رئیس‌جمهور آمریکا قصد تشکیل کارگروهی برای تحقیق درباره ادعاهای وجود قطعات غربی در پهپادهای ساخت ایران را دارد.سی‌ان‌ان گزارش داده کاخ سفید اکنون یک گروه تحقیقاتی متشکل از سازمان‌های مختلف اعم از وزارت دفاع، وزارت خارجه، وزارت دادگستری، وزارت بازرگانی و خزانه‌داری برای تحقیق درباره این موضوع تشکیل داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
۲۶ نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای از دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند درباره توافق مبادله زندانی با ایران توضیح دهد.
یک هفته‌نامه آمریکایی به وعده‌های توخالی و دروغین دولت کنونی آمریکا در خصوص پایان دادن به جنگ یمن و بحران انسانی در این کشور اشاره کرد.
رسانه های آمریکا از برگزاری جلسات دولت «بایدن» درباره رویدادهای روسیه خبر می دهند.
قانونگذار ارشد آمریکایی با اشاره به گزارش‌های رسانه‌ای درباره تلاش دولت بایدن برای دستیابی به تفاهمی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای تأکید کرد که دولت باید به تعهداتش در قبال کنگره ذیل قانون موسوم به «قانون بررسی توافق هسته‌ای ایران» (اینارا) پایبند بماند.
راه‌حل دیپلماتیک بهترین راه برای حل نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران است؛ اما برنامه جامع اقدام مشترک صرفا یک مرجع یا منبع مفید برای این راه‌حل دیپلماتیک خواهد بود. جملات به‌کار گرفته شده در بیانیه گروه هفت دقیقا همسان با بیانیه وزرای خارجه کشور‌های گروه هفت در تاریخ ٢٣ آوریل ٢٠٢٣ است؛ در این بیانیه نیز برجام نه به عنوان راهکار نهایی بلکه به مثابه منبع مفید برای راهکار‌های دیپلماتیک در نظر گرفته شده بود.
شماری از نمایندگان و سناتورهای آمریکایی با ارسال نامه به بایدن، از نقض شدید و سیستماتیک حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی که در دولت جدید این رژیم وسیع‌تر و شدیدتر شده است، ابراز نگرانی کردند.
شماری از نمایندگان و سناتورهای آمریکایی با ارسال نامه به بایدن، از نقض شدید و سیستماتیک حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی که در دولت جدید این رژیم وسیع‌تر و شدیدتر شده است، ابراز نگرانی کردند.
بایدن به صورت مستقیم وارد کمپین فشاری شده که کاخ سفید آن را در نهان و آشکار اداره می‌کند تا نخست وزیر دولت ائتلافی اسرائیل متقاعد شود و تصویب این طرح در پارلمان را متوقف کند.
مقامات دولت آمریکا به نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نزدیکان او هشدار دادند تا از هر گونه اقدام تحریک آمیز و ایجاد تنش علیه جو بایدن خودداری کنند.
چند روز پس از تکذیب وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر امکان پرداخت پول به ایران، گزارش‌ها حاکی از چراغ سبز دولت بایدن نسبت به پرداخت بخشی از بدهی عراق به ایران است.
سناتور آمریکایی می‌گوید مقامات کاخ سفید در گزارش محرمانه به قانون‌گذاران درباره بالون چینی طفره می‌روند.
ماجرای جدید کشف اسناد سرّی در دفتر و خانه جو بایدن، کاخ سفید را تحت فشار قرار داده است. این اسناد سرّی، قدیمی و مربوط به دوره‌ای است که او به عنوان معاون رییس جمهور در دولت باراک اوباما فعالیت می‌کرد.
جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا به تحقیق درباره عملکرد دولت بایدن رای دادند.
بایدن در نشست خبری مشترک با همتای اوکراینی در واشنگتن گفت که ما باید مطمئن شویم که «دولت اوکراین می‌تواند به ارائه خدمات اولیه به مردم ایران ادامه دهد».
دولت جو بایدن، در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا و بحبوحه هشدارها درباره ورود قریب‌الوقوع آمریکا به رکود در آینده‌ای نزدیک، گزارش‌ها دراین‌باره را کم اهمیت جلوه داد.
وزارت امور خارجه آمریکا می گوید که آنتونی بلینکن قرار است به زودی برای اولین بار برای گفتگو درباره بحران هائیتی و سایر مسائل بین المللی با رهبران کانادا  دیدار کند.
سند استراتژی امنیت ملی دولت بایدن که مدت‌ها در انتظار آن بودیم بیش از آن که پاسخی درباره رویکرد کاخ سفید به بحران‌های جهانی باشد، پرسش‌هایی را مطرح می‌سازد. استراتژی جدید همانند آن که بگوییم برای توقف آتش سوزی خانه‌ها با آتش افروزان همکاری خواهیم کرد.
سازمان ملل متحد اعلام کرد در حال اعزام تیمی برای کمک به تحقیقات است؛ درحالی‌که دولت بایدن هم به کرملین درباره استفاده از سلاح‌‌های غیرمتعارف برای معکوس کردن حمله موفق نیروهای اوکراینی هشدار داد.
سفارت مجازی آمریکا از قول بایدن نوشت: تعهد دولت من کاهش تهدید ناشی از سلاح‌های هسته‌ای است.
تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشار‌های رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.
رئیس‌جمهور در ادامه نشست خبری خود که همزمان با هفته دولت و یک‌سالگی روی کار آمدن دولت سیزدهم، صبح دوشنبه (۷ شهریور) برگزار شد، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد. سیدابراهیم رئیسی در پاسخ به در پاسخ به پرسش سی‌بی‌اس نیوز درباره ملاقات احتمالی با جو بایدن، تاکید کرد: من در نشست قبلی در پاسخ به سوال مشابهی گفتم خیر. باز هم «خیر» را تکرار می‌کنم. هیچ فایده‌ای مترتب بر ملاقات ما و ایشان نیست؛ نه برای ما و نه برای منافع ملت بزرگ ایران و برنامه‌ای هم برای این ملاقات وجود ندارد و نخواهد داشت.
یک منبع آمریکایی گفته است که دولت بایدن از چند طریق به ایران پیام داده که به‌دنبال تشدید درگیری‌ها در سوریه نیست.
پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی می گوید که دولت جو بایدن رئیس جمور آمریکا سعی کرده است طی روزهای اخیر به اسرائیل اطمینان دهد که امتیازات جدیدی به ایران نداده است.
قیمت برنج ایرانی و خارجی در بازار چند؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ