یک مقام کاخ سفید گفت: دولت بایدن به زودی قانون جدیدی برای تعیین تکلیف صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی با کارایی بالا به کشورهایی مانند چین وضع خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: بر اساس قانون جدید انتخابات مجلس، وزارت کشور مکلف است تا در حداقل یک هشتم حوزه‌های دارای تعدد کرسی مجلس، انتخابات را به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار کند.
قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد.
یک مقام مسئول با اشاره به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در شناسایی کالای قاچاق گفت: تنها داشتن شناسه رهگیری کافی نیست؛ بلکه ثبت انبارها و کالاهای داخل آنها هم ملاک ارزیابی قرار می‌گیرد.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: بر اساس قانون جدید انتخابات مجلس، وزارت کشور مکلف است تا در حداقل یک هشتم حوزه‌های دارای تعدد کرسی مجلس، انتخابات را به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار کند.
به گفته جعفری بر اساس قانون، تصمیم‌گیرنده نهایی برای صدور مجوز یا عدم جواز سقط، قاضی ویژه کمیسیون است و پزشک قانونی و پزشک متخصص تنها ارائه‌دهنده توضیحات لازم در خصوص ناهنجاری جنینی یا بیماری مادر و میزان خطر جانی ناشی از این بیماری به قاضی هستند. قاضی با بررسی پرونده و توضیحات ارائه‌شده، برمبنای شرایط موجود و وجود یا عدم وجود حرج مادر (در موارد جنینی) یا خطر جانی مادر (در موارد مادری) رأی خود را صادر می‌کند.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن تشریح جزئیات شرایط بازنشستگی و ازکارافتادگی گفت: یک کارمند که پس از پایان ساعات اداری کار می‌کند، مشمول دریافت پول اضافی برای کار اضافه در مجموعه است، اما این اضافه کار نوعی فوق‌العاده محسوب نمی‌شود.
پارسال ۲.۲ نفر اشتغال ناقص داشتند؛ به این معنا که در هفته کمتر از ۴۴ ساعت کار کرده اند که همین مساله موجب شده این افراد تقریبا از مزایای قانون کار محروم بمانند.
ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفتگی گفت: در پرونده قانون هوای پاک برای ۵ مسئول دولت سابق قرار جلب به دادرسی صادر شده است.
لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مشهور به تعطیلی پنجشنبه‌ها در دستورکار این هفته کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قرار دارد. در این لایحه علاوه بر الزام دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی به تعطیلی پنجشنبه‌ها نکات حائز توجه دیگری هم ذکر شده است.
جزئیات میزان حقوق و مزایای کارگران و کارکنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۲ اعلام شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید در شیوه خدمت سربازی تجدیدنظر و تغییراتی ایجاد شود و تلاش می‌کنیم طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس به سرانجام برسد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید در شیوه خدمت سربازی تجدیدنظر و تغییراتی ایجاد شود و تلاش می‌کنیم طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس به سرانجام برسد.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره مفاد طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس که در حال بررسی در صحن مجلس است، توضیحاتی داد.
رئیس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد مکان‌هایی برای مهدکودک و شیردهی در همه وزارتخانه‌ها با بی توجهی مواجه شده است.
پیرهادی گفت: نکته مهم و متفاوت این طرح در صورت رد صلاحیت افراد، اگر داوطلب دفاعیه ای داشت جهت احقاق حق داوطلبان و کاهش اصطکاک های مطرح در بحث احراز صلاحیت ها، در صورت تصویب طرح، کانال ارتباطی بین کاندیداها و شورای نگهبان و دیگر نهادهای نظارتی برای نخستین بار ایجاد می شود.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه معمولا شهرداری پس از ایجاد شغل مزاحم متوجه آن می‌شود، توضیح داد: شهرداری در فرآیند صدور مجوز برای کسب و کار حضور ندارد. زمانی‌که یک شغل مزاحم ایجاد می‌شود، به شهرداری اعلام می‌کنند که باید مزاحمت این شغل رفع شود، درحالی‌که قانون با صراحت اعلام کرده است که باید ابتدا از ایجاد شغل مزاحم جلوگیری شود.
طی تابستان امسال ۲.۱ نفر اشتغال ناقص داشتند؛ به این معنا که در هفته کمتر از ۴۴ ساعت کار کرده اند که همین مساله موجب شده این افراد تقریبا از مزایای قانون کار محروم بمانند.
ممنوعیت واردات خودرو به دلیل محدودیت‌های ارزی در سال ۱۳۹۷ از سوی شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مصوب شد و تمدید آن تا اردیبهشت امسال ادامه داشت. در نهایت با تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو، این ممنوعیت پایان یافت و حالا جزئیات آیین نامه واردات خودرو نیزدر دولت مصوب و ابلاغ شده است.
بعد از ابلاغ قانون منع به کار‌گیری بازنشستگان، محمدرضا ساکت دبیرکل وقت فدراسیون به دلیل بازنشستگی مجبور به خداحافظی از این مجموعه شد، تاج به عنوان رئیس، موفق شد از شرکت فولاد مبارکه «عودت به کار» بگیرد و در ظاهر از بازنشستگی رهایی پیدا کند.
پیشتر نیز دولت دوازدهم لایحه جامع انتخابات را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده بود که تمام انتخابات‌ها در آن دیده شده بود اما نمایندگان مجلس به جای آنکه لایحه دولت قبل را در دستور کار قرار دهند، طرح‌هایی را برای انتخابات‌های گوناگون در دستورکار قرار دادند.
در حالی که بر اساس قانون جهش تولید مسکن بانک ها باید ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش تولید مسکن اختصاص دهند، مجموع وام های پرداخت شده در سال گذشته به ۲ درصد هم نمی رسد.
قیمت سکه طرح جدید امروز با ۳۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۵ میلیون تومان رسید.
یکی از پیش نیاز‌های مهم برای تصمیم گیران هر کشور، یک نظام آماری منسجم و دقیق است؛ اما این موضوع مهم در اقتصاد ایران، چندان مورد توجه قرار نگرفته است و دو مرکز متولی ارائه آمار‌های اقتصادی هستند، به گونه‌ای که از یک سو بانک مرکزی و از سوی دیگر مرکز آمار، مشغول جمع آوری و تحلیل آماری از دیتای اقتصادی هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ