انواع خودروی سواری و وانت دو (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی که قیمت روز خودروی آنها بیش از ۳ میلیارد تومان است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طی ۴ ماهه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات بر ثروت اخذ شد که سهم خانه های خالی تنها ۲ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان بود. همچنین صاحبان خودورهای لوکس نیز ۶۹۳ میلیارد تومان مالیات پرداخته اند.
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: درست است که لوکس بودن خودرو با قیمت تعیین می‌شود، اما اگر قیمت پایین‌تر بود هم قیمت پایین مبنای لوکس بودن خودرو قرار می‌گرفت.
خریداران خودروهایی که در مزایده سازمان مالیاتی به مزایده گذاشته شده بود، با حکم شعبه ی سه دیوان عدالت اداری حق فروش خودروهای خودرو را ندارند و فعلا وضعیت فروش این خودروها در هاله ای از ابهام قرار دارد.
مدیر پروژه استقرار ثبت سامانه‌ای معاملات خودرو با تشریح جزییات این سامانه، گفت: تمام نقل و انتقال خودروها به هر روش و مدل تنها باید از طریق سامانه ثبت معاملات خودرو انجام شود.
انتقال املاک با انواع کاربری، انواع خودروی سواری، انواع طلا، نقره و جواهرات، انواع ارز و انواع رمز پول مشمول مالیات بر عایدی سرمایه شد.
نمایندگان مجلس ماخذ اخذ مالیات از خودروها در سال آینده را قیمت روز خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن تعیین کردند.
منظور با صدور بخشنامه‌ای، موضوع مالیات برارزش افزوده انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت‌های تولید داخل و وارداتی برقی وتمام برقی مشمول تبصره ۲ ماده (۲۸)این قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.
دنیامالی گفت: ما الان تمام فشار‌ها را روی مالیات می‌گذاریم. مالیات زمانی است که شما رونق اقتصادی داشته باشید. وقتی که تورم است و کشور با رکود مواجه است چرا ما اینقدر با مالیات بر مردم فشار وارد می‌کنیم؟
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲، مصوبات این کمیسیون درباره تعیین نرخ مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس در سال آینده را تشریح کرد.
سازمان امور مالیاتی در بخشنامه ای ماخذ محاسبه مالیات و عوارض شماره گذاری، عوارض سالانه و مالیات نقل و انتقال انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت های تولید داخل یا وارداتی را ابلاغ کرد.
بیست و یک روز تا پایان مهلت قانونی پرداخت مالیات خودروهای لوکس زمان باقی است. این در حالی است که طبق گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، در حال حاضر اطلاعات ۴۰۰ هزار خودروی گران قیمت شناسایی شده است.
مالیات بر خانه‌ها همانند مالیات بر خودرو که تنها به خودروهای خاصی تعلق گرفته، شامل تمام خانه‌ها و املاک نمی‌شود.
در تبصره شش لایحه بودجه ۱۴۰۲ آمده است: واحد‌های مسکونی و باغ ویلا‌های مجاز که ارزش آن‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان باشد مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند. همچنین انواع خودروی سواری که قیمت روز آن‌ها بیش از ۱.۵ میلیارد تومان است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شود.
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، خودروهایی بالای یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند.
کارشناسان مالیاتی در یک نشست اعلام کردند که اخذ مالیات بر ثروت اعم از مالیات املاک و خودروهای لوکس است که اگر اجرایی شود می تواند باعث کاهش نابرابری و کمک بر اقتصاد کشور باشد.
رئیس سازمان امور مالیاتی یکم آذر ماه در بخشنامه‌ای به ادارات کل امور مالیاتی نحوه رسیدگی به اعتراضات دارندگان خودروهای گران قیمت را ابلاغ کرد.
رئیس سازمان امور مالیاتی پیش بینی کرده بود در سال جاریی از ۵۵۰ هزار خودرو لوکس شناسایی شده در کشور، ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات بایستی اخذ و دریافت شود. رقمی قابل توجه که می‌تواند بخشی از درآمد‌های مالیاتی دولت را در سال جاری محقق کند.
بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، امکان تقسیط ۶ ماهه رقم مالیات تعیین شده برای مالکان خانه ها و خودروهای لوکس فراهم شده است.
معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی از تعیین درآمد مجموعا ۲۳۰۰ میلیارد تومانی مالیات بر خودروهای لوکس در سال جاری خبر داد.
سازمان امور مالیاتی در نامه ای به ادارات کل امور مالیاتی اعلام کرد در راستای تکریم مؤدیان مالیاتی، برگه مالیاتی خانه ها و خودروهای لوکس به درب منازل آنها پست شود.
اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه اعلام کرد به شدت نگران تخفیف‌های مالیاتی پیشنهادی برای خرید خودروهای الکتریکی در ایالات متحده است.
سازمان امور مالیاتی، خودروسازان را مسئول پرداخت مالیات بر اولین نقل و انتقال خودروهای صفر کیلومتر اعلام کرده است.
سازمان امور مالیاتی مسئول پرداخت مالیات بر اولین نقل و انتقال خودروهای صفر کیلومتر را شرکت های تولیدکننده اعلام کرد.
با توجه به تورمی که در جامعه وجود دارد، روند و برآیند کلی بازار سهام رو به رشد خواهد بود و در این بین سهامدارانی که با دید میانمدت و بلندمدت اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس می‌کنند، نسبت به کسانی که به اصطلاح دیدگاه نوسانی داشته و با یک منفی سهام خود را می‌فروشند، سود بیشتری خواهند کرد، این موضوع اثبات شده، بنابراین کسانی که نگاه نوسانی دارند، با توجه به افزایش تورم و رشد شاخص کل بورس تا محدوده دو میلیون واحد، آن بازدهی مورد انتظار را کسب نخواهند کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ