کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا در حال بررسی امکان ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده اسبق کنگره آمریکا با انتقاد شدید از حمایت کاخ سفید از جنگ اوکراین، گفت که رئیس جمهور آمریکا، کی‌یف را به هاوایی که طعمه حریق شده است، ترجیح می‌دهد.
کربی گفت: هرگونه تلاش از سوی ایران برای کند یا متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم، گام‌های خوبی برای منطقه محسوب می‌شود.
کاخ سفید روز سه‌شنبه با رد مداخله نظامی روسیه در کودتای اخیر در نیجر اعلام کرد که واشنگتن قصد تخلیه شهروندان خود از کشور نیجر را ندارد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد این کشور برنامه‌ای برای تخلیه شهروندان خود از نیجر ندارد.
کاخ سفید چشم‌انداز تورم آمریکا را فاش کرد
مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که اوکراین در ضدحملاتش علیه روسیه، بخش قابل توجهی از نیروهای خود را از دست داده است.
کاخ سفید اعلام کرد که تمدید نشدن توافق صادرات غلات از طریق دریای سیاه  به تشدید بحران امنیت غذایی دامن می‌زند.
بایدن از مودی در کاخ سفید استقبال کرد و در نشست خبری مشترک دو کشور، نخست وزیر هند گفت که نظم جهانی جدید در حال شکل گیری است.
در حالی که کاخ سفید و کنگره بر سر سقف بودجه پرداخت دولت در حال مناقشه‌اند، صندوق بین المللی پول هشدار داده که با وضعیت افزایش معوقات مالی کنونی، آمریکا به بحران اقتصادی بدتری دچار خواهد شد.
به نظر می‌رسد نتانیاهو از قراردادن کابینه‌اش در حاشیه لذت می‌برد. با این حال، همانطور که کانال ۱۲ اسرائیل این هفته گزارش داد، نتانیاهو از سفر گالانت به ایالات متحده برای دیدار با مقامات دفاعی این کشور جلوگیری می‌کند. براساس این گزارش، نتانیاهو همه وزرای خود را از ملاقات در واشنگتن یا امارات متحده عربی تا زمانی که از خودش برای بازدید از آنجا دعوت نشده باشد، منع کرده است. این هفته بار دیگر در مورد دعوت کاخ سفید از نتانیاهو از جیک سالیوان سوال شد، اما سالیوان جواب مشخصی نداد.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، از «سفارش بزرگ» و «بزرگ‌ترین معاملات تاریخ بوئینگ» استفاده کرد. یک مقام دیگر آمریکایی هم بوئینگ را «نهنگ سفید» نامید. بااین حال، به نظر می‌رسد توافق با بوئینگ بخشی از توافق آمریکا- عربستان برای تشویق این پادشاهی باشد تا دست از برنامه هسته‌ای خود بکشد.
اتهام‌های کیفری وارد شده به ترامپ ۷۶ ساله، در تاریخ آمریکا بی سابقه بوده جایی که پیش از این هیچ یک از روسای جمهوری این کشور چه در زمان تصدی منصب و چه پس از ترک کاخ سفید، هرگز به طور رسمی مورد اتهام قرار نگرفته بودند، با این حال پرونده‌های زیادی در جهان بوده که باعث شده برخی رهبران رسوا شوند یا این که منصب خود را ترک کنند.
یک مقام سابق کاخ سفید گفت: کشورهای زیادی در سراسر جهان در حال کنار گذاشتن دلار در مبادلات نفتی و گازی خود هستند.
جان کربی در جمع خبرنگاران گفت که مذاکره در خصوص احیای برجام در حال حاضر «اصلاً در دستور کار نیست.» او اضافه کرد: «پیشرفتی در خصوص برجام صورت نگرفته و ما انتظار پیشرفت در خصوص آن در آینده نزدیک نداریم.»
پایگاه آکسیوس گزارش داد جارت بلانک قرار است در وزارت انرژی روی موضوعات مرتبط با سیاست هسته‌ای کار کند. این رسانه با طرح این سوال که چرا این تغییر مهم است، می‌نویسد: خروج بلانک نشانه دیگری مبنی بر این است که دولت بایدن معتقد است در حال حاضر هیچ راهی برای بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران وجود ندارد. آکسیوس بلانک را یکی از بازیگران اصلی مذاکرات غیرمستقیم کاخ سفید با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور در دو سال گذشته ارزیابی کرده است.
مشاور کاخ سفید در امور رقابت اعلام کرد دولت جو بایدن همچنان از قانون آنتی تراست شرکت های فناوری که اکنون در کنگره در حال بررسی است، حمایت می کند.
کاخ سفید اعلام کرد که برای جمع آوری اطلاعات بیشتر درباره اصابت موشک به لهستان، با ورشو در ارتباط است.
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تماس تلفنی و یا دیدار حضوری سران آمریکا و روسیه وجود ندارد.
هماهنگ‌ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز در سخنانی اعلام کرد: «جو بایدن» در حال بازبینی در روابط میان واشنگتن- ریاض است.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و برایان دیز مدیر شورای ملی اقتصاد آمریکا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند بایدن با انتقاد از تصمیم کاهش تولید نفت توسط اوپک پلاس، ادعا کرد این کار تبعات منفی بر کشورهای فقیر و در حال توسعه خواهد گذاشت.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت مقام کاخ سفید مدعی شد که به نظر می‌رسد دیپلماسی در حال حاضر کارساز نیست.
رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در کاخ سفید تاکید کرد که "کلمات و تهدید‌های بی‌ملاحظه" پوتین، آمریکا و متحدانش را مرعوب نمی‌کند. بایدن گفت: اقدامات پوتین نشانه‌ای از این است که او در حال تقلا کردن است.
آمریکای در حال افول که گرفتار مشکلات اقتصادی داخلی و درگیر بحران های خودساخته بین المللی است، به امید کاستن از سرعت قطار توسعه همه‌جانبه چین به سازوکارهای مختلف متوسل شده است.
کربی با بیان اینکه قصد ندارم برچسبی روی مذاکرات بزنم و بگویم آخرین فرصت است، اما در عین حال مدعی شد: یک توافق روی میز است. به نظر می‌رسد برای دستیابی به توافق، زمان رو به اتمام است و بار دیگر از ایران می‌خواهیم این توافق را بپذیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ