سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا مخالفت خود با برگزاری همه پرسی در دونباس را با اعمال تحریم های جدید علیه روسیه نشان خواهد داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امورخارجه و معاون نخست وزیر مولداوی گفته است که ایده همه پرسی سیاست خارجی این کشور باعث بی ثباتی می‌شود.
سال‌های قبل مطالب و مقالات زیادی در این حوزه در کشور‌های غربی هم نوشته شده است. سؤال این است که یک شهروند نسبت به یک مصوبه‌ی مطوّل یا یک موضوع تخصصی چقدر می‌تواند کارشناس باشد؟ مثلاً اگر یک موضوع اقتصادی باشد، من به عنوان یک شهروند چقدر می‌توانم پاسخ اقتصادی داشته باشم نسبت به آن مسئله. یا اگر یک مسئله‌ی سیاسی کلان در حوزه‌ی روابط بین‌الملل باشد، من واقعاً چقدر کارشناس هستم که می‌توانم نظر دقیق بدهم.
روحانی گفت: آنچه خواست مردم است شاید ده‌ها سؤال باشد، اما در یک همه‌پرسی می‌توان از مردم خواست به سه پرسش اساسی در زمینهٔ سیاست خارجی، سیاست داخلی و اقتصاد پاسخ دهند.
روسیه بعد از برگزاری همه‌پرسی، لوهانسک در منطقه شرقی دونباس در اوکراین را به خاک خود الحاق کرد. دولت‌های غربی و کی‌یف این اقدام روسیه را نقض قوانین بین‌المللی می‌خوانند.
رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه در این ۴۳ سال، چندین بار همه پرسی در کشور برگزار می‌شود، گفت: حضور مردم در مناسبت‌های سیاسی مانند راه پیمایی و برگزاری انتخابات نیز نوعی همه پرسی است.
۱۴۳ عضو سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی برای محکومیت روسیه رای مثبت، پنج کشور رای مخالف و ۳۵ کشور رای ممتنع دادند.
رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفت که این کشور همه پرسی هایی را که روسیه در مناطق شرق و جنوب اوکراین برای الحاق آنها به خاک خود برگزار کرد، به رسمیت نخواهد شناخت.
رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با همتای اوکراینی خود ایجاد منطقه غیرنظامی در اطراف نیروگاه زاپروژیا را پیشنهاد داد.
«واسیلی نبنزیا» در نشست شورای امنیت برای بررسی همه پرسی الحاق مناطق شرقی اوکراین به خاک روسیه گفت که این همه پرسی شفاف برگزار شد و به زودی جزئیات آن منتشر خواهد شد.
کمیته های انتخابات در مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا در اوکراین نتایج نهایی همه پرسی برای پیوستن به روسیه را اعلام کردند.
رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد که نتایج همه پرسی برای پیوستن برخی مناطق اوکراین به روسیه را به رسمیت نخواهد شناخت.
وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد کشورش برگزاری همه پرسی در مناطقی از دونباس برای پیوستن به روسیه را به رسمیت نمی شناسد.
رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری لوهانسک اعلام کرد امروز آخرین روز رای گیری درباره الحاق این جمهوری به روسیه است.
در حال حاضر همه‌پرسی الحاق چهار منطقه شامل دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در منطقه شرقی دونباس و همچنین زاپروژیا و خرسون در جریان است و امروز پایان خواهد یافت. اوکراین و کشور‌های غربی همه‌پرسی‌ها را ساختگی خوانده و مدعی هستند نتایج آن از قبل تعیین شده و آن را به رسمیت نخواهند شناخت.
وزیر خارجه ترکیه با اعلام مخالفت کشورش با همه‌پرسی الحاق به روسیه در مناطق شرق اوکراین، گفت کرملین در حال بررسی بازگشت به مذاکرات با کی‌یف است.
دبیرکل ناتو با محکوم کردن همه‌پرسی در دونباس و دو منطقه در شرق اوکراین، آن را «ساختگی» خواند.
منابع خبری از آغاز همه پرسی از شهروندان لوهانسک درباره پیوستن به روسیه خبر دادند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به دلیل برنامه ریزی برای برگزاری همه پرسی در دونباس شد.
دومای دولتی روسیه از تصمیم ساکنان دونباس برای برگزاری همه پرسی به منظور پیوستن به مسکو استقبال کرد.
یک مقام ارشد پارلمان روسیه اعلام کرد برگزاری همه  پرسی پیوستن جمهوری های دونباس به روسیه ضرورتی بوده که به تعویق افتاده است.
رهبر جدایی طلبان دونتسک که در اندیشه برگزاری همه پرسی برای پیوستن به روسیه است، خواستار تائید نتایج آن از سوی رئیس جمهور روسیه شد.
رهبر جدایی طلب جمهوری دونتسک برگزاری همه پرسی برای پیوستن به روسیه را خواستار شد.
یک مقام محلی منطقه زاپروژیا اعلام کرد که این منطقه از نظر فنی برای برگزاری همه پرسی دسترسی به روسیه آمادگی لازم را دارد.
یک مقام محلی منطقه زاپوریژیا اعلام کرد که این منطقه از نظر فنی برای برگزاری همه پرسی دسترسی به روسیه آمادگی لازم را دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ