جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برای تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع روسیه از رایزنی و گفت‌وگوی معاون وزیر دفاع این کشور با همتای ایرانی خود درباره اوضاع بین‌المللی و همکاری‌های نظامی خبر داد.
فرمانده کل انتظامی کشور از همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه در زمینه جرائم سازمان یافته، حفاظت از تأسیسات مهم دولتی و مبارزه با تروریسم خبر داد.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، فرمانده فراجا در جریان این سفر علاوه بر ملاقات با مسئولان انتظامی کشور روسیه و مذاکره برای توسعه همکاری‌های پلیسی، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه پلیسی در زمینه مبارزه با تروریسم، قاچاق انسان، مواد مخدر و همکاری علمی پژوهشی پلیسی امضاء خواهد کرد.
آمریکا مدعی است که اقداماتی را برای مختل کردن همکاری‌های نظامی «رو به گسترش» میان ایران و روسیه انجام خواهد داد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر همکاری‌های دو کشور ایران و روسیه در حوزه علم و فناوری و بر ضرورت تقویت این همکاری‌ها تأکید کرد.
معاون علمی رئیس جمهور گفت: با آغاز فعالیت‌های کمیته عالی همکاری‌های فناورانه ایران و روسیه، به طور جدی و با ماموریت‌های مشخص و در زمان‌بندی دقیق، پروژه‌های فناورانه تعریف و اجرایی می شود.
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: گروه کشتیرانی توسعه روابط تجاری ایران و روسیه، برنامه ریزی دقیقی در مسیر صورت داده راه اندازی کریدور شمال- جنوب در حوزه خزر در دستور کار دارد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در سفری یک روزه به مسکو با معاون وزیر حمل و نقل روسیه دیدار و درباره گسترش همکاری‌های حمل‌ونقل هوایی گفت‌وگو کرد.
گزارشی از سفر وزیر امور خارجه به کشور روسیه را مشاهده می‌کنید.
هیئت گمرکی ایران و روسیه در نشستی مشترک در تهران در خصوص راه‌های توسعه همکاری‌های آموزشی بین گمرکات دو کشور تبادل نظر کردند.
سومین کمیسیون عالی پارلمانی ایران و روسیه ظهر امروز در تهران برگزار شد که به دلیل محتوای مذاکرات و بحث های عملیاتی و اجرایی که درآن مطرح شد، مسائل مهمی بین دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت توسعه همکاری‌های بانکی و پولی ایران و روسیه از جمله مباحثی بود که در دیدار با رئیس مجلس دومای روسیه مورد تاکید قرار گرفت.
وزیر راه و شهرسازی کشورمان با دستیار ویژه رییس‌جمهور روسیه در خصوص گسترش همکاری‌های حمل و نقلی و تکمیل کریدورحمل و نقل شمال-جنوب در تهران دیدار و مذاکره کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نظام تحریم‌های یک جانبه مُخل روند توسعه و موجب تصاعد بحران‌های منطقه‌ای و جهانی است بر لزوم ایجاد نهاد‌های مشترک و هم افزا برای مقابله با تحریم‌ها و فعال سازی ظرفیت‌های بین‌المللی علیه تحریم و کشور‌های تحریم کننده تآکید کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نظام تحریم‌های یک جانبه مُخل روند توسعه و موجب تصاعد بحران‌های منطقه‌ای و جهانی است بر لزوم ایجاد نهاد‌های مشترک و هم افزا برای مقابله با تحریم‌ها و فعال سازی ظرفیت‌های بین‌المللی علیه تحریم و کشور‌های تحریم کننده تآکید کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان صبح امروز با ایگورلویتین دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدارسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ایفای نقش مکمل ایران و روسیه را در حوزه انرژی ضروری دانست و گفت: همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در مسیر توافقات راهبردی است.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت از اشتراک توانمندی‌ها و توسعه تعاملات بین ایران و روسیه برای ساخت هواپیما با ظرفیت "۷۰ تا ۱۵۰" نفره خبر داد.
پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه رویدادهای صنعتی سنت پترزبورگ از ۸ تا ۱۰ آذرماه سال ۱۴۰۱ برپا شد.
مدیرکل آسیای میانه قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با مدیرعامل اکسپو سنتر روسیه از توسعه همکاری‌های نمایشگاهی دو کشور خبر داد.
وزرای خارجه ایران و روسیه درباره همکاری‌های امنیتی گفتگو کردند.
وزرای خارجه ایران و روسیه درباره همکاری‌های امنیتی گفت وگو کردند.
پوتین و رئیسی از زمان آغاز جنگ اوکراین دست‌کم  چهار بار با یکدیگر صحبت کرده‌اند که به مراتب بیش از صحبت هر کدام از آنها با دیگر رهبران جهان است.
در نشست مشترک میان رئیس سازمان توسعه تجارت با هیات اعزامی تجاری-اقتصادی جمهوری تاتارستان روسیه به ایران، بر همکاری‌های گسترده طرفین در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی تاکید شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ