سازمان امور مالیاتی، خودروسازان را مسئول پرداخت مالیات بر اولین نقل و انتقال خودروهای صفر کیلومتر اعلام کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق فرمان رئیس جمهور تا شهریور ۱۴۰۱ باید واگذاری ایران خودرو و سایپا تعیین تکلیف می شد اما با گذشت حدود ۱۱ ماه از این موعد زمانی، حتی یک گام هم در این راستا برداشته نشده است.
رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: همه تولیدکنندگان خودروهای سواری با عمق داخلی‌سازی کمتر از ۴۰ درصد اجازه واریز وجه ندارند.
پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت‌گذاری خودروها باید در شورای رقابت باشد و عرضه خودرو در بورس وجاهت قانونی ندارد.
معاون سازمان حمایت گفت: مصوبه شورای رقابت درباره قیمت خودروها که باید از طریق معاونت حمل و نقل وزارت صمت به خودروسازها ابلاغ می‌شد هنوز ابلاغ نشده است.
چند سالی است که موضوع واگذاری سهام خودروسازان مطرح می باشد اما این اتفاق رخ نداده است. خبرنگار نبض بورس از مجید عشقی رئیس سازمان بورس درباره واگذاری خودروسازان پرسیده است. این واگذاری به کجا رسید؟
وی تاکید کرد: اگر ما در رسیدگی به یک سانحه تصادف به این نتیجه برسیم که موضوع عدم و یا کمبود ایمنی باعث آن تصادف شده سهم و تقصیر و اندازه تقصیر را متوجه خودروساز کرده و وی باید خسارت پرداخت کند.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تاکید بر ضرورت توجه به مساله ایمنی خودروها گفت: تأثیری که نوع و کیفیت خودرو در کشته شدن فرد داشته، حتما باید مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: طبق تعهد وزارت صمت، خودروسازان باید تا پایان سال از شمول قیمت گذاری دستوری خارج شوند، در صورت عدم انجام این تعهد امکان فروش سهام تودلی خودروسازان وجود ندارد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست مشاوران امور ایثارگران وزارت صمت گفت: باید روحیه از خودگذشتگی و ایثار را در جامعه نهادینه کرد تا تولید و کیفیت ارتقاء یابد.
رئیس سازمان حمایت گفت: خودروسازان باید تعهدات معوق خود بابت فروش خودرو در سال ۱۴۰۱ و پیش از آن را تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ تحویل دهند.
رئیس سازمان بورس ضمن تاکید بر تداوم و افزایش عرضه خودرو در بورس برای بهبود شرایط، گفت: قرعه کشی خودرو شبیه به یک بخت آزمایی و لاتاری ملی به منظور توزیع رانت بی هدف است.
نماینده مردم مرودشت گفت: «کمیسون امور داخلی کشور و شورا‌ها با توجه به آنکه بحث خودرو می‌تواند به مشکل و معضلی امنیتی تبدیل شود و نارضایتی‌های بسیاری را ایجاد کند چند جلسه با مسئولان مربوطه داشته است. اعضای کمیسیون پیگیر مشکلات افزایش قیمت بوده و امیدواریم به نتایج مثبتی برسیم.»
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان سود زیادی از جیب مردم برمی‌دارند و می‌طلبد نمایندگان طرح استیضاح وزیر صمت را امضا کنند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در حوزه ورود فناوری به صنعت خودرو باید شناخت کامل به شبکه داشته باشیم، گفت: در صنعت خودروسازی این شبکه شامل سه قسمت اصلی مدیریت زنجیره تامین، مدیریت زنجیره تولید و مدیریت عرضه و خدمات است که باید این سه قسمت را با تکنولوژی روز تجهیز کرد.
با توجه به عرضه محصولات خودروسازان کشور در بورس کالا و ادامه این عرضه ها، بسیاری از خریداران و علاقه مندان به بازار خودرو می‌خواهند بدانند نحوه خرید خودرو در بازار شفاف بورس کالا به چه نحو است. در این مطلب به چند پرسش درباره خرید خودرو از بورس کالا پاسخ داده شده است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به طرح برخی پرسش‌ها از متولیان مدیریت آلودگی هوا پرداخت و گفت: تا کی باید خون دل این دو خودروساز داخلی را بخوریم؟ تا کی باید خودروی ضعیف به مردم تحویل دهیم؟ چرا نمی‌توانیم از خودرو‌های با کیفیت بالاتر استفاده کنیم؟ چرا نباید خودرو‌های هیبریدی و برقی تولید کنیم و سرعت تولید آن پایین است؟ تا کی باید به خودروسازان و سازندگان موتورسیکلت فرصت دهیم؟
اگرچه طبق دستور رئیس جمهور باید تا پایان شهریور ماه واگذاری خودروسازان تعیین تکلیف می شد اما به نظر می رسد پس از بررسی واقعیات شرکت ها، دولت به دنبال کاهش نفوذ خود به جای واگذاری سهام است.
اطلاعیه‌های منتشر شده نشان می‌دهد که مجتمع صنعتی آرین پارس موتور با خودروی لاماری به عنوان ششمین خودروساز در راه بورس کالا است و قرار است ۲۰۰ دستگاه خودروی لاماری ایما در اول آبان ماه سال جاری عرضه شود.
سرمربی استقلال می گوید که بازیکنان پیکان وقت تلفی می کردند و داور نیز خطاهای 50 – 50 را به سود خودروسازان سوت می زد.
با توجه به تورمی که در جامعه وجود دارد، روند و برآیند کلی بازار سهام رو به رشد خواهد بود و در این بین سهامدارانی که با دید میانمدت و بلندمدت اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس می‌کنند، نسبت به کسانی که به اصطلاح دیدگاه نوسانی داشته و با یک منفی سهام خود را می‌فروشند، سود بیشتری خواهند کرد، این موضوع اثبات شده، بنابراین کسانی که نگاه نوسانی دارند، با توجه به افزایش تورم و رشد شاخص کل بورس تا محدوده دو میلیون واحد، آن بازدهی مورد انتظار را کسب نخواهند کرد.
به صورت کلی خودرو‌های داخلی هزینه کارشناسی رنگ و بدنه کمتری را به نسب خودرو‌های خارجی و وارداتی برای مشتریان دارند، البته باید در این جا به یک نکته مهم اشاره کرد، کارشناسی رنگ و بدنه علاوه بر اینکه در محل واحد صنفی انجام می‌شود، به صورت اعزام کارشناس به محل نیز وجود دارد، معمولا خودرو‌های لوکس و وارداتی به محل مراجعه می‌کنند، تا با استفاده از وسائل و تجهیزاتی که در در محل کارشناسی وجود دارد، وضعیت رنگ و بدنه خودرو کارشناسی شود.
امروز بیستم اردیبهشت ماه، مصادف با «سه‌شنبه‌های نظارتی» مجلس که قرار است نمایندگان در صحن علنی مجلس طبق روال، موارد نظارتی ازجمله سوال از وزرا و تحقیق و تفحص را در دستور کار خود قرار دهند با حضور وزیر امور خارجه و پاسخگویی وی در پشت تریبون مجلس درباره موضوعاتی همچون سدسازی ترکیه روی رودخانه‌های دجله و ارس آغاز به کار کرد.
محسن دهنوی نماینده تهران: اپراتورها رفتار متناقض دارند؛ از طرفی می‌گویند پول نداریم و باید تعرفه ها را گران کنیم از طرفی دیگر گزارش می رسد که در اپراتور خرج های غیرضروری با رقم های بالا می‌شود. نگرانیم دولت و اپراتورها بزودی صنعت ارتباطات کشور را به صنعت خودروسازی دیگری تبدیل کنند تا مردم حسرت اینترنت سایر کشورها را داشته باشند

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ