سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفت که دولت آمریکا به هیچ نتیجه قطعی و اجماعی درباره منشأ همه‌گیری کووید-۱۹ دست نیافته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مقام آمریکایی اعلام کرد که کاخ سفید به دولت عراق ۱۲۰ روز مهلت داده تا بدهی پول برق ایران را به یک بانک خارجی منتقل کند.
کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا در حال بررسی امکان ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین است.
: باوجودی که گفته می‌شود رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مرخصی به سر می‌‌‌برد اما اظهارنظر اخیر جان کربی، هماهنگ‌‌‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید مهر تاییدی بر پایان کار مالی در وزارت خارجه آمریکا است. جان کربی در پاسخ به سوالی در مورد تغییر احتمالی در رویکرد دولت جو بایدن در قبال ایران پس از خروج رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از وزارت خارجه با تاکید بر این موضوع که اظهارنظر در این رابطه برعهده وزارت خارجه است، گفت: «من به طور کلی می‌گویم که هیچ تغییری در رویکرد ثابت ما نسبت به ایران رخ نداده است.» با در نظر گرفتن کنار گذاشتن رابرت مالی از پرونده ایران این مساله مطرح می‌شود که چه کسی یا چه کسانی قرار است این مهم را عهده ‌‌‌دار شوند.
کاخ سفید ادعای رئیس جمهور سابق آمریکا درباره استفاده دولت کنونی از اهرم سیاسی برای تحت قانونی قرار دادن وی را رد کرد.
پس از ادعای روز پنجشنبه کاخ سفید در رد هرگونه تلاش پشت پرده‌ای از سوی دولت بایدن برای توافق با تهران و بعد از گزارش میدل‌ایست‌آی، نمایندگی ایران در سازمان ملل هم روز جمعه هرگونه توافق موقت با آمریکا را تکذیب کرد. در پی انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر نزدیک‌شدن ایران و آمریکا به توافق موقت، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد که «هیچ توافق موقتی به‌عنوان جایگزین برجام در دستور کار نیست».
کاخ سفید و کنگره آمریکا بر سر افزایش سقف بدهی‌های دولت به توافق رسیدند.
یکی از سخت‌ترین نقاط اختلافی  در مذاکرات میان نمایندگان جمهوری خواه و کاخ  سفید، موضوع تعیین سقف هزینه‌ها است که خواسته اصلی جمهوری‌خواهان است.
دولت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن مانند گذشته قصد ندارد همانند اقدام انگلیس در تحویل موشک‌های Storm Shadow به کی‌یف، موشک‌های برد بلند AtacMS را به اوکراین دهد.
رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید دولت آمریکا او را در جریان افشای اطلاعات محرمانه پنتاگون قرار نداده و این برای وجهه کاخ سفید و آمریکا خوب نیست.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، از «سفارش بزرگ» و «بزرگ‌ترین معاملات تاریخ بوئینگ» استفاده کرد. یک مقام دیگر آمریکایی هم بوئینگ را «نهنگ سفید» نامید. بااین حال، به نظر می‌رسد توافق با بوئینگ بخشی از توافق آمریکا- عربستان برای تشویق این پادشاهی باشد تا دست از برنامه هسته‌ای خود بکشد.
دولت چین برخلاف رویکرد خصمانه کاخ سفید، با شرکت‌های تراشه سازی که کمک مالی از داخل خاک ایالات متحده دریافت کنند، برخورد نکرده و آنها را تعطیل نمی‌کند.
مدیر دفتر مدیریت و بودجه آمریکا اعلام دولت این کشور در تلاش است تا بحران تورم را با سیاست های جدید بودجه ای مهار کند.
سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به توافق ایران و عربستان، مدعی شد که دیپلماسی همراه با بازدارندگی و کاهش تنش، از اصول سیاست دولت آمریکا در منطقه است.
کاخ سفید یک استراتژی امنیت سایبری جدید طراحی کرده است. این جدیدترین اقدام دولت برای قدرتمندتر کردن دفاع سایبری خود در مقابل افزایش جرایم دیجیتالی و هکری است.
دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی دیگر به ارزش ۱.۸۵ میلیارد به اوکراین خواهد داد که سامانه‌های دفاع ضد موشکی پاتریوت را نیز شامل می‌شود.
رئیس‌جمهور آمریکا قصد تشکیل کارگروهی برای تحقیق درباره ادعاهای وجود قطعات غربی در پهپادهای ساخت ایران را دارد.سی‌ان‌ان گزارش داده کاخ سفید اکنون یک گروه تحقیقاتی متشکل از سازمان‌های مختلف اعم از وزارت دفاع، وزارت خارجه، وزارت دادگستری، وزارت بازرگانی و خزانه‌داری برای تحقیق درباره این موضوع تشکیل داده است.
کارشناس مسائل منطقه‌ای، امتیاز ندادن و اخذ امتیاز را شیوه‌ی آمریکا در مذاکرات با دیگر کشورها دانست و گفت: بدعهدی و فریب سیاست نهادینه شده دولت آمریکاست که جمهوری‌خواه و دموکرات هم ندارد.
اقدام جنجالی دولت عربستان در همراهی با روسیه در کاستن از میزان تولید نفت خود، دیدار رهبران گروه‌های فلسطینی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق، و در نهایت، اوج گیری برخی تنش‌های دیپلماتیک در روابط خارجی رژیم اسرائیل، سه تحول و رویدادی هستند که منطقه خاورمیانه به تازگی شاهد آن‌ها بوده و در نوع خود حامل پیام‌ها و تبعاتی جدی و قابل توجه برای دولت آمریکا نیز هستند.
پس از سخنگوی کاخ سفید که اذعان کرد هم‌اکنون تمرکز دولت آمریکا بر اغتشاسات در ایران است، سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور اعلام کرد احیای برجام در آینده نزدیک رخ نمی‌دهد.
کاخ سفید امروز در بیانیه ای راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا در دولت «جو بایدن» را منتشر شد.
کاخ سفید امروز در بیانیه ای راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا در دولت «جو بایدن» را منتشر شد.
یک مقام کاخ سفید گفت: دولت بایدن به زودی قانون جدیدی برای تعیین تکلیف صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی با کارایی بالا به کشورهایی مانند چین وضع خواهد کرد.
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا مخالفت خود با برگزاری همه پرسی در دونباس را با اعمال تحریم های جدید علیه روسیه نشان خواهد داد.
گزارش وبگاه شبکه خبری سی ان‌ان حاکی است یکی از نگرانی‌های مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا احتمال لو رفتن روش‌ها و منابع دستگاه‌های جاسوسی آمریکا است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ