رئیس سازمان امور مالیاتی پیش بینی کرده بود در سال جاریی از ۵۵۰ هزار خودرو لوکس شناسایی شده در کشور، ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات بایستی اخذ و دریافت شود. رقمی قابل توجه که می‌تواند بخشی از درآمد‌های مالیاتی دولت را در سال جاری محقق کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: درست است که لوکس بودن خودرو با قیمت تعیین می‌شود، اما اگر قیمت پایین‌تر بود هم قیمت پایین مبنای لوکس بودن خودرو قرار می‌گرفت.
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، خانه‌های لوکس بالای ۲۰ میلیارد مشمول مالیات شد.
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، خانه‌های لوکس بالای ۲۰ میلیارد مشمول مالیات شد.
نایب رئیس اول کمیسیون تلفیق گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق خانه‌های لوکس با قیمت بالای ۲۰ میلیارد تومان مشمول مالیات دو در هزار می‌شوند.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ از تعیین تکلیف مالیات بر خانه‌های لوکس در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: کمیسیون مصوب کرد که خانه‌های لوکس با قیمت بالای ۲۰ میلیارد تومان مشمول مالیات دو در هزار شوند.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: امکان تجدید نظر درباره حذف «خانه‌های مسکونی» از قانون اخذ مالیات از خانه‌های لوکس وجود دارد؛ هنوز این پیشنهاد نهایی نشده و باید بار دیگر بررسی شود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: احتمالاً خانه‌هایی که تا ۳۰ میلیارد تومان است، معاف از مالیات می‌شوند و بالاتر از آن مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.
عضو هیأت رئیسه مجلس از ارجاع موضوع اخذ مالیات از خانه‌های لوکس به کمیسیون تلفیق برای رفع ابهام و بررسی دقیق‌تر خبر داد و گفت: هنوز بند مربوط به مالیات از خانه‌های لوکس تعیین تکلیف نشده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی به جهت رفع ابهام، موضوع اخذ مالیات از خانه ها و ویلاهای لوکس را به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور ارجاع داد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد معافیت مالیاتی واحدهای مسکونی بالای ۲۰ میلیارد در سال آینده موافقت کردند.
انواع خودروی سواری و وانت دو (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی که قیمت روز خودروی آنها بیش از ۳ میلیارد تومان است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲، مصوبات این کمیسیون درباره تعیین نرخ مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس در سال آینده را تشریح کرد.
بیست و یک روز تا پایان مهلت قانونی پرداخت مالیات خودروهای لوکس زمان باقی است. این در حالی است که طبق گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، در حال حاضر اطلاعات ۴۰۰ هزار خودروی گران قیمت شناسایی شده است.
طبق لایحه بودجه ۱۴۰۲ واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای بیش از ۲۰ میلیارد تومان مشمول مالیات می شوند در حالی که سال گذشته رقم دریافتی مالیات از این خانه ها محقق نشد.
در تبصره شش لایحه بودجه ۱۴۰۲ آمده است: واحد‌های مسکونی و باغ ویلا‌های مجاز که ارزش آن‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان باشد مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند. همچنین انواع خودروی سواری که قیمت روز آن‌ها بیش از ۱.۵ میلیارد تومان است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شود.
براساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، واحدهای مسکونی بیش از ۲۰ میلیارد تومان مشمول پرداخت مالیات می شود.
رکوردزنی جدید قیمت سکه، بخشنامه مالیاتی جدید برای لوکس سواران، فعالسازی تجارت ترجیحی با پاکستان و اعلام فهرست کالاهای مشمول کاهش حقوق گمرکی از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
رئیس سازمان امور مالیاتی یکم آذر ماه در بخشنامه‌ای به ادارات کل امور مالیاتی نحوه رسیدگی به اعتراضات دارندگان خودروهای گران قیمت را ابلاغ کرد.
طی ۷ ماهه سال جاری تنها ۱.۵ میلیارد تومان مالیات از خانه‌های خالی و ۱۲ میلیارد تومان از محل خانه‌های لوکس وصول شده است.
صندوق ملی مسکن با تصویب اساسنامه آن و تایید شورای نگهبان شروع به کار کرده و بنا به گفته رییس هیات عامل این صندوق تاکنون ۶۶۰۰ میلیارد تومان عمدتا از خزانه دولت در آن جمع شده؛ این در حالی است که در شش ماهه نخست امسال مالیات خانه‌های خالی ۴۸۵ میلیون تومان و مالیات واحدهای لوکس فقط ۱۲ میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان بوده است؛ یعنی تقریبا هیچ!
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: بخشی از رکوردهای اطلاعاتی در مورد خانه های خالی نادرست بود، گفت: در حال محاسبه مالیات خانه‌های لوکس برای ۱۴۰۱ هستیم و تا یک تا ۲ ماه آتی برگه تشخیص صادر می شود.
بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، امکان تقسیط ۶ ماهه رقم مالیات تعیین شده برای مالکان خانه ها و خودروهای لوکس فراهم شده است.
معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پس از ارسال پیامک اطلاع رسانی برای مشمولان مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت، تا کنون حدود ۲۸۰۰ مودی به درگاه سازمان مراجعه کرده اند.
سازمان امور مالیاتی در نامه ای به ادارات کل امور مالیاتی اعلام کرد در راستای تکریم مؤدیان مالیاتی، برگه مالیاتی خانه ها و خودروهای لوکس به درب منازل آنها پست شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ