به بیلا تسرکوا به مراتب نزدیک‌ترین حمله به کی‌یف بود.
سخنگوی فرمانداری اودسا مدعی شده است که در روز‌های گذشته ارتش روسیه در حملات به این ناحیه حداقل از پنج فروند پهپاد ایرانی مدل «شاهد ۱۳۶» استفاده کرده است.
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: پوتین تلاش دارد تا از برگ برنده انرژی در زمستان پیش رو علیه اروپا استفاده کند و اگر ایران توافقی را صورت دهد که این توافق منجر به ورود گاز و سپس نفت ایران به بازار انرژی شود می‌تواند برای روسیه این خطر را به همراه داشته باشد که نتواند از این برگ برنده خود بهره ببرد.
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: پوتین تلاش دارد تا از برگ برنده انرژی در زمستان پیش رو علیه اروپا استفاده کند و اگر ایران توافقی را صورت دهد که این توافق منجر به ورود گاز و سپس نفت ایران به بازار انرژی شود می‌تواند برای روسیه این خطر را به همراه داشته باشد که نتواند از این برگ برنده خود بهره ببرد.
مقام وزارت خارجه روسیه با انتقاد از سیاست‌های دولت‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد گام‌های متقابل تهران درمورد تعهدات داوطلبانه‌ هسته‌ای تنها در پاسخ به نقض‌های شدید واشنگن از برنامه توافق هسته‌ای بوده‌است.
ثبت‌نام برای ورود به لیست یارانه‌ها محدود به گروه خاصی نیست و متقاضیان در کنار دو روزی که برای آنها به تناسب شماره آخر کد ملی تعیین شده، دو روز دیگر هم بدون محدودیت، امکان ثبت‌نام دارند، حتی قرار است فرصت دیگری هم برای کسانی که در این مهلت موفق نشدند تعیین شود، بنابراین در صورت نبود مشکلی در سامانه ثبت‌نام، فعلا فرصت برای آنها فراهم است.
نعمت الله ایزدی، آخرین سفیر ایران در شوروی و اولین سفیر ایران در روسیه، در واکنش به اظهارات جنجالی سفیر این کشور در تهران به جماران گفت: به نظرم یک دلیل که ایشان این نوع گویش را انتخاب می‌کند، بها دادن بیش از حد رسانه‌های ما به مطالب ایشان است. بالأخره ما باید برای این نوع مطالب حد و اندازه‌ای نگه داریم. چون ما آنجا کار کرده ایم و الآن دوستان ما آنجا کار می‌کنند. این سطح از دسترسی و حضور در رسانه‌ها را به راحتی ندارند و رسانه‌های آنجا این طور نیست که مثلا هر چیزی را سفیر ما بگوید بلافاصله منعکس و برجسته کنند؛ لذا به اعتقاد من اگر رسانه‌های ما دنبال حرف‌ها یا مصاحبه‌های اینچنین نروند، شاید ایشان یک مقدار بهتر خودش را جمع کند و مطالبش را سنجیده‌تر بگوید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ