سازمان امور مالیاتی در بخشنامه ای ماخذ محاسبه مالیات و عوارض شماره گذاری، عوارض سالانه و مالیات نقل و انتقال انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت های تولید داخل یا وارداتی را ابلاغ کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگرچه ویلیام نایت X-۱۵ خود را با سرعت ۶.۷ ماخ به پرواز درآورد اما در یک هواپیمای موشکی بود. رکورد کنونی یک هواپیمای خلبانی در پرواز پایدار متعلق به SR-۷۱ Blackbird، یک هواپیمای شناسایی از دوران جنگ سرد است. بالاترین سرعتی که آن هواپیما به آن رسیده است ۳.۲ ماخ است.
یک موشک کروز پنهان‌کار با طراحی رادارگریز که تا ۵۰۰ کیلومتر برد دارد و با موتور توربوفن به سرعتی ۰.۹۵ ماخ می‌رسد و در ارتفاع پایین به سمت هدف پرواز می‌کند. این موشک هواپرتاب در اصل برای شلیک از جنگنده‌های یوروفایتر تایفون، تورنادو، اف ۱۸ و اف ۱۵ طراحی و ساخته شده است.
سوخو Su-۳۵S می تواند در ارتفاعات بالاتر به حداکثر سرعت ۲.۲۵ ماخ دست یابد که قابل مقایسه با F-۲۲ و سریعتر از F-۳۵ یا F-۱۶ است. سوخو Su-۳۵S قادر به پرواز در ارتفاع ۶۰۰۰۰ پایی است که برابر با F-۱۵ و F-۲۲ و ۱۰۰۰۰ فوت بالاتر از Super Hornet، Rafale و F-۳۵ است.
سوخو Su-۳۵ S می‌تواند در ارتفاعات بالاتر به حداکثر سرعت ۲.۲۵ ماخ دست یابد که قابل مقایسه با F-۲۲ و سریعتر از F-۳۵ یا F-۱۶ است. سوخو Su-۳۵ S قادر به پرواز در ارتفاع ۶۰۰۰۰ پایی است که برابر با F-۱۵ و F-۲۲ و ۱۰۰۰۰ فوت بالاتر از Super Hornet، Rafale و F-۳۵ است.
طبق بخشنامه دفتر واردات گمرک، تسری ماخذ حقوق ورودی و ممنوعیت واردات خودرو سواری بالای ۴۰ هزار دلار به ثبت سفارش های معتبر در زمان ورود به اماکن گمرکی، مناطق اقتصادی ویژه و آزاد ابطال شد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه سرعت موشک فتاح ۱۳ ماخ است و موشکی که دارای چنین سرعتی باشد مقابله با آن ناممکن خواهد بود گفت: موشک فتاح به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است، توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست.
طبق اسناد افشاشده، پهپاد فوق‌پیشرفته چین از یک بمب‌افکن پرتاب می‌شود و می‌تواند با سه‌برابر سرعت صوت حرکت کند که کمی از پهپاد مرموز لاکهید مارتین SR-۷۲ Blackbird آمریکا سرعت پایین‌تری دارد. سرعت پهپاد آمریکا ظاهراً برابر ۶ ماخ است.
زمانی که هواپیمای به ارتفاعی معادل ۷۰۰۰ متر تا ۹۰۰۰ متر می‌رسد یعنی به عبارتی ۲۵۰۰۰ فوت تا ۳۰۰۰۰ فوت، سرعت آن را با عدد ماخ قیاس خواهند کرد و این سرعت را به شکل درصدی از سرعت ‌صوت اعلام می‌کنند.
نمایندگان مجلس ماخذ اخذ مالیات از خودروها در سال آینده را قیمت روز خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن تعیین کردند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود ماخذ قیمت ها شهریور سال ۱۴۰۰ باشد که این مهم در کشور عملیاتی نشده و این خلاف قانون است.
چیزی که HAWC و دیگر موشک‌های شبیه آن را خارق العاده می‌سازد این است که توسط یک موتور اسکرمجت تغذیه می‌شود، که متفاوت از موتور‌های ساب سونیک استاندارد یا حتی رمجت عمل می‌کند. به دلیل عمل کردن در سرعت‌های بسیار بالا، موتور این موشک از یک ورودی استفاده می‌کند تا هوای فشرده سوپرسونیک را با فشار به درون بکشد (رمجت‌ها تنها از هوای ساب سونیک در درون سیستم استفاده می‌کنند) و سپس آن را با سوخت هیدروژنی ترکیب کرده که به موتور امکان می‌دهد به سرعت ۵ ماخ و فراتر از آن برسد.
از ميان فيلمسازان جهاني كه در پنج دوره گذشته در بخش بين‌الملل جشنواره فجر حضور داشتند، مي‌توان به اين هنرمندان اشاره كرد: اليور استون، پل شريدر، ‌اي. آر. رحمان، ويكتور اريسه، الكساندر سوكوروف، ژان پير لئو، فرانكو نرو، نيكولا پيوواني، لوكا بيگاتزي، زينب آتاكان، كارن شاه نظروف، تيان ژوانژوانگ، وانگ شيائوشواي، اندرو لائو، يورن دانر، اليويا مگاتون، توماس ماخ، ريتي پان، روبرتو پرپنياني، فلوريان گالنبرگر، اوبرتو پازوليني، لخ مايفسكي، سميح كاپلان اوغلو، آندرئا پالائورو، صحرا كريمي، ويت هايدوشكا، اسماعيل فروخي، مايك فن ديم، زكي دميركوبوز، دارژان اوميربايف، جسيكا وودورث، ميكو هارادا، خوزه لوئيس گوئرين، ايوو فلت، امانوئل پرووس، يوانا كوز كراوزه، ميلچو مانچفسكي، ديميتريس آتانيتيس، يتيم اوستااوغلو، آيدا بگيچ، فريدريك تور فريدريكسون، روسودان گلورژيدزه، سالومه دميرا و...
موشک مافوق صوت HAWC، با استفاده از یک موتور «اسکرم‌جت» ساخته شده توسط شرکت Aerojet Rocketdyne به سرعت بیش از پنج ماخ در مسیر ۵۶۰ کیلومتری خود رسید.
طی یک پروژه با همکاری دارپا تست نهایی موشک مافوق صوتی انجام شده که سرعت آن در ارتفاع ۱۸ هزار متری زمین بیش از ۵ برابر سرعت صوت بود.
پهپاد عمود پرواز و بدون پروانه Jetoptera در تست‌های اولیه خود توانسته به سرعت خیره‌کننده ۰.۸ ماخ یا ۹۸۸ کیلومتر بر ساعت برسد و از حیث سرعت یک هواپیمای دریملاینر بویینگ جلو بیفتد.
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی بالای ۶۰۰ دلار برابر ۱۵ درصد تعیین می‌شود؛ البته واردات سایر رویه ها به ماخذ ۲ برابر محاسبه خواهد شد.
فالکروم با دو موتور توربوفن با نیروی رانش ۲۲ هزار پوندی می‌تواند به سرعت ۲.۳ ماخ برسد و از این نظر بهتر از اف ۱۶ است. اما وقتی صحبت از مانورپذیری به میان بیاید برگ برنده در اختیار میگ ۲۹ است که در بسیاری مانور‌ها بهتر از اف ۱۶ ظاهر می‌شود.
زیباکلام ادعاهای قبلی خود را پس گرفت و گفت: هیچ منبع و مأخذ موثقی پیرامون صحت و سقم آمار کشته‌شدگان ندارم.
محققان چینی ادعا می کنند نخستین موتور موج انفجاری مافوق صوت را ابداع کرده اند که با سوخت معمولی جت پرواز می کند و می تواند سرعت یک هواپیما را به ۹ ماخ یا ۹ برابر سرعت صوت رساند.
ارتش کره جنوبی اعلام کرد که این موشک بالستیک کوتاه برد بوده و درست قبل از ساعت ۷ صبح به وقت محلی از حوالی منطقه «تائچون» در پیونگ‌یانگ شلیک شد و حدود ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۳ مایل) در ارتفاع ۶۰ کیلومتری و سرعت ۵ ماخ پرواز کرد.
اولین فیلم از موشک برد بلند فتح ۳۶۰ ارتش که در رزمایش اخیر آزمایش شد. این موشک در لحظه اصابت به هدف ۴ ماخ سرعت دارد
اولین فیلم از موشک برد بلند فتح ۳۶۰ ارتش که در رزمایش اخیر آزمایش شد. این موشک در لحظه اصابت به هدف ۴ ماخ سرعت دارد
ارتش چین دیروز پهپاد WZ-۸ را آزمایش کرده است. سرعت این پهپاد به ۶ تا ۷ ماخ (۷۴۰۰-۸۶۰۰ کیلومتر در ساعت) می‌رسد که معادل ۳ برابر سرعت سوخو-۲۷ است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ